کرونا در اروپا|افزایش چشمگیر بستری‌ها در بخش‌های اورژانس فرانسه/عبور مرگ‌های ایتالیا از مرز ۱۰۰ هزار نفر

جدیدترین خبرهای اروپا از عبور آمار مرگ‌های کرونایی در ایتالیا از مرز ۱۰۰ هزار نفر و افزایش چشمگیر بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فرانسه خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، شرایط کرونایی در فرانسه وخیم گزارش شده است. تخت های بخش های اورژانس در این کشور در حال پر شدن است. وزارت بهداشت فرانسه خبر داده است که شمار افراد بستری شده در تخت های مراقبت های ویژه در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰۶ مورد افزایش داشته و به ۳۸۴۹ مورد رسیده که بالاترین میزان بستری در این بخش ها از ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ است. در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۹ نفر هم در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

همچنین به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در پاریس بیمارستان ها باید مجددا برخی عمل های جراحی غیر فوری را به تاخیر بیاندازند. در حال حاضر از حدود ۱۰۵۰ تخت مراقبت های ویژه برای بیماران کرونایی در پاریس ۹۷۳ مورد پر شده که نشان از تکمیل شدن ظرفیت ۹۳ درصد این تخت ها است. حدود ۷۵ درصد مبتلایان به کرونا در این شهر هم به ویروس های جهش یافته و عمدتا انگلیسی آلوده شده اند.

در ایتالیا هم شمار مرگ های کرونایی از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده و به این ترتیب ایتالیا هفتمین کشور دنیا محسوب می شود که از این مرز مرگ های کرونایی بعد از آمریکا، برزیل، مکزیک، هند، روسیه و انگلیس عبور کرده است.

"ماریو دراگی"، نخست وزیر ایتالیا هم هشدار داده است که اوضاع به دلیل افزایش مدت اقامت بیماران در بیمارستان ها می تواند دوباره بدتر شود.

در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا ۳۱۸ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب آمار مرگ های کرونایی در این کشور به ۱۰۰۱۰۳ مورد رسیده است. در این مدت ۱۳۹۰۲ نفر دیگر هم به کرونا مبتلا شده اند.

کشور هلند هم می خواهد با تنظیم یک گذرنامه کرونایی آزادی های بیشتریی را برای افراد واکسینه شده و دارندگان تست منفی کرونا ایجاد کند.

وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده که یک برنامه برای تلفن های همراه برای این منظور در حال توسعه است. به این ترتیب افراد واکسینه شده می توانند به عنوان مثال به سفر، کنسرت، رستوران و یا سینما بروند.

در انگلیس البته شمار مبتلایان جدید به کرونا به پایین ترین وضعیت از ۲۸ سپتامبر سال گذشته رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۴۷۱۲ مورد مثبت کرونا شناسایی شده و ۶۵ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. در انگلیس تا به حال بیش از ۲۲.۳۷ میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تمدید محدودیت های سفر از طرف بلژیک برای مهار کرونا هم کمیسیون اروپایی را به شدت عصبانی کرده است. یک سخنگوی کمیسیون اروپا در این باره گفته است: ما به صورت غافلگیرکننده در رسانه ها خواندیم که این قانون تا ۱۸ آوریل در بلژیک پا برجا خواهد بود. در نامه ای که دولت بلژیک به کمیسیون اروپایی نوشته بود صحبت از اعمال این محدودیت تا اول ماه آوریل بود.

کمیسیون اروپایی اعلام کرد: ما همچون سابق بر این عقیده ایم که طرح ممنوعیت سفر اقدام مناسبی نیست و قوانین این اتحادیه را نقض می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس