.

اندیشکده واشنگتن با انتشار گزارشی درباره فعالیت رسانه‌های محور مقاومت، به دولت آمریکا توصیه کرد که در راستای مقابله با تبلیغات ضدآمریکایی، رسانه‌های وابسته به جنبش نُجَباء عراق را هدف تحریم قرار دهد.

به گزارش مشرق، مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، اندیشکده آمریکایی "واشنگتن برای خط مشی خاور نزدیک" در گزارشی به قلم «حمدی مالک»، رسانه‌های جنبش نُجَباء را بخشی از کمپین تبلیغاتی علیه دولت آمریکا در جهان عرب معرفی کرد.

نویسنده با تکرار این ادعا که گروه‌های مقاومت عراقی و رسانه‌هایشان از سیاست‌های تهران پیروی می‌کنند، از تلویزیون ماهواره‌ای "النُجَباء" و همچنین سایر رسانه‌های فعال نُجَباء در فضای مجازی به‌عنوان نمونه نام برده و آن‌ها را تابع سپاه قدس ایران جلوه داده است.

راهکار اندیشکده واشنگتن برای مقابله با تبلیغات ضدآمریکایی

این گزارش با اشاره به فعالیت گسترده نُجَباء در شبکه‌های اجتماعی از قبیل تلگرام، خاطرنشان ساخت: آن‌ها از جوانان عراقی می‌خواهند که تصاویر و اطلاعاتی از تحرکات نیروهای ائتلاف در این کشور را بفرستند تا از آن برای انتشار اخبار جهت‌دار و پوشش حملات ضدآمریکایی در این کشور بهره‌برداری کنند. (اشاره به ویدئویی از نشست و برخاست بالگرد نظامی در محوطه سفارت آمریکا در بغداد و تصاویری از رصد سربازان اشغالگر در پایگاه عین‌الاسد که توسط رسانه‌های نُجَباء منتشر شد)

اندیشکده واشنگتن ضمن ابراز ناخرسندی از اثرگذاری رسانه‌های مقاومت بر افکار عمومی به‌وسیله ظرفیت گسترده و ارزان فضای مجازی، از دولت آمریکا خواست که در راستای مقابله با این دستگاه تبلیغاتی، تلاش مضاعفی به خرج دهد و به ابزار تحریم متوسل شود؛ همانگونه که قبلا نام جنبش نُجَباء را در لیست تروریسم قرار داده است.

گفتنی است با وجود تکیه همیشگی غربی‌ها بر شعار فریبنده آزادی بیان، اینکه یک اندیشکده شناخته‌شده به‌طور رسمی و بدون پرده‌پوشی خواستار سرکوب رسانه‌های منسوب به مقاومت اسلامی نُجَباء شده است، در نوع خود جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

یادآوری می‌شود که تا کنون سه وب‌سایت اصلی جنبش نُجَباء با دستور مستقیم دولت ایالات‌متحده مسدود و مصادره شده‌اند. همچنین ده‌ها حساب اصلی یا مرتبط با این جنبش در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام، فیس‌بوک و... نیز در پی دستورالعمل‌های تحریمی واشنگتن از دسترس خارج شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    1 1
    نگو اندیشکده بگو جاسوس خانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس