کد خبر 1191507
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
بلینکن: تحریم‌ها زمانی کاهش می‌یابد که ایران به اجرای تعهدات برجامی برگردد

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات تکراری خود درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت که کاهش تحریم‌های ایران بستگی به بازگشت این کشور به اجرای کامل تعهدات ذیل برجام دارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تعیین پیش‌شرط برای کاهش تحریم‌های ایران اعلام کرد «تا زمانی‌ که ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگردد، هیچ یک از تحریم‌های آنها کاهش نخواهد یافت».

وزیر خارجه آمریکا که این اظهارات را در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور مطرح می‌کرد، مدعی شد: «گزارش مربوط به آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، صحت ندارد».

بلینکن تأکید کرد که «قبل از لغو تحریم‌های ایران با کنگره رسما رایزنی خواهد کرد، اما تاکنون هیچ اقدامی درباره این خصوص انجام نگرفته است».

وی در ادامه اظهارات تکراری خود درباره ایران گفت که «اگر ایران به تعهداتش برگردد، ما هم همان کار را انجام خواهیم داد و از آن به عنوان زمینه‌ای برای یک توافق طولانی‌تر و قوی‎‌تر استفاده خواهیم کرد».

یک مقام ارشد امنیتی ایران اخیرا به شبکه خبری «پرس تی‌وی» گفته که ایران با پیشنهاد بازگشت گام‌به‌گام به توافق هسته‌ای مخالف است و تهران تنها در صورتی به تعهدات برجامی خود کامل باز خواهد گشت که تحریم‌ها به‌صورت مؤثری برداشته شوند.

این مقام امنیتی تصریح کرد که دولت جدید آمریکا تحریم‌های دولتی قبلی را لغو نکرده است. وی اعلام کرد که تنها راه بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود این است که واشنگتن تمامی تحریم‌ها را بردارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    14 2
    برادر فشار حداکثری فقط با خیانت و وطن فروشی حداکثری اصلاح طلبااثر میکنه. بعد که سرمایه هاتون رفتن و محاکمه شدن چی؟؟؟ بفهم، نفهم.. اصلاح طلبا پیاده نظامتون هستن با این کاراتون دیگه رای نمیارنا!
  • شیرازm IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    10 1
    خجالتش باشه برای غربگدایان واصلاحطلبان ک هی میگن سیاست امریکاتغییرکرده وحق ایران رامیپردازن. حالابخورید دیدید بایدن خبیث ازترامپ بدتره حداقل ترامپ اجماع بین اللملی نمیتونست ایجادکنه علیه ایران امابایدن کثیف باپنبه سر میبره اول وبعدبقیه کشورهاراعلیه ایران قرارمیده.. البته همش نتیجه ی ذلت وکوتاه امدن برجامیان بی غیرته ک. غرب راوسوسه کردن هی امتیازبگیرن. بعدازبرجام طمع کردن بموشک وبعد نفوذ معنوی ایران رادرمنطقه نشان رفتن ازقدیم گفتن هرکی روی خوش بدشمن نشون دادیاضعف حتمادشمن وسوسه میشه ک. ازت سواستفاده کنه
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    7 1
    جواد جون لطفأ گوشی رو بردار با شما کار دارن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس