روسیه - امریکا

در پی مواضع اخیر مقام‌های جدید دولت آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران، سفیر روسیه در ایالات متحده بر لزوم گفت‌وگوهای عمیق مسکو و واشنگتن در خصوص برجام تأکید کرد.

به گزارش مشرق؛ «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) طی یک سخنرانی که در صفحه فیس‌بوک سفارتخانه روسیه منتشر شد، خواستار گفت‌وگوهای عمیق‌تر روسیه و ایالات متحده در خصوص برجام شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، آنتونوف با استقبال از سیگنال‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای ازسرگیری گفت‌وگوهای ثبات راهبردی تأکید کرد که مسکو انتظار دارد که گفت‌وگوهای عمیق‌تری با آمریکا در خصوص شماری از موضوعات منطقه‌ای از جمله افغانستان، کره جنوبی، سوریه و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داشته باشد.

وی در این خصوص توضیح داد: «روسیه انتظار گفت‌وگوی عمیق‌تر در خصوص موضوعات منطقه‌ای (با آمریکا) را دارد. این موضوعات شامل سوریه، افغانستان، اوضاع شبه‌جزیره کره، همکاری در خصوص برجام، اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا)، آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا می‌شود».

اظهارات سفیر روسیه در ایالات متحده در حالی مطرح شده است که مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند اما با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    جناب روسیه...تا اطلاع ثانوی درموارد برجام و ارتباط با آمریکا و برخی دیگر از سیاستهای کلان فقط رهبر فقید ایران حرف آخر را میزند..ودیگران هم متحد و یکپارچه منتظر دستورات ایشان هستیم.امیدواریم دیگر کشورها مردم ایران را درک کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس