صرواح (2).jpg

رزمندگان یمنی در چندین محور با نیروهای ائتلاف سعودی در حومه شهر مارب درگیر هستند و از سویی دیگر در تلاش هستند با بازپس گیری و آزادی سد مارب، حلقه فشار را بر سعودی ها تکمیل کنند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان شجاع و خستگی ناپذیر ارتش و جنبش انصارالله یمن در محور شرقی و جنوب شرقی بخش صرواح (دروازه های غربی شهر مارب) ادامه دارد و درگیری های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در جریان است.

نیروهای تحت حمایت ائتلاف به شدت و با تمام قدرت و توان در حومه غربی شهر مارب از مواضع اشغالی دفاع می کنند و در مقابل رزمندگان یمنی هم در تلاش هستند با حملات زمینی و موشکی همزمان آخرین خطوط پیش روی خود را بشکنند و راه را برای ورود به شهر مارب باز کنند.

نیروهای یمنی از محور غرب و جنوب غرب با شهر مارب همچنان ۱۰و ۱۵ کیلومتر فاصله دارند و درگیری های سنگین در محور شرقی صرواح در کوه های راهبردی «طلعه الحمراء و البلق» و در محور جنوب شرق صرواح در حومه شرقی کوه «الادیرم» به سمت جاده «مارب - سه راه حریب» جریان دارد.

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی یمن/ رزمندگان با سد مهم و راهبردی «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

مناطق «الزور و الحماجره» در شرق بخش صرواح (دروازه غربی شهر مارب) و کوه «الادیرم» و منطقه «اراک» در جنوب شرقی بخش صرواح (دروازه جنوب غرب مارب) در کنترل رزمندگان یمنی است و تحولات در این نقاط تغییری نکرده است.

در حال حاضر، رزمندگان با سد مارب در حومه جنوب غرب شهر مارب حدود ۳ و نیم کیلومتر فاصله دارند؛ سد مارب بر روی دریاچه مارب که حدود ۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد واقع شده و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

به گزارش مشرق، عناصر ائتلاف سعودی سد مارب و حدود ۳۰ درصد از سواحل جنوب شرق و شرق دریاچه مارب را در اشغال دارند و در مقابل رزمندگان یمنی هم ۷۰ درصد از سواحل غربی، جنوب غربی و جنوبی دریاچه مارب را در کنترل دارند.

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی یمن/ رزمندگان با سد مهم و راهبردی «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

عملیات یگان موشکی علیه ائتلاف متوقف نشده است و در روزهای گذشته دهها تن از عناصر سعودی در جریان حملات دقیق کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد در حومه شهر مارب شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات های موشکی اشاره کرد و گفت: در جدیدترین عملیات موشکی ۳۵ تن از نیروهای ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند.

این منبع میدانی با بیان این که اسامی شماری از افسران ارتش سعودی هم در میان مجروحان دیده می شود، افزود: درگیری های سنگین در شمال شرق بخش صرواح در محور «المشجع» با مزدوران رژیم سعودی ادامه دارد.

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی یمن/ رزمندگان با سد مهم و راهبردی «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی از کشته و زخمی شدن ۲۰ تن از عناصر ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها در این محور خبر داد و گفت: «محمد ابوبکر» فرزند استاندار «ابین» در درگیری ها در محور «المشجع» از پای درآمد و به هلاکت رسید.

به گزارش مشرق، عناصر گروهک های تروریستی داعش و القاعده نیز که از چند هفته قبل از سوی ائتلاف برای کمک به عناصر سعودی به حومه شهر مارب منتقل شدند در میدان نبرد موثر واقع نشدند و نتوانستند تحولات میدانی را تغییر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    73 5
    خدا کمکشان کند با دست خالی با اژدها می‌جنگند و در ایران عده ای فقط ناسپاسی می‌کنند
    • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      با سلام درود بر شما واقعا خیلی از ایرانی ها قدر نشانش شده اند .
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    32 2
    ایول مارب ازاد شه جنگ به نفع یمن میشه (( البته خیلی وقت که شده )) ولی دیگه میشه گفت بردن یمن قطعیه
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    23 1
    یمنی هابایدحا ج قاسمی بروندجلو .. یکبار مارب را میگیرند
  • حسام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    22 0
    این مارب ازاد شه معادلات سیاسی عربستان بهم میخوره
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    30 1
    حتی تروریست های ترکیه هم کارساز نشد
    • حمید NL ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
      1 15
      برای خودتون میبافیون و میدوزین...
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    20 0
    مكرو ومكرالله ان الله خيرالماكرين
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    خوب یمنی ها آنقدر وقت کشی کردند که قبالیل مارب به سویشان بیاند که هیچ نیرو کمکی هم از استانهای دیگر و کشورهای دیگر هم روانه مارب شد دیگر انصارالله اشتباه استراتژیک را انجام داده ولی باید تکرار نکند و حمله سراسری را انجام دهد و این شهر را محاصره نماید وگرنه پای کشورهای غربی هم باز خواهد شد
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    اانصارالله با تاخیر در عملیات مارب بیشتر دنبال بزرگنمایی آزادسازی این شهر است که این خود یک اشتباه بسیار بزرگی می باشد چون این شهر بسیار استراتژیک و مهم است و وسیله نمایش و اسباب بازی نیست
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    انصارالله باید سریع کار مارب را تمام کند چون گذشت مان اصلا به سود انصارالله نیست و در جنگ حلوا پخش نمی کنند باید قبالیل مارب بهایی بدهند بخاطر همراهی با عربستان- انصار و ارتش باید بدون ملاحظات انسانی این شهر را سریع آزاد نماید
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    1 0
    ضد هوایی دوش پرتاب هم که شده به انصار الله برسانید تا بازدن جنگنده‌ها دشمن یا متواری کردن آنها به پیشروی خود برای آزاد سازی شهر مارب دست یابند آزادی این شهر استراتژیک شکست کامل ائتلاف عربی غربی عبری ترکی خواهد بود
  • حسام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    به جای مارب به مخا وتعز می تاختند جنگ یکسره می شد بندر مخا پایان جنگ بود الان برای کمک های بین المللی التماس نمی کردند آدم یاد تحرک جنگی زمان جنگ تحمیلی می‌افته که سرنوشت جنگ در فاو بود ولی فاو را رها به کردستان رفتیم وچه شد آنچه نباید میشد فتح سواحل وبندر مخا دور از دسترس نبود طارق صالح خائن باید در سواحل مجازات بشه
  • IN ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    یک هفته پیش گفتی انصارالله سد مارب رو گرفته. چی شد حالا باهاش فاصله دارن؟
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 1
    سلام سپاه قدس باید ۱-یمنی های مظلوم را از نظر قدرت پدافند هوائی و موشک های بالستیک نقطه زن مانند فاتح تقویت کند و آسمان بندر های یمن را امن کند تا مواد غذائی راحت وارد شود کمک به حوثی ها نسبت به سایر ین واجب تر استذ
  • یا قاصم الجبارین IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    دست به اسلحه معمولی نتوانیم باشیم ، اما دست از دعا نبایست بکشیم ، دعای بسیار مهم مرزداران را هماره بخوانیم و به دیگران نیز سفارش کنیم ، دعای ۲۷ صحیفه سجادیه . متن و صوت و دعا با جستجوی اینترنتی در دسترس هست همزمان با گوش دادن زمزمه کنیم .
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    1 0
    انشاءالله که خداوند فتح و پیروزی را زودتر نصیب مجاهدین یمن کند
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    انصارالله با برنامه ریزی دقیق و حساب شده حرکت می کند وبا توجه به حوادثی که پیش می اید مانند دفع هجوم دشمن در تعز والحدیده وجاهای دیگر که طبیعی است مقداری روند عملیات مارب کند شود ولی مطابق برنامه به خواست خدا پیروزی از ان حق گرایان است و نمیتوان با عجله و بی برنامگی پیشرفت و باید حسلب همه جوانب کار را کرد که با وجود همه مشکلات مفقیت از ان نیروهای صنعا است واز طرفی در پاسخ برادر دیگرم باید گفت هفتاد در صد از سواحل دریاچه در اختیار انصارالله است ولی سد دراختیار نیروهای مژدوران دشمن است که به خواست خدا و رشادت رزمندگان اسلام ودعای مومنینبه زودی ازاد خواهد شد واز طف دیگر ما کاری به افرادی که بی اعتقاد یا اهل تحلیل نیستند نداریم وشاید نظر ندهند بهتر باشد
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    0 0
    اسامی مهم نیست مهم اینست که یمنی‌ها بجای شاخ و شانه کشیدن برای هم با هم به توافق برسند که نهایتا همینطور می‌شود و دیگر بهار عربی نکنند و کشورهای خرابکار را بیرون بیاندازند مطمئنا هیچ برنده ای در یمن نخواهد بود و هیچ حاصلی نخواهند برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس