کد خبر 1191860
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
زاخارووا: بایدن دنباله‌روی همان سیاست‌های ترامپ است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که مسکو با استقرار سامانه‌های موشکی زمین پایه آمریکا در ژاپن، مقابله به مثل خواهد کرد.

به گزارش مشرق،  ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد «اقدام آمریکا در استقرار موشک‌های میان بُرد در بخش‌هایی از منطقه آسیا و اقیانوس آرام، مسابقه جدید تسلیحاتی به راه خواهند انداخت».


به گزارش «تاس»، زاخارووا، روز جمعه در جلسه توجیهی خبری به دنبال گزارش رسانه‌های جمعی ژاپن از توکیو و واشنگتن، اظهار داشت «روسیه در صورت استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه بردتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه توسط آمریکا، واکنش نشان می‌دهد و تدابیری برای حفظ امنیت ملی خود اتخاذ می‌کند».


زاخارووا یادآوری کرد که مهلت قانونی یک جانبه روسیه برای استقرار موشک‌های این کلاس در مناطقی که این نوع سلاح‌های ساخت آمریکا وجود ندارد، همچنان پابرجا است.


او تأکید کرد «ما از همه طرف‌های مربوطه می‌خواهیم که تلاش‌های مشترکی را برای دستیابی به توافق سیاسی و دیپلماتیک اوضاع پس از خاتمه پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای توسط واشنگتن انجام دهند».


روسیه و آمریکا از زمان دولت پیشین واشنگتن در خصوص توافق تسلیحاتی تازه با هم دچار اختلاف نظر جدی هستند. پیمان استارت نو که آخرین و تنها پیمان کنترل تسلیحاتی باقیمانده میان آمریکا و روسیه به حساب می‌آمد در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به پایان می‌رسید، اما این دوکشور آن را برای ۵ سال آینده نیز تمدید کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس