کد خبر 1189026
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
زاخارووا: تحریم‌ها گویای ترس آمریکا از روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا به دلیل دشمن اطلاق کردن رقبای خود انتقاد کرد.

به گزارش مشرق؛ پس از اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره رقبای اصلی این کشور، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد هر کشوری که با آمریکا در هر زمینه‌ای رقابت داشته باشد، واشنگتن آن را دشمن می‌داند.

بر این اساس، زاخارووا در این خصوص خاطر نشان کرد: «آمریکا هر کشوری را که با آن در هر زمینه‌ای رقابت داشته باشد، دشمن می‌داند. به طور طبیعی در کنار این عامل که برای نشان دادن اتحاد آن‌ها (به رهبری آمریکا در غرب) و متحد کردن آن‌ها اعلام شده است، یک عامل گم شده وجود دارد که نمی‌توانند بر اساس اصول مورد قبول جهان، از آن‌ها استفاده کنند».

وی اضافه کرد اقدام مهار کننده روسیه پیگیر همین هدف برای عدم رقابت با آن‌ها در شرایط و رقابت برابر بر اساس مبانی قانونی بین المللی است که در مورد چین نیز همین موضوع صادق است.

زاخارووا تصریح کرد به محض آنکه آن‌ها (آمریکا) متوجه شدند کشوری از نظر معیارهای اقتصادی و فناوری از آمریکا پیش افتاده است و در زمینه توسعه دانش فضایی نیز بسیار موفق بوده است، آن‌ها زنگ هشدار برای متوقف کردن این کشورها را به صدا درآوردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی که به اولویت‌های سیاست خارجی دولت جدید آمریکا می‌پرداخت، اعلام کرد دولت بایدن روابط با چین را به عنوان مهمترین چالش ژئوپولیتیکی در قرن بیست و یکم قلمداد می‌کند.

بلینکن همچنین افزود روسیه، ایران و کره شمالی نیز چالش‌های اصلی آمریکا هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس