کد خبر 1187897
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

زمان ثبت نام تیز هوشان بالاخره مشخص شده است. افرادی که داوطلب شرکت در آزمون تیزهوشان هستند ، لازم است در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سامانه ثبت نام و اعلام نتایج تیزهوشان سایت ایران تحصیل در این آزمون ثبت نام کرده واطلاعات خود را درج نمایند. توجه داشته باشید که اطلاع از زمان ثبت نام ضروری است و اگر خارج از تاریخ اعلام شده برای ثبت نام در سامانه sampad.medu.ir اقدام کنید ، با مشکل مواجه خواهید شد.

زمان ثبت نام تیزهوشان در سامانه sampad.medu.ir

مدارس تیزهوشان که برخی آن را با نام سمپاد می شناسند ، تحت نظر سازمان استعدادهای درخشان هستند و هر سال آزمونی را جهت سنجش دانش آموزان داوطلب برای تحصیل در این مدارس ، برگزار می کنند.  مدارس سمپاد به دلیل ارائه امکانات آموزشی عالی و همچنین دارا بودن سطح آموزشی خوب ، داوطلبان بسیاری دارند. هر سال پس از مشخص شدن زمان ثبت نام ، دانش آموزان با مراجعه به سامانه ثبت نام و اعلام نتایج تیزهوشان یعنی سامانه sampad.medu.ir می توانند در آزمون این مرکز ثبت نام نمایند. زمان ثبت نام هر سال عموماً بین ماه های بهمن تا اسفند خواهد بود که تاریخ دقیق در سامانه sampad.medu.ir اعلام خواهد شد.

مراحل ثبت نام در آزمون مدارس  تیزهوشان

برای ثبت نام در این آزمون لازم است با کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت ثبت نام مدارس شوید و فرم  مربوط به ثبت نام آزمون را تکمیل نمایید.

مراحل ثبت نام شامل موارد زیر می شود :

 ابتدا به آدرس sampad.medu.ir مراجعه کرده و روی دکمه ورود کلیک نمایید. حالا باید نام کاربری و رمز عبوری را که از مدیر مدرسه دریافت کرده اید ، وارد کنید.اگر رمز عبور ندارید و یا رمزتان را فراموش کرده اید ، حتماً در اسرع وقت به مدرسه مراجعه کرده و از مدیر بخواهید رمز جدیدی را برای شما بگیرد.

تعیین تاریخ ثبت نام آزمون سمپاد 1400-1401

 پس از ورود به سایت ، ابتدا لازم است تعهد نامه ای را مطالعه کرده و موافقت خود را بامفاد آن اعلام نمایید.

تعیین تاریخ ثبت نام آزمون سمپاد 1400-1401

 سپس فرم وارد کردن اطلاعات به شما نشان داده خواهد شد ، اطلاعات خود را به صورت کامل و بی نقص وارد کنید و در نهایت کد رهگیری اتمام ثبت نام را نزد خود نگاه دارید.

تعیین تاریخ ثبت نام آزمون سمپاد 1400-1401

اگر خواهر یا بردار دوقلو یا همزاد دارید باید گزینه 11 را علامت دار نموده و کد ملی خواهر یا برادر خود را ثبت کنید.

تعیین تاریخ ثبت نام آزمون سمپاد 1400-1401

در این قسمت اطلاعات قسمت های 16 تا 20 به صورت اتوماتیک پر شده و به شما نشان داده خواهد شد. در این مرحله شما نمی توانید اطلاعات را ویرایش کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید ، کلیک کردن روی گزینه ذخیره و رفتن به گام بعدی است.

برای بارگزاری عکس مشخصات خاصی تعیین شده است که باید طبق آن موارد عکس را بارگزاری کنید.

توجه داشته باشید که معدل شما باید طبق حداقل معدل تعیین شده در شرایط ثبت نام باشد. در غیر این صورت نمی توانید ثبت نام کنید.

اگر اطلاعات وارد شده در این قسمت را تایید می کنید ، روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.

حالا لازم است مشخصات مربوط به مدارس استعداد درخشان را مشخص کنید و دوباره روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

در مرحله آخر گزینه تایید صحت اطلاعات را بزنید و دوباره روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

دقت کنید تا زمانی که هزینه ثبت نام در آزمون را پرداخت نکرده باشید ، کد رهگیری به شما داده نخواهد شد. قبل از دریافت کد رهگیری اطلاعات را چک کنید تا مشکلی نداشته باشد ؛ زیرا پس از آن امکان ویرایش اطلاعات را نیز نخواهید داشت.

بهتر است از رسید ثبت نام خود پرینت بگیرید و تا مراحل نهایی پذیرش نزد خود نگاه دارید. در صورتی که باز هم سوالی در رابطه با نحوه ثبت نام داشتید ، می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان

پس از ثبت نام باید منتظر تاریخ اعلام دریافت کارت باشید. با تعیین زمان دریافت کارت ، لازم است به سامانه ثبت نام و اعلام نتایج تیزهوشان مراجعه کرده وکارت خود را دریافت نمایید. روی کارت مشخصات داوطلبان و زمان و مکان برگزاری آزمون مشخص شده است.

توجه داشته باشید که برای شرکت در آزمون دریافت کارت اجباری است.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان نیز مانند تمامی آزمون های دیگر شرایطی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شرایطی که در سامانه sampad.medu.ir به آن اشاره شده است ، شامل یک سری شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می شود. از شرایط عمومی می توان به داشتن تابعیت ایرانی اشاره کرد. البته برای داوطلبان غیر ایرانی نیز با داشتن شرایطی خاص می توانند در آزمون تیزهوشان ثبت نام نمایند.

شرایط اختصاصی ثبت نام برای هر پایه متفاوت خواهد بود که در ادامه این موضوع را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

 افرادی که پایه هفتم هستند ، فقط از طریق آزمون می توانند در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوند.

برای انتخاب مدرسه تیزهوشان ، اولویت با محل سکونت خواهد بود.

سنجش دانش آموزان هر منطقه نیز براساس منطقه سکونت آن ها تعیین خواهد شد.

اگر در یک منطقه بیشتر از یک مدرسه سمپاد وجود داشت ، دانش آموز حق انتخاب حداکثر 3 مورد را از میان آن ها خواهد داشت و انتخاب های خود را باید براساس اولویت ثبت نمایند.

در شهرها بزرگ که چندین منطقه و محله وجود دارد ، داوطلبان باید مدارس اطراف مناطق خود را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که پس از پذیرش در یک منطقه ، امکان انتقالی و جابه جایی میان مدارس مناطق دیگر وجود ندارد.

 برای دانش آموزان پایه دهم اولویت پذیرش براساس رتبه ای که فرد در آزمون کسب کرده است ، می باشد.

ورود به سامانه آزمون آنلاین سمپاد

اگر قبل از شرکت در آزمون تیزهوشان دوست دارید توانایی های خود را برای پاسخ به سوالات بسنجید ، می توانید در آزمون های آنلاینی که سامانه برگزار می کند ، شرکت کنید. برای شرکت کردن در آزمون ها کافی است پایه تحصیلی خود را انتخاب کرده و سپس در پیش آزمون ها شرکت کنید. طبق آخرین گزارش های دریافت شده از سامانه ، پیش آزمون ها طبق زمان بندی زیر برگزار می شود.

دانش آموزان گرامی می توانند به منظور ثبت نام آزمون تیزهوشان از سایت ایران تحصیل و مشاوران این مرکز کمک بگیرند که به این منظور می توانید از اینجا وارد سامانه ثبت نام سمپاد از طریق سایت ایران تحصیل شوید.

پیش آزمون پایه هفتم: ۲۵ بهمن ساعت 9 صبح

پیش آزمون پایه هشتم: ۲۹ بهمن ماه ساعت ۹ صبح

پایه نهم: چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۱ صبح

 زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

افرادی که در آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم ثبت نام کرده اند ، باید با مراجعه به سامانه های hoosh.medu.ir و  azmoon.medu.ir از تاریخ دقیق برگزاری آزمون اطلاعات لازم را کسب نمایند. برای سال جاری طبیعی است که کمی تاخیر در برگزاری آزمون وجود داشته باشد. پیش بینی می شود تا اواخر بهار یعنی خرداد ماه آزمون برگزار گردد.

اعلام نتایج مدارس سمپاد

پس از برگزاری آزمون و بررسی کارنامه ها نتایج اعلام خواهد شد . از آنجایی که آزمون به احتمال زیاد در خرداد ماه برگزار خواهد شد نتایج نیز تا اواخر تابستان حداکثر ، اطلاع رسانی می شود. برای اینکه تاریخ دقیق اعلام نتایج را بدانید ، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس