کد خبر 1191482
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
رهبر سیاسی طالبان با نماینده سازمان ملل دیدار کرد

در دیدار "ملا عبدالغنی برادر" رهبر سیاسی طالبان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد روند صلح افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش مشرق از یوروآسیا، نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتر نوشت: عصر دیروز (سه شنبه) جلسه‌ای میان ملا عبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی [امارت اسلامی افغانستان] و هیئت همراه و "دبورا لیون" (نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان) و تیمش صورت گرفت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان خاطر نشان کرد که دو طرف در مورد روند صلح داخلی افغانستان، احتمال حذف اعضای این گروه از لیست سیاه سازمان ملل و پیشنهاد واشنگتن برای گنجاندن نمایندگان طالبان در دولت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افزود که هیئت طالبان از سازمان ملل متحد درخواست کرده تا تحقق توافق نامه ایالات متحده و طالبان را تقویت کند.

در فوریه گذشته (اسفند سال ۹۸)، طالبان و دولت افغانستان با میانجیگری ایالات متحده به توافق مهمی دست یافتند و زمینه را برای گفت‌وگوهای صلح فراهم کردند، این مذاکرات از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

به‌رغم آغاز گفت‌وگوهای میان طالبان و دولت افغانستان، روند خشونت در این کشور متوقف نشده و در ماه‌های اخیر افغانستان شاهد حملات گسترده‌ای از بمب‌ها و درگیری‌ها بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس