استفاده از واکسن آسترازنکا در چندین کشور اروپایی متوقف شد

چندین کشور اروپایی از جمله دانمارک و نروژ به‌طور موقت استفاده از واکسن کرونای آسترازنکا را به دلیل عوارض جانبی آن متوقف کردند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری یورونیوز روز پنج‌شنبه گزارش داد که استفاده از واکسن کرونای آسترازنکا در چندین کشور اروپایی از جمله دانمارک و نروژ به دلیل مشاهده عوارض جانبی شدید متوقف شده است.

دولت دانمارک پس از گزارش مواردی از لخته شدن خون در برخی افراد واکسینه شده با واکسن آسترازنکا و مرگ یکی از آنها، استفاده از این واکسن را به‌ مدت دو هفته به حالت تعلیق در آورده است؛ هرچند آژانس بهداشت عمومی دانمارک اعلام کرده است که در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت گفت که ارتباطی میان تزریق واکسن آسترازنکا و لخته شدن خودن وجود دارد.

متعاقباً یکی از مقامات ارشد بخش بهداشت و درمان نروژ نیز اعلام کرد که این کشور نیز همچون همسایه جنوبی خود استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق در می‌آورد تا بررسی‌های لازم درباره احتمال ارتباط میان تزریق واکسن آسترازنکا و لخته شدن خون صورت گیرد.

دولت اتریش نیز روز دوشنبه در پی مرگ یک پرستار 49 ساله که چند روز پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار اختلال انعقاد خون شده و جان باخته بود، تزریق این واکسن را به حالت تعلیق در آورد.

هم‌زمان چند کشور کوچکتر اروپایی از جمله استونی، لیتوانی، لتونی و لوکزامبورگ نیز واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در عین حال، آژانس دارویی اروپا اعلام کرده است که بر اساس تحقیقات مقدماتی کارشناسان این نهاد، ارتباطی میان تزریق واکسن کرونا و مرگ پرستار اتریشی مشاهده نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    فقط فایزر. حالا درسته که حضرات ایات همه فایزر زدن ولی شاید واقعا دلیل مرگ مصباح فایزر نبوده باشه که بعدش اومدید اعلام کردید فایزر کشنده هست
  • CA ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    3 0
    یک زن سالم دو روز پیش در آمریکا بعد از دریافت دوز دوم فایزر فوت کرد! حدس زده میشود واکسن فایزر فساد دمایی غیر قابل پیش بینی دارد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    خدا. نمتش کنه ولی حیف شد برای سلبریدی های ما نیاوردن!!!
  • حسين IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 0
    تمام اميد دولت ماهم به دريافت ١٦ ميليون دوز از اين واكسن و از طريق كوواكس بود. با اين حساب برنامه واكسيناسيون دولت با مشكل مواجه مى شود؛
  • سید فروزان CH ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    سوییس کلا این واکسن را استفاده نمیکند و آنچه را خریده ،بدنبال مشتری میگردد ، ترس از این است که در داخل ،بخاطر خوش خدمتی به دولت فخمیه این واکسن را خریداری کنند، البته مقداری هم خریدند از طریق سازمان مافیایی کثافت جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس