سوریه همچنان به پیمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی پایبند است

نمانیده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در خلال جلسه شورای امنیت تاکید کرد که سوریه همچنان به تمامی تعهداتش در قبال عدم استفاده از سلاح های شیمیایی پایبند است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که دولت سوریه همچنان به تمامی تعهدات خود در قبال قانون منع استفاده از سلاح های شیمیایی در صحنه های جنگی این کشور پایبند بوده است.

«واسیلی نبنزیا» فرستاده مسکو در خلال جلسه شورای امنیت سازمان ملل از طریق ویدیو کنفرانس تاکید کرد که دولت های غربی با ادعای اینکه ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی در نبرد علیه مخالفان استفاده می کند قصد دارند بر دولت این کشور فشار وارد کنند.

وی افزود: دولت سوریه به صورت داوطلبانه به معاهده ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی ملحق شد و با تخلیه تمامی انبارهای خود از این سلاح ها و انهدام آنها که از سال ۲۰۱۴ به تایید سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی هم رسیده همچنان به مصوبات این پیمان پایبند بوده است.

گفتنی است که از نخستین سال های آغاز جنگ داخلی سوریه در خلال یک دهه گذشته رسانه های غربی و مخالف دولت سوریه بارها با مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی برای سرکوب مخالفان در جنگ سوریه سعی کرده اند تا اسباب اعمال فشار بر نظام سوریه و تضعیف آن را فراهم کرده و همچنین پای سازمان های حقوق بشری را به این پرونده باز کنند.

این اقدامات خصمانه آنها تا جایی پیش رفت که سعی کردند چندین سناریوی دروغین را از طریق کشته سازی و اظهار اینکه بشار اسد از سلاح های شیمیایی علیه مخالفان استفاده کرده و تهیه ویدیوهای تبلیغاتی در این باره به دمشق و ارتش سوریه آسیب بزنند که البته این تلاش آنها هم با گاف خبری و افشای پشت صحنه این کلیپ ها نافرجام باقی ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس