کد خبر 1190367
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
بورس نمایه

بعد از مدت‌ها بورس مثبت شد و شاخص کل در یک ساعت ابتدای معاملات بیش از ۱/۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۱۹۳ هزار واحد رسید. اما سئوال اینجاست که این روند صعودی پایدار است؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، بعد از طولانی شدن روند فرسایشی بازار سهام در چند هفته قبل، امروز شاخص کل با روند صعودی قوی همراه شد و بیش از ۲۰ هزار واحد رشد کرد. اما در جریان معاملات امروز ۱۷۸ نماد در دامنه نوسان منفی معامله می‌شوند و فقط حدود ۷۰ نماد روندی مثبت دارند و این موضوع یعنی بازار سهام به صورت یک جانبه روندی مثبت پیدا کرده و توجه بازار روی نمادهای شاخص‌ساز است.

بیشتر بخوانید:

عوامل بنیادی بازار سهام بسیار مناسب است

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مثبت شدن شاخص بورس در جریان معاملات امروز گفت: به نظر می‌رسد مثبت شدن بورس امروز چندان پایدار نیست زیرا حجم معاملات بازار سهام کم است و درصد زیادی از نمادها در مدار منفی معامله می‌شوند. به نظرم تا زمانی که سه یا چهار روز معاملات پر حجم نداشته باشیم نمی‌توانیم بگوییم بورس تغییر روند داده است.

این کارشناس در ادامه با اشاره به لایحه بودجه گفت: با توجه به لایحه بودجه و پیش‌بینی کسری بوجه زیاد دولت در سال ۱۴۰۰ و همچنین ابهام در رابطه با آمریکا فعلا نمی‌توان در رابطه با بورس نظری قطعی داد اما رابطه با آمریکا به دو سناریو تقسیم می‌شود که اولین آن‌ها توافق با این کشور است که در این صورت قیمت دلار روندی نزولی خواهد داشت اما مراودات مالی شرکت‌ها، تامین مواد اولیه و صادرات محصول رونق می‌گیرد که در این صورت کاهش قیمت دلار به بازار سهام ضربه نخواهد شد اما اگر توافقی صورت نگیرد قیمت دلار دوباره روندی صعودی به خود خواهد گرفت و بورس به صورت تورمی و با رشد قیمت دلار رشد خواهد کرد.

این کارشناس در رابطه با عدم واکنش بازار سهام به اخبار خوب گفت: چون جو بازار سهام منفی است اخبار خوب تاثیر چندانی بر روی بازار سهام ندارند همانطور که در ۶ ماه اول سال جو بازار سهام مثبت بود و بورس به اخبار منفی و اخبار تحریم‌ها واکنشی نشان نمی‌داد.

این کارشناس با اشاره به تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بورس گفت: این پول نیز مسکنی موقت برای بازار سهام خواهد بود و بهتر است مشکلات از ریشه حل شود تا با این قبیل مسکن‌ها مشکلات را فراموش کنیم.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    روند بورس رو عرضه و تقاضا تعیین میکنه با توجه به رقابت بیت کوین با بازار سرمایه با این رشد مصنوعی بورس کاری از پیش نخواهد برد مگر اینکه در محدودیتهای خود ساخته تجدید نظر شود و بورس به جذابیت واقعی در کنار رقبایش برسد.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    اگر فساد حقوقی دولتی بگذاره، بله رشد میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس