کد خبر 1188845
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
مایلی‌کهن: در مرام من نیست به فردی که افتاده لگد بزنم/ پرسپولیس نبود، آن بازیکن الان کجا بود؟

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: حاجی‌صفی به اعتقادش رأی داده. او یکی از بهترین بازیکنان ادوار تیم ملی است و هیچ اشکالی هم نداشت. حالا این اشتباه بوده که رفته با علی کریمی خوش و بش کرده و به او احترام گذاشته؟

به گزارش مشرق، در حالی که این روزها انتقاد از احسان حاج صفی به دلیل ماجراهای انتخابات فدراسیون فوتبال شدت گرفته، محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی از رای او و اعقتادات این بازی دفاع کرده است. بخش هایی از مصاحبه محمد مایلی کهن را بخوانید:

*من قبل از انتخابات هم نظرم را گفته بودم. اینکه از صمیم قلب می‌خواستم کریمی و مهدوی‌کیا رأی بیاورند اما واقعیت امر اینطوری نیست. البته صحبت‌های من مشخص است و اینطوری نیست که مثل برخی امروز یک چیزی بگویم فردا یک چیز دیگر. من می‌گویم نظرم از ابتدا این بچه‌ها بود و اینکه اینها انتخاب بشوند. حتی برخی گفتند اینها تجربه ندارند اما من می‌گویم همانطور که در فوتبال‌شان باهوش بودند طبعاً در مدیریت‌شان هم می‌توانند از این هوش‌شان استفاده کنند ضمن اینکه می‌توانستند از آدم‌هایی که تجربه این کار را دارند در جاهای مختلف استفاده کنند که عملاً نشد. واقعیت هم همین است. حالا بعد از انتخابات عنوان شده که همه چیز از قبل مشخص بوده. من خودم دو دفعه در انتخابات شرکت کردم و کاملاً رأیم مشخص بود که به چه کسی رأی دادم. طبعاً من هم در انتخابات شرکت می‌کردم رأیم مشخص بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش پیروز قربانی به رای جنجالی حاج صفی

*در همه انتخابات‌ لابی وجود دارد. خب من هم بعضاً تصور می‌کردم اینطوری نیست اما بعدها وقتی در یکی دو تا انتخابات شرکت کردم این مسأله را دیدم و از این قضیه ناراحت شدم. دوباره امسال دیدم که لابی کردن جزو اصول انتخابات است و چهار سال دیگر اگر فرضاً من شرکت کردم نیاز به لابی‌گری هست.

*شکست علی کریمی، شکست فوتبال نیست. در واقع باید به آقای کریمی خسته نباشید گفت و همانطور که عرض کردم اینها واقعیت‌هایی است که باید پذیرفت.

*احسان حاجی‌صفی به اعتقادش رأی داده. او یکی از بهترین بازیکنان ادوار تیم ملی است و هیچ اشکالی هم نداشت. حالا این اشتباه بوده که رفته با علی کریمی خوش و بش کرده و به او احترام گذاشته؟ یعنی نباید این کار را می‌کرد؟

*من شناختی از عزیزی خادم ندارم اما چهار سال پیش صلاحیت ایشان تأیید نشد و خیلی هم ناراحت بود. حالا آمده دیگر و باید منتظر آینده بود و نگاه کرد. الان ابتدای کار است. من آدمی بودم که در شروع انتخابات به صراحت گفتم علی کریمی و مهدوی‌کیا بیایند. خب نشدند. اما این دلیل نمی‌شود که مشکلی به وجود بیاوریم. الان آقای عزیزی خادم شده و آنهایی که می‌توانند باید کمکش کنند چون در واقع به فوتبال کشور کمک می‌کنند.

* قبلا یک صحبت‌هایی درباره آقای رسول‌پناه کرده بودم. خداوکیلی تا الان نه تلفنی با ایشان حرف زده‌ام نه حضوری او را دیده‌ام اما فکر می‌کنم رسول‌پناه مظلوم واقع شد. بارها گفته‌ام اگر تیمی موفق می‌شود معنایش مشخص است و نتیجه یک کار گروهی است. اگر پرسپولیس نایب قهرمان آسیا شد به هر حال رسول‌پناه هم در آن نقش مهمی داشت و به نظرم مظلوم واقع شد.

 *از آن ویدئوها تا دلتان بخواهد می‌سازند و روی آنها نمی‌شود زیاد مانور کرد اما در مجموع عملکردش بد نبود. ببینید چند تا بازیکن گرفت که بیشترشان هم نفرات خوب و تأثیرگذاری بودند. من فکر می‌کنم نسبت به ایشان کم‌لطفی شد. اینکه ما اینطوری این آدم‌ها را کنار بزنیم خوب نیست. زمانی که رسول‌پناه رقم قرارداد را چند برابر افزایش می‌دهد خوب است اما بعدش کم می‌کند بد می‌شود. این کم لطفی است. الان هم الحمدالله چیزی که باعث موفقیت تیم پرسپولیس شده از کادر فنی‌اش گرفته تا باشگاه به این خاطر است که در قالب یک خانواده شکل گرفته‌اند و به خوبی از هم حمایت می‌کنند.

*به محمودخان فکری خسته نباشید می گویم. واقعاً دلم برای نحوه رفتنش سوخت... فکر می‌کنم ایشان اشتباهاتی هم داشت. مثلاً در هر بازی حتی وقتی برنده می‌شد به داوران کم‌لطفی می‌کرد که این کارش درست نبود. توقع من از محمود فکری بیشتر بود. امیدوارم این درس خوبی برایش باشد چون یقین دارم او برمی‌گردد و کار می‌کند. ما یک جایی خودمان هم اشتباه می‌کنیم اما نباید اشتباهات‌مان را گردن کسی بیندازیم.

*خوشحالم دوباره آقافرهادخان آمده. طبعاً مجیدی هم یک تجربه خوب دارد از زمانی که سرمربی امید و استقلال شد. او باید این تجارب را به کار بگیرد و از آنها استفاده کند اما طبعاً آن شخصیت لازم را برای این کار دارد. خب هواداران استقلال هم دوستش دارند و خودش هم یکی از بهترین‌های باشگاهش بوده. از آن طرف بین بازیکنان تیمش هم محبوب است. همه ما یکسری اشتباهات داشتیم و خواهیم داشت. طبعاً فرهاد یک مدت استراحت کرده و خیلی راحت می‌تواند به گذشته‌اش برگردد و ببیند چطور نتوانست موفق شود و باید از آنها درس بگیرد و نباید زود عصبی شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    31 6
    هر کس در انتخابات باید آزادانه رای بده و نباید به خاطر رای مورد توهین قرار بگیره
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      17 21
      مگه پشمه که یه بسوادی مثل علی کریمی بشه رئیس فدراسیون؟ این بابا یه تیم فوتبال محلی رو نمیتونه مدیریت کنه چه برسه به فوتبال یه کشور
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      1 1
      هنوز نداریم مث تیمی که خودت ساختی، الان ۲۲ یا ۲۳ سال میگذره، همون موقع هم اگه از مربی حمایت میشد این نمیشد که الانه باز شدن پای دلال و پول و باند بازی .‌‌..
    • د IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      0 0
      رای حاج صفی رای خودش نیست این رای مال هم بازی کنانان تیم ملی است صفی حق ندارد بدون هماهنگی رای بدهد متوجه شدید چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    14 10
    دلش برا رفتن اون سوخته اونوقت واسه اومدن این خوشحاله الان چی بگم چرا بعضیا حس میکنن رسالتشون حرف زدنه حالا هر جوری
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      5 3
      تا چشماتون دراد
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    15 9
    لحن مایلی عاقلانه شده، آفرین.
  • حسین IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    9 12
    خدا وکیلی برای اولین بار چقدر منطقی اظهار نظر کردی.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    9 16
    این خرس پولیس ها همه همینن...
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      7 2
      استقلال ها چه طوری اند ؟
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      6 2
      استقلالی​ ها چی؟!
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      11 7
      خرس وطنی شرف داره به وطن فروش
  • ياور IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 1
    وقتي مسئولين تيم پرسپوليس علي کريمي را بعنوان مدير عامل يا سرمربي انتخاب نميکنند چطورميخاد بدون تجربه مديريتي يهو رئيس فدراسيون بشه، اگه قراره بهترينها رئيس فدراسيون ميشدن خوب بايد بکهام رييس فدراسيون انگليس،باجو رييس فدراسيون ايتاليا ،زيدان رييس فدراسبون فرانسه ميشدند يا پله ومارادونا رييس فدراسبون آمريکاي جنوبي يا فيفا ميشدند.
    • بنده خدا IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      3 1
      از میشل پلاتینی هم میگفتی . !!!!!
    • مرتضی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      مگه اینا که رئیس فدراسیون شدن روزی سرمربی بودن عجب حرفیه که میزنید
  • DE ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    4 15
    یاشاسین تراختور. یاشاسین احسان ..
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 6
    درود به شرافتت آقای مایلی کهن
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 13
    من هم از علی کریمی بدم می آید . چرا از آدمهای معمولی بت می سازید و هرکس دلش نخواهد به او رای بدهد ، بهش حمله می کنید و محکومش می کنید ؟!
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      6 3
      حتما اینی که با زد و بند رییس شده ادم غیر معمولی و خارق العاده ایی هست؟ ضمنا درحدی نیستی در خوش اومدن در مورد علی کریمی نظر بدی
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      2 0
      مگه شما چه کاره ای که برا آدم ها حد و حدود مشخص میکنی؟ مواظب لحن و بیانتون باشید
    • NL ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      1 1
      من هم از تو بدم می آید . آدم غیر معمولی بت تویی ، بهت حمله می کنیم و محکومت می کنیم ؟!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 1
    آقای مایلی کهن سلام بانظرشماصدرصدمخالفم البته بدلیل احترام خاصی که برای شما قائل هستم اصلاآقای حاج صفی کاردرستی راانجام ندادند ویاحداقل مخالفت خودشان راعلنی اعلام نمیکردند.۷۲۲۲
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    کلا هیچکس را از خودش ناراحت نکرد
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    3 0
    هرکسی آزاده هر انتخابی داشته باشه وایرادی هم نداره ولی اینکه بگویند من به کریمی رای دادم بعد معلوم بشه به شخص دیگری رای داده خارج از اخلاقه
  • محمد IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    2 3
    این لنگیای وطن‌فروش فقط دنبال بددهنی هستند.
  • اسماعیل ایزدی، جانباز 60./.آزادهٔ9سال5ماه IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 1
    سلام به مرد سرد گرم چشیده، فوتبال ایران، امید که جوانان فوتبال ایران عزیزا ز تجارب ایشان واخلاق او بیاموزند، وبه کار ببندند
    • مرتضی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      النصر عربستان یاد اوری که ...........؟
  • احمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    به نظرم اصن فوتبال رییس فدراسیون نمیحاد اینجوری هم فساد مالی کمتر میشه هم اینکه فوتبال ایران تعلیق میشه نتیجه اش صرفه جویی ارزی میشه یه مدت که شد مردم عادت میکنن والله
  • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    ‌حاج‌صفی‌با‌توجه‌به‌سنش‌‌و‌افت‌محسوس‌دربازی‌کردن‌دیگر‌نباید‌به‌تیم‌ملی‌دعوت‌شود
  • حسین PL ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    حاج صفی رای درست داده حق خوری که نکرده
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    کهن چند گرفتی ازش طرفداری کنی... صفی رای تمام فوتبالی های ایران رو نوشت نه نظر شخصی... مگر نظر فوتبالی ها این بود؟
  • مهشید IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    آقای حاج صفی خیلی هم خوب کاری کرده دستشم‌ درد نکنه‌ اگه قرار بود که همه اون رای رو بدن که بقیه میخان‌ چرا انتخابات برگزار میکردن راحت می اومدن رئیس انتخاب میکردن‌ دیگه یاشاسین‌ احسان حاج صفی
  • شامیرام اوراها NL ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    دم احسان حاج صفی گرم . ناز شستش .
  • شامیرام اوراها NL ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    دم احسان حاج صفی گرم . ناز شستش .
  • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    این مایل به چدن همیشه برعکس خلق الله شنامیکنه /اگه هوا گرم باشه میگه نه بابا سرده / اگه هوا بارانی باشه میگه به به هوا عالیه عالیه افتابیه / بالاخره بعداز40سال نفهمیدیم این بشر کدام وریه /فکرکنم یه وریه
  • بهزاد زارع IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام خدمت اهالی فوتبال دوستان مدیریت علمی است که باهوشترین افراد را مبخواهد چون آثارش نه تنها در زمان حال بلکه در آینده تاثیرگذار خواهد بود. اینکه آقایان کریمی و مهدوی از بهترین و باهوش ترین فوتبالیست ها و مفاخر ورزشی ما هستند شکی نیست،اما دلیل نمی شود در راس فدراسیون فوتبال قرار بگیرند.رئیس فدراسیون باید شاخص های مدیریتی و توانایی مدیریتی داشته باشد. بطور مثال بسیار بازیکنان بودند و هستند که در زمان بازی بهترین بودند،اما نتوانستند مربیان موفقی شوند.دلیل این است که بازیکن علاوه بر اینکه دارای هوش است اما یک سرمربی هوش او را مدیریت میکند،ولی مربی خود لاید هوش خود را مدیریت کند و نوع اوری کند و اینجاست که مدیریت معنی و مفهوم پیدا میکند. متاسفانه اظهار نظرهای بسیاری از کارشناسان اهالی فوتبال که در رسانه ها پخش میشود غیر کارشناسانه هستند و به خود اجازه می دهند در هر مورد اظهار نظر کنند که این یک آفت شده که درخت تنومند فوتبال ما را دچار آفت زدگی کرده است.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    قوم گرایی باعث این رأی بود ولاغیر
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    هر واقعیتی را نباید پذیرفت باید با مافیا بازی و باند بازی مبارزه کرد تا کی بی تجربه ها و نا لایق ها ورزش را باید اداره کنند
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    رای حاج صفی رای خودش نیست این رای مال هم بازی کنانان تیم ملی است صفی حق ندارد بدون هماهنگی رای بدهد متوجه شدید چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یعقوب علوی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 1
    اگه کریمی رای میاورد دیگه هیچ تیمی به غیر پرسپولیس خواب قهرمانی هم نمیدیدن خیلی خوب شد رای نیورد کار خدا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس