جدا کردن کودکان مهاجر از والدین آنها در مرزهای آمریکا

علیرغم انتقادات شدید بایدن از دولت ترامپ در خصوص جدا کردن غیر قانونی کودکان مهاجر از والدین آنها، دولت جدید آمریکا همچنان به سیاست‌های ترامپ پایبند است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در پی تشدید درگیری‌ها و بحران روانه شدن سیل مهاجرین مکزیکی به سمت مرزهای آمریکا طی روزهای اخیر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ضمن انکار این بحران به شهروندان این کشور اطمینان داد که دولت وی از پس مساله مذکور بر خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

بر خلاف وعده بایدن کودکان مهاجر بازداشت می‌شوند

بر اساس این گزارش، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بحران مرزهای جنوبی آمریکا، بدون قبول وجود چنین معضلی گفت: خیر (چنین چیزی نیست). به خواست خدا، ما قادر به حل آن (مشکل) خواهیم بود.

این در حالیست که سازمان گمرک و امنیت مرزی آمریکا در گزارش اخیر خود، از هجوم سیل عظیمی از مهاجرین غیر قانونی از آمریکای مرکزی به سمت مرزهای جنوبی این کشور خبر داده است.

به گفته کارشناسان این سازمان، هجوم این تعداد از مهاجرین غیر قانونی نهایتاً دولت بایدن را مجبور به ایجاد دستکم دو مرکز نگهداری از آنها در مرزهای جنوبی آمریکا خواهد کرد، موضوعی که علاوه بر صرف هزینه هنگفت، دولت فدرال را با چالشی بزرگ در خصوص تأمین آینده این تعداد از مهاجرین در شرایط سخت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و گسترش بیکاری در آمریکا مواجه خواهد کرد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از اقدام نیروهای مرزبانی آمریکا در جدا کردن غیر قانونی کودکان مهاجر از والدین آنها به بهانه بیماری کرونا است؛ موضوعی که بایدن در سخنرانی‌های پس از پیروزی خود در انتخابات، از آن به عنوان ضعف و اقدام غیر قانونی دولت ترامپ یاد کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 2
    اینکار آخر پستی و بیشرمی است. آمریکاییها و سیاستمدارانشان هیچ بویی از رحم و عواطف بشری و انسانیت نبرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس