کد خبر 1189030
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
گروسی:‌ در اوایل ماه آوریل گفتگوهای فنی در تهران خواهم داشت

کارشناس مسائل بین الملل گفت: پیش بینی می‌کنم که تحریم‌های ایران لغو نخواهد شد، بهتر است که ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهیم.

به گزارش مشرق؛ محمد صادق کوشکی کارشناس سیاست بین الملل با اشاره بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: موضع آژانس در قبال برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، تخصصی و فنی نیست بلکه سیاسی است. باید توجه داشت که گروسی ساخته جناح اروپا و آمریکاست و توافق تهران با گروسی از اول غلط بود.

کارشناس سیاست بین الملل ادامه داد: اروپا و آمریکا همواره به دنبال این بودند که نظارت‌ها بر برنامه هسته ای کشورمان پابرجا بماند. آن‌ها می‌خواهند که حذف نظارت‌های پروتکل الحاقی را با خشونت زیاد جواب دهند، بنابراین با صدور قطعنامه‌های شدیدالحن می‌خواهند که ایران را مجبور به بازگشت به نظام بازرسی پروتکل الحاقی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صحنه سیاست، توافقی که انجام می‌شود مهم است و فقط گفتارها اهمیتی ندارد، گفت: رفتار منطقی این است که به دنبال حق خودمان باشیم و به حرف‌ها اعتنا نکنیم و بدانیم که از طرف آمریکا و اروپا بحثی به نام وفای به عهد وجود ندارد. بر این اساس پیش بینی می‌کنم که تحریم‌ها لغو نخواهد شد پس بهتر است که ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    3 0
    لغو نمی شود ولی احتمالا نزدیک انتخابات یک نمایش آبنباتی از لغو چند تحریم نچندان مهم برای فریب افکار عمومی و باقی ماندن غربگدایان در قدرت داشته باشیم
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    قضیه چماق و هویج باز شروع شد تا اصلاحات ی مانوری بتونه روی لوایح بکنه هویج بله گروسی . منتهی از نوع گندیدش و نخ نما شدش از خود بپرسید این فرد تا حالا کدام گور بوده مجلس ک اقدام انقلابی کرد دولت و ابادی غرب بازی نخ نمای فعلی را کلید زدند اینها همه نمایشه تهش سوراخه کبسه سوراخه میوه برجام پلایتیکیه ؟؟؟ دولت و اون امریکاست ما هوشیارتر از همیشه ایم . دلقک
  • SE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    دقیقا. این مامور آنا است والا این سمت را به او نمیدادند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    نه گروسی مدیر کل اژانس اتمی است .
  • SE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    دقیقا. این مامور آنا است والا این سمت را به او نمیدادند
  • مجتبی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    3 6
    دولت تروریست آمریکا هرگز تحریم ها را لغو نخواهد کرد و دولتمردان سه ماه دیگر وقت دادند که مثلا تحریم ها طی این سه ماه لغو شود،تا کی منفعلانه باید در مقابل دشمنانی که از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت و کشور استفاده میکنند اعتماد کنیم و چند بار دیگه باید تجربه کنیم تا متوجه بشیم،بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال معطل اروپایی ها شدید تا تعداتشون رو انجام بدهند ولی نه تنها به تعهداتشون پایبند نبودند بلکه گستاخانه میگویند ما به تعهداتمون عمل کردیم،وقتی در مقابل دشمن قسم خورده عقب نشینی کنی آنها قدم بعدیشان را با قدرت بر می دارند.لعنت به تمام دولتمردان بزدل و خودفروخته غرب زده.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    خدا عمرت بده، دقيقأ همینطوره!! چند وقته دارم همینو میگم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس