کد خبر 1191231
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
اصولی:حمیداوی دیگر مجاز به صدور احکام نیست/ خبر«ریاست» حیدری در کمیته استان‌های فدراسیون اشتباه است

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: رئیس فدراسیون این اختیار را دارد که تنها برای کمیته‌ها سرپرست انتخاب کند و خبر ریاست حیدری در کمیته امور استانها اشتباه است.

به گزارش مشرق، احسان اصولی در خصوص مشکلاتی که برای باشگاه شهرخودرو به وجود آمده و بعد از اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان برای واگذاری این باشگاه به مدیریت این استان، حمیداوی احکام جدیدی برای مدیریت در این باشگاه صادر کرده است، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای در اداره کل ورزش و جوانان داشتیم و قرار شد که بحث واگذاری باشگاه شهر خودرو را یکسره کنیم. هفته گذشته بود که آقای حمیداوی نماینده‌ای را معرفی کرد و در آن جلسه رسماً اعلام کرد که آماده واگذاری باشگاه است. روز گذشته نیز این اتفاق افتاد و از آنجا که از ابتدای فصل، شرکت شهر خودرو توان تأمین هزینه‌های مالی را نداشت، تصمیم بر این گرفته شد که مدیریت این باشگاه به مجموعه استان واگذار شود. 

رئیس هیأت فوتبال استان خراسان تصریح کرد: علاقمندی مردم استان به باشگاه شهر خودرو برای ما کاملاً روشن است و بر همین اساس، مدیریت استان قبول مسئولیت کرد که تیم را تحت پوشش حمایت خودش قرار بدهد. بعد از این اتفاق نیز حمیداوی اعلام کرد که آماده واگذاری باشگاه است، البته در خصوص مباحث مالی مسائلی مطرح شد که محل اختلاف است اما باید حل شود. تیمداری باید با صلاحیت اختصاصی و عمومی صورت بگیرد و طبیعتا فوتبال نیز یک ورزش اجتماعی است و اینگونه نیست که یک نفر بگوید چون باشگاه متعلق به من است، آن را به لیگ دسته یک هدایت کنم. 

اصولی خاطرنشان کرد: باشگاه فوتبال و مالکیت آن مسئولیت خاصی را می‌طلبد و نتایج یک تیم در آثار اجتماعی درون جامعه تأثیر دارد. متأسفانه در این مدت اتفاقاتی رخ داد که در شأن مردم مشهد و حتی تیم شهر خودرو نیست و در این مدت در شهرهای مختلف شاهد بودیم تجمعاتی مقابل هتل تیم شهر خودرو صورت می‌گرفت که مطالبات آنها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

ادعای فتاحی رد شد!/شروط حمیداوی برای واگذاری شهرخودرو +عکس

وی یادآور شد: مثلا در اصفهان با یک سرمایه ملی مثل مهدی رحمتی برخورد خوبی صورت نگرفت و طلبکاران مقابل هتل یقه او را گرفته بودند که پول ما چه می‌شود؟ اینها مسائلی است که باید مورد بررسی قرار می‌گرفت و به همین دلیل جلساتی تشکیل شد تا برای واگذاری باشگاه اقدامات صورت بگیرد. نماینده آقای حمیداوی نیز به صورت مکتوب در حضور نماینده  دادستان و دیگران عزیزان نظارتی پذیرفت که این باشگاه واگذار شود چون این باشگاه عدد قابل توجهی بدهی دارد که باید با صورت‌های مالی تطبیق داده شود.

اصولی تأکید کرد: دوستان معتقدند حق امتیاز باشگاه نیز مهم است اما بدهی‌ای که این باشگاه دارد از رقم حق امتیاز هم بیشتر است، ضمن آنکه باید بپذیریم زمانی که این باشگاه از پدیده به شهر خودرو منتقل شد، پولی بابت این مسئله پرداخت نشده و نقل و انتقالات بدون رد و بدل شدن مباحث مالی به مدیریت استان صورت گرفته است. البته مباحث حقوقی دیگری نیز مثل عدم ثبت باشگاهی به اسم شهر خودرو در کمیسیون ماده 5 وجود دارد که همه اینها دستمایه این مجموعه است. 

رئیس هیأت فوتبال استان خراسان تأکید کرد: شب گذشته با مهدی رحمتی صحبت کردم و او دغدغه‌هایی داشت و نگران بود که این حواشی به تیمش آسیب نرساند. البته به او اطمینان خاطر دادم و الان هم تیم آماده سفر به اصفهان است و امیدواریم در ادامه راه موفق شوند، چون برای متولیان ورزش استان و همچنین استانداری که مسئولیت نظم و امنیت و نشاط مردم را برعهده دارد، موفقیت این تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به هر حال من و همه دوستان با توجه به صورتجلسه کتبی و نامه‌ای که در حضور مسئولان استان امضا شده، تابع آن هستیم و تیم زیر نظر استان به کار خود ادامه خواهد داد تا صلاحیت یک مجموعه دیگر برای قبول مسئولیت باشگاه شهر خودرو مورد تأئید قرار بگیرد. 

اصولی در پاسخ به این سؤال که با این صحبت‌ها آیا حمیداوی مالک باشگاه است یا خیر، گفت: حمیداوی دیگر مالک باشگاه نیست، البته در بحث مالی شرایطی وجود دارد که باید پیرامون آن گفت‌وگو شود. 

وی ضمن انتقاد از صدور احکام صورت گرفته توسط حمیداوی از شب گذشته برای مدیریت باشگاه شهر خودرو گفت: حمیداوی مجاز به صدور احکام نیست و بهتر است دوستان حسن‌نیت خود را نشان بدهند و هر چه سریع‌تر شرایط را فراهم کنند چون خودشان بهتر می‌دانند. کمترین هزینه‌ها امسال برای تیم صورت گرفته و اصلاً توان پرداخت هزینه‌های باشگاه توسط آنها وجود نداشته است. 

اصولی با تأکید بر اینکه برای تعیین تکلیف و واگذاری باشگاه شهر خودرو درخواست تشکیل جلسه با حضور مسئولان استان را ارائه کرده است، گفت: ان شاءالله اگر اتفاقی رخ ندهد روز شنبه نشستی تشکیل خواهد شد و مباحث مختلف برای چگونگی مدیریت تیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا در اولین جلسه اعضای هیأت رئیسه مصوبه‌ای صورت گرفته است یا خیر، عنوان کرد: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال دستور جلسات هیأت رئیسه حداقل هفت روز قبل باید برای اعضا ارسال شود. چیزی که برای ما ارسال شد مراسم تودیع و معارفه بود و البته برگه‌ای دیگری به دست ما رسید که روی آن سایر موارد ذکر شده بود. البته اعلام کردیم که برای دفعات بعد موضوع سایر موارد دستور جلسات ذکر نشود.

وی در خصوص اینکه آیا اعضای هیأت رئیسه مصوب کردند طهمورث حیدری رئیس کمیته امور استانها شود، گفت:‌ چنین چیزی مصوب نشد، البته طبق اختیارات رئیس فدراسیون او می‌تواند یک سرپرست برای کمیته‌ها انتخاب کند، اما انتصابات در کمیته‌ها باید ابتدا در دستور جلسه قرار بگیرد و سپس به تأئید اعضای هیأت رئیسه برسد. 

وی در خصوص اینکه سایت فدراسیون فوتبال در خبری رسمی اعلام کرده پس از تصویب اعضای هیأت رئیسه فدراسیون، حیدری رئیس کمیته امور استانها شده است، گفت: این موضوع اشتباه است و ما تذکرات لازم را می‌دهیم، چون رئیس فدراسیون این اختیار را دارد که تنها برای کمیته‌ها سرپرست انتخاب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    الان صداوسیما ماجرای شهرخودرو را توی بوق و کرنا کرده ولی دریغ از اینکه یک کلمه در مورد ظلمی که پرسپولیس و وزیر ورزش به شهرخودرو کردند، بگه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس