نادران: نرخ ارز ترجیحی برای واردکننده امتیاز بوده و رانت است

نادران گفت: آقایان نگران حقوق‌های بالای ۳۳ میلیون تومان هستند. چند نفر در ستاد وزارت نفت به اسم کار بر روی دکل‌های جنوب، حقوق بالای ۷۰ میلیون تومان می‌گیرند؟ چرا مجلس را متهم می‌کنید؟!

به گزارش مشرق؛ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در خصوص بررسی تبصره‌های هزینه‌ای لایحه بودجه اظهار داشت: در بحث حقوق ورودی دیدیم که دولت چه اتهاماتی را متوجه مجلس کرد؛  ولی هیچ وقت از اینکه ارز ۳۸۰۰ تومانی را ۳۰ هزار تومان کرده‌اند به هیچکسی توضیح نداده‌اند.

وی افزود: آنهایی که پراید ۱۷ میلیون تومانی را به ۱۳۰ میلیون تومان رسانده‌اند و آن پدرشوهرها و پدرزن‌هایی که موز را به ۶۰ هزار تومان رسانده‌اند به هیچ‌کسی توضیح نداده‌اند حالا درباره حقوق‌ها به دروغ می‌گویند که مجلس می‌خواهد مالیات ۳۵ درصدی ببندد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: مطابق جدول مالیات بر حقوق سال گذشته که از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شد، کسی که در سال ۹۹ حدود ۲۴ میلیون تومان حقوق می‌گرفته، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مالیات داده است؛ همین فرد مطابق جدول مصوب کمیسیون تلفیق برای سال آینده، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مالیات می‌دهد، آیا ما مالیات را اضافه کرده‌ایم؟!

نادران با بیان اینکه ما حجم پرداخت مالیات را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌ایم، عنوان کرد: تمام کسانی که زیر ۳۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، مشمول این قاعده هستند، اما آقایان نگران حقوق‌های بالای ۳۳ میلیون تومان هستند. چند نفر در ستاد وزارت نفت به اسم کار بر روی دکل‌های جنوب، حقوق بالای ۷۰ میلیون تومان می‌گیرند؟ چرا مجلس را متهم می‌کنید؟! 

وی با بیان اینکه اینها همه محاسبات کارشناسی دارد، خاطرنشان کرد: تا این لحظه در مقابل برخی اظهارات سکوت کرده ایم که مبادا حرف احساسی زده شود.

نادران اضافه کرد: نظر ما این است که در سال ۱۴۰۰ افزایش حقوق‌ها بیش از ۲۵ درصد نباشد و لذا با پیشنهاد آقای خاندوزی نماینده تهران مبنی براینکه حقوق‌های پرداختی اسفند ۹۹ ملاک محاسبه باشد، موافقیم.

گفتنی است در پایان پیشنهاد سیداحسان خاندوزی نماینده مردم تهران در این رابطه به تصویب نمایندگان رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 1
    اره فقط به هیات علمی اضافه میکنن و مالیات ناچیز که برا اونا هس فقط کارمند و بازنشسته بدبخت
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    چون مالیات حقوقهای زیر 7میلیون رو ب راحتی از جگر کارگر و کارمند بیرون میکشه چاقوش ب لباس و شکم این پولدارا اقر نمی کنه ن خ
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    مگر می شود آقایان این همه خسارت به کشور و ملت زده اند حقوق و مزایای ۳۰ میلیونی بگیرند مجلس محترم انقلابی ریاست محترم قوه قضائیه اسامی این افراد در دستگاههای اجرایی را به اطلاع عموم رسانده و پرداخت کننده و دریافت کننده را چنانچه بیشتر از ۷ برابر حداقل دستمزد ماده ۷۴ می باشد احضار و برخورد نمایید این عین عدالت است ..
  • شیردل IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    خدایا برا کار نکردن روزی یک میلیون به بالامیدن ما که جر خوردیم از کار کردن روزی صد تومان به زور میدن اونم اگه کار گیر بیاد اونم که به خانه نمیرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس