نماینده پارلمان عراق: سفارت آمریکا پادگان شده است - کراپ‌شده

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد که سفارت آمریکا مسئولیت هر خطر امنیتی است که بغداد را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق؛ کاطع الرکابی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت سفارت آمریکا و نظامیان مستقر در خاک عراق مسئولت کامل را پس از اظهارات مقامات کاخ سفید برعهده دارند که گفته اند حق دارند به هر حملاتی که در خاک عراق به آنها صورت می گیرد، پاسخ دهند.

وی افزود سفارت خانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک برای روابط و مبادلات دیپلماتیک ایجاد شده اند نه اینکه به مکانی برای تهدید امنیت کشورها و شهرهایی تبدیل شوند که در آن مستقر هستند.

نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد پارلمان عراق بارها تصریح کرده است که حملاتی که منطقه الخضراء و نمایندگی های دیپلماتیک با آن روبرو می شوند، ربطی به طرفهای عراقی اعم از گروهها و طرفهای حامی آنها ندارد، بلکه تلاشی برای برهم زدن معادلات و افزایش تنش در پایخت قلمداد می شود.

وی افزود سفارت آمریکا در عراق باید از قوانین عراق در مقابله با هر گونه حملاتی تبعیت کند و با زیر پاگذاشتن این قوانین، امنیت کشور را مورد تهدید قرار ندهد.

الرکابی اظهار داشت سفارت آمریکا در بغداد باید فقط مکانی برای روابط دیپلماتیک باشد نه اینکه مکانی برای آموزش نظامیان آمریکایی و جمع کردن مهمات باشد، زیرا بر خلاف منشورها و قوانین بین المللی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حکمت بهمنی 8322 IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    امریکا با هیچ مصلحي نميتواند روبروشود فقط غيرنظاميان راهدفقرارمیدهدکودک کش پرروخجالت هم خوب چیزیه نداره نماینده پارلمان حقیقت راگفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس