تماس تلفنی روحانی ماکرون

رئیس جمهور گفت و گو با «امانوئل ماکرون» گفت: برجام قابل مذاکره مجدد نیست و تنها راه حفظ و احیا آن لغو تحریم های آمریکا است.

به گزارش مشرق؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز سه شنبه در گفت و گو با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، با تاکید بر اینکه از دست رفتن فرصت ها برای حفظ و احیا برجام می تواند شرایط را سخت تر کند، افزود: کاهش مرحله ای تعهدات از سوی ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام و ناتوانی سه کشور اروپایی از عمل به تعهدات برجامی بوده که پس از تحقق تعهدات طرف های مقابل، فورا قابل بازگشت است.

روحانی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را در چارچوب قانون مصوب مجلس دانست و افزود: همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه دارد و ما هیچ گاه از برجام خارج نشده ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: هرگونه اقدام یا موضع غیرسازنده در شورای حکام می تواند به بروز چالش های جدید و پیچیده شدن وضعیت جاری منجر شود.

روحانی از فرانسه به عنوان یک بازیگر مهم نام برد و گفت: روابط تهران – پاریس می تواند بر اساس دیدگاهی پایدار و با اهدافی درازمدت برای همکاری های مشترک دو جانبه، منطقه ای و جهانی توسعه یابد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به پاندمی ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران و فرانسه، با بیان اینکه مقابله موثر با کرونا نیازمند همکاری همه کشورهای جهان است، افزود: تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، مقابله با این بیماری را برای ایران دشوارتر کرده و دستیابی جمهوری اسلامی به منابع مالی خود حتی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است و از اتحادیه اروپا بویژه فرانسه انتظار می رود در مقابل این اقدام غیرانسانی، سکوت نکند.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفت و گوی تلفنی حفظ برجام را یک ضرورت برای جامعه جهانی خواند و برتداوم گفت و گوها برای بازگشت همه طرف ها به اجرای کامل تعهدات برجام تاکید کرد.

امانوئل ماکرون بر اقدام دو طرف برای گام های اولیه تاکید کرد و گفت: اروپا آمادگی برای فعال شدن بیشتر در هفته های پیش رو جهت احیاء برجام را دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علیرضا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    15 0
    بخدا اقای رییس جمهور دیگه مذاکره نکن.دانشمندان جوان سپاه و ارتش ثابت کردند که اگر کارها به انها سپرده شود انها کشور را از برجام و رفع تحریمها بی نیاز خواهد کرد.همانطوری که کاملا محسوس میباشد اثر تحریمهای ظالمانه خیلی کمتر شده .درصد بالایی از نابسامانیهای اقتصادی نه مربوط به تحریمهای ظالمانه بلکه اثر عوامل دیگریست.........
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    25 0
    ما در هوای دلار ارزونی سوختیم و تو در هوای برجام..
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    24 0
    اقای روحانی استکبار حق تعیین روش زندگی برای ایران را ندارد. استکبار حق خلع سلاح ما را ندارد. بهتر است با این زور گویان قرن 21 دهن به دهن نشوید. لذا لازم نیست جواب این یاوه گویان پر رو را بدهید. بگذارید هر چه دلشان می خواهد عر عر کنند. تا خسته شوند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    28 0
    نباید با هرزه ای که درباره شخص پیامبر(صلی الله علیه و آله) ، حرف نامربوط زد ، نباید صحبتی داشت .
    • مصطفی IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      24 0
      اتفاقا اصلاح طلبا دوسش دارن
  • DE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    22 0
    مرده شور برجام نکبتی ...
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    22 0
    روحانی از فرانسه به عنوان یک بازیگر مهم نام برد منظور اینه که خوب میتونی ما را شکست بدهی
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    22 0
    فشار ایمیلی بهترین و قویترین ابزار دولت تدبیر و امید است
  • M IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    عزیزم ما برجام باا زیر بار رفتن نمیخوایم ما انقلاب کردیم زیر بار نرویم با تا آخرین قطره خون‌مان ایستادگی میکنیم
  • حمیدرضا DE ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    سلام بااختلاسگران ودزدان بیت المال رحم نکنیدواعدام کنید وکسانی که باپول ایران فرارکرده اندبه خارج درلیست اعدام قرادهیدایران گلستان هست وتحریم امریکا هیچ اثری ندارد
  • مرتضی IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    همون اول تو برجام تعهد لازم میگرفتید به این وضع نمی افتادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس