کد خبر 1188446
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

از آن جایی که استانبول شهر تلاقی اروپا و آسیا است، خیلی از مردم دنیا دوست دارند از این شهر دیدن کنند. استانبول با جمعیت 16 میلیون نفری دومین شهر توریستی جهان شناخته می‌شود. تنگه بسفر مرز میان دو قاره اروپا وآسیا است و استانبول را به دو قسمت شرقی و غربی تبدیل می‌کند. بیشتر مردم این شهر مسلمان بوده و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. از آن‌جایی که استانبول شهری توریستی بوده اکثر مردم این شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند و برای برقراری ارتباط با توریست‌ها از زبان انگلیسی کمک می‌گیرند. تور استانبول هوایی یکی از راحت‌ترین راه‌های سفر به این شهر جذاب است. 

کاخ دلما باغچه، تاریخ گردی در تور استانبول

آب‌وهوای استانبول

بهار

شهر استانبول در فصل بهار با توجه آب‌وهوای معتدلی که دارد، تعداد گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. گردشگران تورهای استانبول باید بدانند که آب‌وهوای این شهر ابتدای فصل بهار کمی سرد و مرطوب است و هرچه به سمت تابستان می‌رود و به اواخر بهار نزدیک‌تر می‌شود، آب‌وهوای گرم و مطلوب‌تری دارد. این شهر برای کسانی که هوای خنک و مرطوب را دوست دارند، بهشت است. اگر قصد سفر به استانبول در بهار را دارید، میتوانید تور استانبول نوروز 1400 را از علی بابا رزرو کنید.

کاخ دلما باغچه، تاریخ گردی در تور استانبول

تابستان

شهر استانبول از تیر ماه تا اواخر شهریور ماه آب‌وهوایی گرم و  معتدل دارد. در فصل تابستان، شهر استانبول شاهد روزهای بلند و دمای بالا است. البته درنظر داشته باشید که اعتدال درجه رطوبت هوا در این فصل، تحمل گرما برای گردشگران تورهای استانبول را آسان می‌کند و گرما مسافران را زیاد اذیت نخواهد کرد. میانگین دمای هوای استانبول در تابستان حدود 28 درجه سانتی‌گراد است؛ بنابراین اگر این فصل را برای سفر به استانبول انتخاب کرده‌اید، بهتر است لباس های خنک، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و وسایل ضروری برای هوای گرم و معتدل با خود همراه ببرید.

پاییز

اگر از علاقه‌مندان به سفر در آب‌وهوای مرطوب و خنک هستید، پاییز بهترین زمان برای سفر شما به استانبول است. در این فصل شهر استانبول آب‌وهوایی مرطوب و خنک دارد. در این بازه زمانی شاهد بارش باران های فصلی هستیم. همچنین گردشگران تورهای استانبول باید بدانند میانگین دمای هوای استانبول در فصل پاییز حدود 16 درجه سانتی‌گراد است.

زمستان

از اوایل ماه آبان تا اواخر ماه دی استانبول در فصل زمستان به سر می‌برد، گردشگران تورهای استانبول باید بدانند شهر استانبول در این ایام آب‌وهوای سرد و مرطوب دارد. همچنین لازم به ذکر بوده که درجه هوای استانبول در فصل زمستان تا هشت درجه نیز کاهش می‌یابد و در بعضی از شب‌های زمستانی استانبول، شاهد سرمای شدید و یخبدان خواهید بود. اگر دنبال سفری ارزان قیمت هستید و می‌خواهید منظره‌های برفی و سفید پوش را ببینید، تور استانبول در زمستان بهترین گزینه پیش‌روی شما است.

کاغ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه، تاریخ گردی در تور استانبول

این کاخ توسط سلطان عبدالمجید اول از پادشاهان عثمانی احداث شده است. قصر و محل حکومت از کاخ توپکاپی به این قصر مجلل و پرهزینه در حاشیه تنگه بسفر منتقل شد. سلطان عبدالمجید نام این کاغ را دلما باغچه به معنی پر شده با باغچه‌ها انتخاب کرد. زیرا این محل پیش از ساخته شدن قصر جدید، به‌عنوان تفرجگاه موردعلاقه سلاطین پیشین عثمانی مانند سلطان احمد یکم و سلطان عثمان دوم مورد استفاده قرار گرفته و باغ‌ها و آلاچیق‌های زیبایی در آن ایجاد شده بود.

تیم طراح و سازنده این قصر شامل عبدالمجید معمار سلطنتی، نیکوگوس آقا و گارابد بایلان بودند که موفق به ساخت یک قصر با سبک تلفیقی عثمانی اروپایی شده و ماحصل کار به گونه ای بود که چشم هر بیننده ای را خیره می‌کرد. بر اساس سنت کاخ‌سازی عثمانی‌ها در این کاخ هیچ عمارت کلاه فرنگی وجود نداشته و بخش خارجی آن به نسبت تزئینات باشکوه و خیره کننده داخلی، بسیار ساده‌تر طراحی شده است.

قیمت تور استانبول

با شرایط کنونی کشور و پایین و بالا شدن قیمت دلار، قیمت دقیقی نمی‌توان برای تور ترکیه استانبول تعریف کرد. البته درست است نمی‌توان قیمت دقیقی را مشخص کرد، ولی امکانات سفر مانند کیفیت و تعداد ستاره‌های هتل، فصل‌های مناسب ترکیه، زمان سفر از نظر روزهای هفته، رفتن به مکان‌های دیدنی مثل مسجد سلیمانیه، مسجد آبی و...، بلیط رفت یا رفت و برگشت، ترانسفر، وعده‌های غذایی با هتل و... در قیمت پایانی این تور تاثیر زیادی دارد.

تور لحظه آخری

یکی از راه‌های کاهش هزینه در سفر استانبول استفاده از تور لحظه آخری است. خرید تور لحظه آخری برای مسافران و گردشگران بسیار مناسب و جذاب بوده ولی قبل از خرید این تور حتما امکانات تور را بررسی کنید. دلیل ارزان بودن تور لحظه آخری فقط تکیمل ظرفیت این تور است. به‌طورمعمول این تورها ظرفیت کمی دارد و برای کسانی که تنها سفر می‌کنند، بسیار مناسب است. شما می‌توانید با وارد کردن مبدا و مقصد و تاریخ سفر خود و جستجو در علی بابا لیست تورهای موجود را ببینید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس