کد خبر 1190321
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
واکنش غضبناک امارات به عملیات استراتژیک یمنی‌ها در عمق خاک سعودی

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه ای که نشان دهنده خشم «ابوظبی» از قدرت نظامی نیروهای مقاومت یمن است، به عملیات استراتژیک آنها در عمق خاک سعودی واکنش تندی نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه البیان، وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه ای به سلسله عملیات های استراتژیک اخیر نیروهای مقاومت یمن علیه اهداف حیاتی عربستان در عمق خاک این کشور واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

مسئول ناامنی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا کیست؟

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه امارات در این بیانیه که نشان دهنده خشم بالای «ابوظبی» از قدرت نظامی نیروهای مقاومت یمن است، مدعی شده است: جامعه جهانی باید موضع قاطعی در برابر حملات مکرر یمنی ها اتخاذ کند!

این وزارتخانه همچنین بدون اشاره به تجاوزگری های امارات و عربستان در یمن طی ۶ سال گذشته، مدعی شده است: یمنی ها با حملات نظامی خود قوانین بین المللی را نقض می کنند و امنیتِ کشور دوست و برادر ما یعنی عربستان را با مخاطره مواجه می سازند!

شب گذشته نیروهای مسلح یمن بیانیه ای صادر و در آن اعلام کردند: به فضل خداوند نیروی موشکی و پهپادی توانست عملیات گسترده هجومی با ۱۴ پهپاد و ۸ موشک بالستیک را در مقیاس گسترده در خاک سعودی انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: در میان پهپادها و موشک‌هایی که در این عملیات تهاجمی گسترده مشارکت داده شد،۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک موشک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفت. در بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید شد: در عملیات توازن بازدارنده ۶، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و اهداف نظامی دیگر در منطقه الدمام و نیز پایگاه‌های نظامی در عسیر و جیزان با ۴ پهپاد از نوع ۲k و موشک‌های بدر مورد اصابت دقیق قرار گرفت.

در همین حال، فعالان عرب زبان در فضای مجازی فایل ویدئویی مربوط به عملیات شب گذشته نیروهای مقاومت یمن علیه مواضع نظامی و اقتصادی عربستان سعودی در شهرهای الدمام و الظهران را به صورت گسترده بارگذاری کردند.

فعالان سعودی با انتشار پست‌هایی اعلام کردند که برای نخستین بار یک جنگ واقعی را به چشم دیدند. به دنبال عملیات اخیر نیروهای یمنی، حرکت هواپیماها در بسیاری از فرودگاه‌های عربستان سعودی هم چنان متوقف شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • برادران یمنی ات IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    17 0
    دلت به حال دوست و برادرت عربستان سعودی نسوزد برایت هم داریم خواهیم فرستاد.
  • بوسجين IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 3
    غارتگري و راهزني مي خواهد چگونه باشد در تاريخ وقتي حكومت نبود و يا ضعيف بود راهزانان و دزدان به شكل مختلف فعال مي شدند به شكلي كه از شهري به شهري نمي شد رفت حالا اين قيمت ها و جولان راه زنان بنام دلالا نشان از عدم حضور دولت و نبودن برنامه براي كنترل و نظارت است
  • DE ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    12 0
    ابو بُزی وزیرخارجه امارات در این بیانیه خشم بالای «ابوظبی» از قدرت نظامی نیروهای مقاومت یمن را نشان داد ، او مدعی شده است: جامعه جهانی باید موضع قاطعی در برابر حملات مکرر یمنی ها اتخاذ کند! زیرا ما هرچه از زن و بچه و پیر و جوان آنها را به خاک و خون میکشیم هنوز ول کن نیستند و بازهم هرروز قویتر میشوند..رفته بودیم یک هفته ای کارشان را تمام کنیم داره کار خودمان تمام میشه.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    حروم .....ها وقتی شما کفار می‌رسد مردم رو توی یمن به خاک و خون میکشید غارت میکنید زر زر نمی‌کردید . حالا که دارید چوب می‌خورید صداتون دراومده؟! به امید خدا که این تازه اولش باشه و هر روز و هر ساعت شاهد انفجارهای بزرگ توی عربستان و امارات باشیم . امیدوارم ترکیه وارد این معرکه نشه که اگه بشه سرنوشتی چون عربستان و امارات در پیش داره. جنگ بین حق و باطل ؟! کدوم رو انتخاب میکنید ؟!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    ان شالله بعد از نابودی آل سعود سردمداران دنیا یادشون میمونه که دیگه زمام حکومت رو دست بچه جماعت ندن🍼
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    اماراتیها مانند سعودی های چنایتکار ادمکش باید از عصبانیت بمیرند زیرا اگر مانند گذشته از سعو ی حمایت کنند بعد نوبت خودشان است ای وزارت خارجه امارات شما قانون شکنان وادمکشان که به هیچ اصولی پایبند نیستید از شدت ناراحتی بمیرید
  • محمدجواد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 0
    آخه می ی ی ی.... حیوووونی امارات...ترسیده طفلی..... وقتشه تنیه امارات هم شروع بشه... یادشون بیاد چه جنایتهایی کردن بیشرفها...
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 0
    دلم میسوزه که این جنگ تمام بشه و یک گلوله بطرف ابوظبی فزرتی شلیک نشه!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    ای ول( همین که صدای کفتار ها بلند می شود نشان می‌دهد که بد جوری از انصار الله ضربه خورده اند وحملات موشکی وپهبادی مقاومت یمن ضربات مهلکی بر پیکر متجاوزین وارد کرده است
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 0
    ، از ترس برد موشک ها تنبان شون سنگین شده،
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 0
    کسی که تو برج شیشه ای نشسته سنگ پرت نمیکنه. بفهم امارات جغله. البته تو که عمق نداری که بخوان تو عمق خاکت عملیان انجام بدن اما خب بالاخره یهو دیدی یکی از بچه های یمنی شیطونی کرد یه سنگی موشکی پهبادی چیزی پرت کرد و همه چی رو شکوند!
  • محسن IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    9 0
    وهابیت وقیح
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    12 0
    اینا خشمگین نشدن . گورخیدن (ترسیدن) چون دفعه بعد نوبت اماراته که موشک نوش جان کنه خخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 0
    وقتی امارات رو هم زدند کدوم کشور بیانیه خشم آلود صادر می کند. این امارات باید تنبیه بشه تا حد و حدود خودش را بفهمد.
  • savad IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 0
    ایین عربستان و امارات و کشور های مرتجع وهابلی ها واقعا خیلی نامرد و وحشی هستند که ضعیف کشی میکنند اام به اذن خداوند بخشاینده برادران انصارلله پیروز قوی قدرتمند خواهند شد
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    بابا خود این قرمساقای صهیونیستی رو باید بزننن
  • عرب سمرقند IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    بسوز،که وقت سوختنت برسه کاری باهات میشه که مثل چوب زودسوز،از بین بری،امارات کچل!
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    2 0
    میدونید چرا یمنی ها امارات رو نمیزنن؟ چون امارات خاک ایرانه و قراره دوباره به ایران الحاق بشه امارات داغون که به درد ایران نمیخوره دم برادران یمنی گرم که هوای ما رو دارن
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    سلام.باید به امارات هم حمله بشه.که تویه جنوب یمن جا خشک کرده،و برنامه جدایی طلبی راه انداخته! بزنید،که دفعه بعد یادش بره خونه اشون کجاست،چه برسه بیان با عصبانیت بیانیه بده!
  • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    سلام دوست و برادرت عربستان سعودی ..................... نمیدونم به خدا نمیدونم عرعرستان اسرایلی امریکایی کودک کش وای به اون روزی که نفت زیر پاتون خشک بشه به گدایی میفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس