افشاگری معاون وزیر خارجه سوریه از ارتباط غرب با تروریست‌ها

معاون وزیر خارجه سوریه و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد از نقش غرب در حمایت از تروریست‌ها پرده برداشت و از سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی خواست ابزار سیاسی کشورهای غربی نشود.

به گزارش مشرق، بشار الجعفری روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع پرونده شیمیایی سوریه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با یادآوری اینکه سوریه به تمام تعهدات ناشی از الحاق به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۳ عمل کرده است، بر لزوم بسته شدن پرونده شیمیایی این کشور و حذف آن از دایره بازی‌های سیاسی و اطلاعات غلط رسانه‌ای تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین خواستار خودداری سازمان منع سلاح شیمیایی از سیاسی کردن ماهیت فنی خود شد که اعتماد و اعتبار آن را تضعیف می‌کند و افزود سازمان منع سلاح شیمیایی به ابزاری در یک بازی ژئوپلیتیک به رهبری آمریکا و متحدانش تبدیل شده است.

الجعفری تصریح کرد: کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده با استفاده ابزاری از این سازمان، در پیگیری برنامه‌های سیاسی خود، تعهداتشان را نقض کرده‌اند. سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است و همچنان متعهد به همکاری با سازمان منع استفاده، دبیرخانه فنی آن و تیم ارزیابی برای حل و فصل کلیه موارد برجسته است تا این پرونده در اسرع وقت بسته شود و از حلقه بازی‌های سیاسی و اطلاعات غلط خارج شود.

وی از اینکه کشورهای غربی با وجود همکاری سوریه با سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی و تیم آن، تصویر نادرستی در مورد همکاری سوریه با تیم ارزیابی ارائه می‌دهند و به طور عمدی پیشرفت حاصل شده را برای بازنگهداشتن این پرونده، نادیده می‌انگارند ابراز تاسف کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به رسوایی هلند در تامین میلیون‌ها دلار برای حدود ۲۲ گروه تروریستی اشاره کرد و گفت کشورهای غربی که به دروغ ادعا می کنند نگران مورد مردم سوریه هستند، همچنان از سازمان‌های تروریستی مسئول رنج مردم سوریه حمایت و محافظت می‌کنند.

وی یادآور شد هلند پس از بلژیک دومین کشور اروپایی است که بیشترین سهم را در تعداد تروریست‌هایی که برای جنگ در کنار سازمان های تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند ، به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر خارجه سوریه به گزارش آژانس اطلاعاتی هلند در سال ۲۰۱۷ استناد کرد که ده‌ها کودک هلندی با خانواده خود به مناطق تروریستی داعش در سوریه و عراق سفر کرده‌اند و توسط سازمان‌های تروریستی آموزش دیده‌اند.

الجعفری در این زمینه به حمایت هلند از "جبهه الشام"  اشاره و خاطرنشان کرد: ترس دولت هلند از افشای این رسوایی‌ها، آنها را بر آن داشت تا ادعاها و اتهامات جدیدی را علیه سوریه آغاز کنند.

وی همچنین به گزارش روزنامه آلمانی اشپیگل درباره خروج «خالد الصالح» رهبر «تروریست‌های کلاه سفید» از طریق مرز اردن به آلمان اشاره کرد و افزود: ۲ سال پیش در هنگام بررسی درخواست وی، آژانس اطلاعاتی آلمان نتیجه‌گیری کرد که او به اعتقادات افراطی پایبند است و احتمال ارتباط وی با تروریست ها وجود دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: با این حال وزارت خارجه آلمان بی توجه به هشدارهای مربوط به وی، میزبان این شخص است زیرا هیچ یک از آژانس‌های امنیتی در ایالات متحده یا اردن او را قبول نکردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس