12

دشوارترین بخش از عملیات لوله گذاری طرح گوره - جاسک در صعب العبورترین منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بیشترین دقت، با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش مشرق، علی جعفرزاده  گفت: عملیات دشوار نصب بخشی از خطوط لوله طرح گوره-جاسک در پیچیده‌ترین شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای چهارشنبه شب با تلاش شبانه روزی مجموعه کارفرما و پیمانکار با موفقیت انجام گرفت.

قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره جاسک افزود: این منطقه صعب العبور در کیلومتر ۲۶۲ و در گستره ۲-۱ قرار دارد که از میان کوه‌های شمال بوشهر عبور کرده و به دلیل عدم وجود جاده دسترسی، عملیات جابه جایی و نصب خطوط لوله را سخت کرده بود.

اتمام مسیرسازی در صعب العبورترین منطقه طرح احداث خط لوله گوره - جاسک

وی گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه و عبور از کوه‌های صعب العبور و همچین وجود شیب‌های تند و تعدد آبروها، هیچ جاده‌ای برای دسترسی و عبور تریلرهای حامل لوله و انتقال تجهیزات وجود نداشت و این منطقه به طول ۵۰ کیلومتر از میان کوه‌های بوشهر سخت‌ترین محدوده‌ی بود که موفق شدیم آن را برای نصب خط لوله آماده کنیم.

قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره-جاسک با اشاره به شرایط پیچیده انتقال تجهیزات مسیرسازی در این منطقه که از چند ماه قبل آغاز شده و به اتمام رسیده بود و نیز عملیاتی همچون ریسه کردن، حفاری کانال و جوشکاری، تاکید کرد: در صورتی که انجام این عملیات مانند پروژه‌های دیگر در مدت زمان عرف و معمول انجام می‌گرفت، می‌بایست دست کم بیش از یک سال به طول می‌انجامید، اما در حال حاضر با همت بی نظیر و مدیریت دقیق مجموعه دست اندرکاران در مدت زمانی کوتاه و به نحو احسن محقق شده است.

اتمام مسیرسازی در صعب العبورترین منطقه طرح احداث خط لوله گوره - جاسک

پیشرفت فاز اول طرح عظیم گوره-جاسک تاکنون بیش از ٩٠ درصد بوده است و پیش بینی می‌شود عملیات جوشکاری خطوط لوله این طرح تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    4 2
    ظاهرا عجله آنها اینه قبل ار انتخابات تموم کنند خدا میدونه چند صد میلیارد ضرر زود افتتاح کردن خواهد بود همچنانکه دکتر توکلی افشا کردند
    • رسولی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      1 0
      از پروژه عمرانی چی میدونی که از ضرر زود افتتاح کردن حرف میزنی
  • نیما IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 1
    امیدوارم دست شرکتهای غربی از کسب منافع در صنعت نفت و گاز ما قطع بشه... بجای پرداخت ارقام نجومی به دشمنانمون،همون ارقام رو خرج ایجاد ظرفیت ساخت داخل یا حتی آزمون و خطی کنیم تا صاحب و صادر کننده تکنولوژی و خدمات باشیم، باید داشتن اراده جهادی و خودکفایی در این صنعت از شروط انتخاب مدیران نفت و گاز باشه... متاسفانه بمحض تلطیف ظاهری روابط(در باغ سبز)غرب بخاطر برجام خیلی از شرکتهای ایرانی،بخصوص اونهایی که روابط خاص نداشتند،فرصت کار در صنعت نفت رو از دست دادند یا کارشون در رقابت با خارجیها سخت شد... نباید به شرکتهایی که با تحریمهای یک جانبه آمریکا تعهداتشون رو انجام نداده و رفتند اجازه برگشت به ایران بدیم،باید به شرکتهای داخلی اولویت داده بشه...
    • کاظم IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      دشمن کیه !؟اصلا کجا باید دنبالش بگردیم؟ به نظر بنده دشمن این آب و خاک داخل کشور مثل خوره داره تمام هست و نیست ما رو چپاول میکنه و با هیاهو و سر و صدا و بانگ دشمن دشمن سر ملت رو گرم کرده و همه دار و ندار ما رو به سوریه و لبنان و فلسطین و یمنو ونزوئلا و جدیدا هم به افغانستان( طالبان) دو دستی تقدیم میکنه ،خیلی دشمن دشمن نکن، بجای یه گرگ ،گله گرگها افتادن به جان این گله بی رمق
  • ع IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 1
    عالی
  • رضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 0
    خسته نباشید به همه همکاران مشغول در پروژه به خصوص نیروهای متخصص شرکت جهاد نصر کرمان.
  • بینام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    در این گستره تمام اصول کنترل کیفی زیرپا گذاشته شده فاجعه در حال اتفاق است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس