کد خبر 1188674
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
زیدان کرونا گرفت

رئال مادرید در حالی یکشنبه شب در حساس‌ترین بازی هفته به مصاف اتلتیکومادرید می‌رود که با ناچو و واران به یک زوج دفاعی خوب رسیده ولی در خط تهاجمی همچنان ناامیدکننده عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، دوشنبه شب در چارچوب رقابت‌های لالیگا، رئال مادرید مقابل رئال سوسیداد به تساوی یک بر یک رسید و تا پس از بارسلونا در رده سوم قرار گیرد. این تیم با یک بازی بیشتر نسبت به اتلتیکومادرید ۵ امتیاز از صدر عقب است ولی زیدان همچنان امید دارد که می‌تواند قهرمان اسپانیا شود.

بازی یکشنبه شب رئال و اتلتیکو در دربی مادرید می‌تواند سرنوشت لالیگا را رقم بزند و هم امید بارسلونا را برای آینده روشن سازد.

بیشتر بخوانید:

رئال مادرید از شکست خانگی گریخت

در این گزارش سعی داریم به شرایط رئال مادرید پیش از دیدار دربی مقابل اتلتیکومادرید بپردازیم و وضعیت ترکیب زیدان را به ۲ شکل خوب و بد تعریف کنیم.

*اتفاقات خوب در رئال مادرید

وقتی راموس مصدوم شد، بسیاری از رسانه‌ها گزارش دادند که کار رئال و زیدان تمام شد زیرا این تیم بدون کاپیتان خود آمار خوبی به ثبت نرسانده بود. اما این اتفاق رخ نداد و زوج «واران – ناچو» یک نمایش دیدنی از خود به اجرا گذاشت و این ۲ مدافع مادرید نشان دادند که می‌توانند کمربند خوبی برای خط دفاعی زیدان باشند.

ناچو در دیدار مقابل سوسیداد برابر مهاجم آماده این روزهای لالیگا یعنی «الکساندر آیساک» یک شاهکار رقم زد و عملاً مهاجم گل باسکی‌ها را ناپدید کرد. همین مسئله باعث شد تا مارکا گزارش دهد که لوئیس انریکه می‌خواهد ناچو را به تیم ملی اسپانیا دعوت کند و به او در مسابقات یورو ۲۰۲۰ بازی دهد.

واران نیز که در غیاب راموس همیشه خاموش بود ولی در این بازی‌ها به عنوان فرمانده اصلی مادرید شناخته شد و توانست گل‌های مهمی نیز برای تیم زیدان به ثمر رساند. رئال مادرید در ۶ بازی اخیر تنها ۲ گل دریافت کرده که نشان می‌دهد زوج واران و ناچو چه مقدار خوب عمل کرده‌اند.

از طرف دیگر ۲ بازیکن مصدوم رئال به ترکیب بازگشتند و عملکردی خوب از خود به نمایش گذاشتند. والورده در مسابقه با سوسیداد پاسی دیدنی را به نمایش گذاشت و پایه‌گذار گل مادرید مقابل حریف شد. از طرف دیگر رودریگو نمایش قابل توجهی داشت و به خط حمله رئال سرعت، تکنیک و خلاقیت بخشید.

نمایش والورده و رودریگو باعث شد تا زیدان نیز دهان به تمجید آنان باز کند و پس از مسابقه به دفاع از این ۲ بازیکن خود بپردازد.

به نظر می‌رسد بازگشت والورده و رودریگو می‌تواند جذابیت بیشتری به ترکیب زیدان در دیدار مقابل اتلتیکومادرید ببخشد.

بنزما نیز در آستانه بازگشت به ترکیب رئال مادرید است و می‌تواند برای زیدان در دربی بازی کند. همچنین برخی از آماده شدن راموس برای جدال مقابل سیمئونه صحبت می‌کنند ولی به نظر می‌رسد این بازیکن تا لیگ قهرمانان اروپا و تقابل با آتالانتا (۱۲ روز دیگر) به آمادگی کامل خواهد رسید.

*مشکلات ترکیب رئال مادرید

اگر رئال مادرید این فصل قهرمان لالیگا نشود به خاطر کوتاهی آنان در مسابقه داخل خانه بوده است. رئال در کمال شگفتی در ورزشگاه «آلفردو دی‌استفانو» ۱۱ امتیاز ( ۳ باخت و یک تساوی) از دست داده است در حالی که در فصل گذشته در تمامی مسابقات خانگی طعم برد را چشیده بودند.

زیدان در این خصوص یک بار به رسانه‌ها گفت: احساس می‌کنم وقتی در خانه بازی می‌کنیم امتیاز از دست می‌دهیم و این حس خوبی به من نمی‌دهد.

مشکل دیگر رئال اتکای بیش از اندازه تیم به «کریم بنزما» است. با اینکه به نظر می‌رسد مهاجم زیدان برای دربی آماده خواهد بود ولی نباید از موضوع اصلی گذر کرد. مهاجمان دیگر مادرید اصلا در گلزنی موفق نیستند و همین عامل باعث شده تا نگرانی اردوی رئال را در بر گیرد.

روز گذشته سایت اسپانیایی ABC گزارش داد که رئال در تابستان خرید یک مهاجم را در اولویت خود قرار داده و می‌خواهد هر طور شده «ارلینگ هالند» را به خدمت گیرد. از طرفی رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که قیمت او بیش از ۱۰۰ میلیون یورو است و با این اوصاف رئال سختی زیادی برای جذب او خواهد داشت. خاویر تباس، رئیس لالیگا در مصاحبه با مارکا اظهار داشت که به دلیل قیمت زیاد هالند و امباپه خرید این بازیکنان از سوی تیم‌های اسپانیایی پیچیده و غیرممکن خواهد بود.

کاسیمرو اکنون گلزن برتر رئال مادرید در غیاب بنزما است که نشان می‌دهد چقدر تیم زیدان در خط تهاجمی ضعف دارد. والورده، مودریچ و وینیسیوس با ۳ گل در رده بعدی قرار دارند و ادن ازارد، واسکز، آسنسیو، واران، راموس و کروس با ۲ گل در ادامه این لیست جای گرفته‌اند.

بدون بنزما که اکنون ۱۲ گل در لالیگا و ۴ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده، رئال مادرید گلزن ندارد و این مشکل زیدان را بیش از پیش کرده است.

باید دید که راه حل زیدان برای ادامه فصل چگونه خواهد بود و آیا این تیم می‌تواند برای لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا بجنگد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس