گروه ضد جنگ در انگلیس: الحشد الشعبی یک نیروی بزرگ در عراق علیه داعش است

یک عضو کمیته‌ای ضد جنگ در عراق، الحشد الشعبی را نیرویی بزرگ بر ضد تروریست‌های داعش دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک عضو کمیته ضد جنگ در انگلیس، نیروهای الحشد الشعبی را قدرتی بزرگ در برابر داعش عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، «سامی رمضانی» عضو کمیته «ائتلاف جنگ را متوقف کنید» که مقر آن در لندن است، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت: یکی از عوامل مهم در سیاست عراق امروز، ظهور تناقضات فراوان بین حضور آمریکا و نفوذ در عراق و نیز رشد یگان‌های الحشد الشعبی است. الحشد الشعبی امروز یک نیروی نظامی بزرگ در عراق است که جنگ علیه داعش رهبری کرد و آن را شکست داد و توانست سرزمینی را که آن‌ها اشغال کرده بودند، در عراق آزاد کنند. این نیروها قطعا ضد داعش هستند.

او در ادامه افزود: آن‌ها خواهان آن هستند که آمریکا را از عراق اخراج کنند. آمریکا آن‌ها را متهم می‌کند که آن‌ها وکلای (منطقه ای) ایران هستند. این قطعا نادرست است. آن‌ها هم پیمان با ایران هستند؛ اما آن‌ها ریشه در عراق، تاریخ عراق و تاریخ این کشور دارند.

«سامی رمضانی» عضو کمیته «ائتلاف جنگ را متوقف کنید» در ادامه افزود: ما ممکن است با آن‌ها بخاطر سیاست مان در مسائل دینی و یا هر چیز دیگر مخالف باشیم؛ اما آن‌ها عراقی‌هایی هستند که با چنگ و دندان داعش را شکست دادند و می‌خواهند تا نیروهای امریکایی از عراق خارج شوند. این یک تناقض بزرگ در داخل کشور است. این مسأله نقشی را در شکل دهی سیاست عراق در قبال حضور آمریکا شکل می‌دهد.

او همچنین اعلام کرد در صورتی که سیاست کنونی تغییر نکند، این مسأله به جنگ منجر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس