ناسا اصلاحات

استحاله خط امام (ره) با تغییر ایدئولوژی اصلاح‌طلبان آغازشده است؛ گروهی از آن‌ها حالا خودشان را کمونیست و گروهی دیگر لیبرال می‌دانند و سؤال این است که فاصله بیت امام و خط امام چقدر است؟

سرویس سیاست مشرق - من لیبرالم! نماد مسلمانی محمد هاشمی بود که رفت! این جمله بدون تعارف از زبان حسین مرعشی انصافاً صادقانه‌ترین سخنی بود که می‌شود از یک اصلاح‌طلب شنید.

وقتی محمد هاشمی در اعتراض به سیاست‌های غرب گرایانه حزب کارگزاران استعفا داده و بیرون رفت، مرعشی بدون لکنت و بیان جملات پیچیده به اصل ماجرا پرداخته و بیان کرد، اعضای حزب او لیبرال دموکرات هستند و هرکسی که ناراحت است، بهتر است بساطش ر ا جمع کند و برود!

البته شاید خیال کنید، این دست سخنان با واکنش شدید از سوی سایر اصلاح‌طلبان روبرو شده و کارگزارانی‌ها مجبور شده‌اند اظهارات عضو شورای مرکزی خود را تکذیب کنند!

در آن روزها اتفاق جالب‌توجهی روی‌داده و اصلاح‌طلبان به‌جای آنکه سعی کنند آبروی ۳۰ ساله خود در دفاع از خط امام (ره) را حفظ کنند. وارد رقابت در چرخش گفتمانی شده و محمدرضا خاتمی اعلام می‌کند: البته همه اصلاح‌طلبان لیبرال نیستند، ما سوسیال‌دموکرات هستیم! اشاره او از «ما» حزب منحله مشارکت و مجاهدین بود که در آن روزها چهره‌هایی چون بهزاد نبوی، محمدرضا تاجیک، جلایی پور، آرمین و عرب سرخی را در خود جای‌داده بود.

این اظهارنظرها گاه با فشار از بالا از جانب محافل تصمیم‌ساز در حلقه اصلاح‌طلبان برای حفظ وجه مسلمانی مخفی‌کاری می‌شود، اما با نزدیک شدن به موسم انتخابات بار دیگر اصلاح‌طلبان رادیکال به سراغ این دست نمایش‌های ایدئولوژیک رفته و از برگ آن برای جذب آراء خاکستری استفاده می‌کنند تا جایی که اخیراً یکی از اصلاح‌طلبان درجه چندم مانند محمود صادقی در واکنش به بی‌توجهی اصلاح‌طلبان به کارگران و معیشت مردم می‌گوید: نظرسنجی دقیقی هم انجام‌شده است که گرایش غالب اصلاح‌طلبان سوسیال‌دموکراسی است که گرایش به دموکراسی و عدالت دارند؛ اگرچه من معتقدم مقداری ابهام و درهم‌آمیختگی میان اصلاح‌طلبان ایجاد شد و باید اذعان کنیم که توجه به طبقه فرودست مقداری کم‌رنگ شد.[۱]

ترور خط امام توسط اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان در حالی در حسینیه جماران جمع شده و با نمایش میثاق با امام (ره) راه انداخته‌اند که بنا به اعتراف خودشان در ارتباط با لیبرالیسم و کمونیسم به انتهای آن خط رسیده‌اند.

حضرت امام، با قاطعیت درباره برخورد با خط انحرافی و التقاطی می‌فرمایند: مکتب لیبرالیسم از مکاتب دست‌ساخته غرب است که در دهه‌های اخیر در جهان سوم و ازجمله ایران، با اقبال فراوان همراه شده و گسترش یافت. آن‌گونه که از منابع تاریخی انقلاب اسلامی برمی‌آید در اواخر دهه ۶۰ نفوذ لیبرال‌ها در بدنه انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش احساس شده که با مطالبات و خواسته‌های لیبرالیستی به دنبال ایجاد وابستگی جمهوری اسلامی ایران به غرب و اندیشه‌های غربی بودند. حضرت امام خمینی (س) در آخرین روزهای پایانی سال ۶۷ بر عدم ورود لیبرال‌ها در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی هشدار دادند و فرمود: صریحاً اعلام می‌کنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیفتد تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی‌پناه را از بین ببرند تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد تا من هستم دست ایادی امریکا و شوروی را در تمام زمینه‌ها کوتاه می‌کنم و اطمینان کامل دارم که تمامی مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند[۲]

حالا مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که تندروهای اصلاح‌طلب که ادعای خط امامی بودنشان گوش جهان را کر کرده، به همین سادگی اصول اولیه راه امام را فراموش کرده‌اند! این بلک واترهای نفوذی شعبه‌ای از همان گروه جنایت‌کار آمریکایی هستند که سال‌ها تلاش کرده‌اند به مرکز اندیشه ولایت‌فقیه راه‌یافته و آن را از میان برداشته و به موزه تاریخ بسپارند.

لیبرال‌ها و کمونیست‌ها در جماران چه می‌کنند؟

احتمالاً این روزها بیت امام (ره) صدای انحرافات را نمی‌شنود، منحرفین سیاسی خط امام، این روزها به در خانه او نیز رسیده‌اند و احتملا صدای آن‌ها را سید حسن خمینی نمی‌شنود.

آمریکایی‌ها برای زدودن خط امام تنها متوسل به داعش و بلک واتر نیست؛ آن‌ها اهداف خودشان را از همین خط نفوذ و برخی اصلاح‌طلبان به‌خوبی پیش برده است. آمدن کمونیست‌ها به خانه پاک امام (ره) قدم اول این اقدام نبوده است و نخواهد بود.

اصلاحات چگونه به انحراف کشیده شد؟

از پوسته درآمدن اصلاح‌طلبان در ایده «مسلمانی ناب» البته تنها جنبه سیاسی ندارد. اصلاح‌طلبان از همان روزهای پایانی دهه شصت در حال پوست‌اندازی بوده و در ابتدای دهه هفتاد با برگزاری سلسله سخنرانی‌های عبدالکریم سروش در دانشگاه امام صادق (ع) سنگ تغییر ایدئولوژی را گذاشته و آماده تغییرات فکری بودند.

لیبرال‌ها و کمونیست‌ها در جماران چه می‌کنند؟

عبدالکریم سروش با ایده تبدیل مسلمانی به امر شخصی و تبدیل دستورات اسلامی به محدوده فردی پایه‌گذار سنت تحول فکری در اصلاح‌طلبان است. سروش دراین‌باره می‌گوید: اسلام نه احکام سیاسی، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی‌اش قابل استناد نیست و رسماً باید آن را بگذاریم.[۳]

سروش در سال ۱۳۷۸ مقاله «فقه در ترازو» را نوشت که نامه‌ای به منتظری بود که در آن از او خواسته بود که به اجتهاد در اصول به‌جای اجتهاد در فروع بپردازند و به‌جای تجدیدنظرطلبی در احکام فقهی در خود فقه تجدیدنظر کنند.

این مقاله جنبه‌های پنهانی از یک پرونده تاریخی را نیز باز می‌کرد و سرنخ‌های جالبی میان باند معدوم شده مهدی هاشمی و متفکر اصلاح‌طلبان را نشان می‌داد.

نظریات سروش از طریق اکبر گنجی چهره سمپاتیک به خانواده منتظری در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بازنویسی شده و به‌نوعی خط مهدی هاشمی معدوم تا سال‌ها در روزنامه‌های زنجیره‌ای امتداد داشت.

اکبر گنجی عضو اخراج شده سپاه پاسداران بود که ارتباط عاطفی شدیدی با هاشمی و بیت منتظری داشت، وابستگی اکبر گنجی به باند مهدی هاشمی به حدی بود که در زمان خلع «منتظری» از قائم‌مقامی رهبری به‌فرمان امام (ره) که او در ترکیه بود به‌محض شنیدن این خبر، در اقدامی موهون تصویر امام (ره) را بر زمین انداخت![۴]

بعدها اکبر گنجی به وزارت ارشاد رفت و مدتی به‌عنوان رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکیه مشغول خدمت بود. در این مدت او با یک افسر اطلاعاتی آمریکایی عضو ناتو و برخی اعضای مرکزی گروهک‌های ضدانقلاب در ترکیه ملاقات داشته است.

 اکبر گنجی در اواسط دهه شصت با حلقه «کیان فرهنگی» و «عبدالکریم سروش» آشنا شد و به آن پیوست. پس از راه‌اندازی ماهنامه «کیان»، اکبر گنجی به همراه دیگر هم‌فکرانش به حلقه کیان پیوست و اقدام به نگارش مقاله بانام مستعار نمود.

لیبرال‌ها و کمونیست‌ها در جماران چه می‌کنند؟

جالب آنکه پس از دوم خرداد، او از گذشته جسورتر شده بود و بدون هیچی ملاحظه‌ای اقدام به سخنرانی و نوشتن مقالات تند علیه اندیشه‌های ناب اسلامی، مقدسات دینی و شخصیت‌های نظام می‌کرد.

در همین ایام بود که وی با همکاری «علیرضا علوی تبار» اقدام به انتشار نشریه «راه نو» کرد، این نشریه که انتشار آن از اردیبهشت ۷۷ شروع شد. به‌نوعی ادامه‌دهنده راه کیان و آکنده از توهین‌ها و مطالب خلاف واقع در خصوص اسلام و نظام اسلامی بود و از بستر آن بدون رنوش اصلاح‌طلبان ایده‌هایی چون لیبرال شدن و نیز کمونیسم را تبلیغ می‌کردند.

تغییر مسیر اصلاح‌طلبان یک‌شبه نیست! آن‌ها سال‌ها مسیر را آزموده و با هزینه فایده کردن‌های بسیار از خط مسلمانی ناب به مرحله اسلام التقاطی رسیده‌اند. این تغییر جهان‌بینی مسیر سیاسی این گروه را نیز تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به شکل دیوانه کننده‌ای رادیکال کرده است.

گری سبک عضو سابق شورای امنیت آمریکا درباره این تحول فکری و سیاسی می‌گوید: «من چگونه خوشحال نباشم از اینکه در ایران موج تازه‌ای برپاشده که مصمم است طومار حکومت اسلامی را در هم بپیچد و حکومتی نظیر حکومت ایران در دوران شاه و عربستان سعودی را روی کار بیاورد. خواست ما این است که دین در سیاست دخالت نکند. البته هر کس بخواهد، می‌تواند آن‌قدر نماز بخواند و تسبیح بچرخاند که پوست و انگشت وی ضخیم شود. من در ایران روشنفکرانی را دیدم که اشاره ما را دنبال می‌کنند. آن‌ها ششلولی بالابرده‌اند تا هرکس و هر چه را با ما ناسازگار است، هدف قرار دهند.] خبرنگار: مثلاً چه چیزی؟ ازجمله ولایت‌فقیه را که من فکر می‌کنم تکنولوژی برتر ما را با اراده برتر خود در صحرای طبس دفن کرد».

آخرین برگ از پیوند میان اصلاح‌طلبان و گروه‌های التقاطی در همکاری با نهضت آزادی از ابتدای دهه هشتاد در جبهه دموکراسی خواهی حالا به حضور آن‌ها در نشست انتخاباتی‌شان رسیده است. اصلاح‌طلبان این گروه سیاسی را به تعبیر خودشان، به سرای خود راه داده و نانش داده‌اند! اما ارتباط میان آن‌ها با گروهک ملی مذهبی و جریان نفاق در نهضت آزادی به این سادگی‌ها نیست!

نه‌تنها جریان گروهکی به دنبال اصلاح‌طلبان راه نیفتاده است! بلکه نهضت آزادی با تمرکز بر خط نفوذ، قدم‌به‌قدم اصلاح‌طلبان را در خط خود به جلو برده‌اند.


[1] https://sharghdaily.com/fa/main/detail/279042

[2] http://www.imam-khomeini.ir/fa/n149198

[3] https://www.mashreghnews.ir/news/184059

[4] https://www.porseman.com/article//12664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    21 2
    سوال اصلی این است دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی چه می کنند و کجا هستند که این داعشی های وطنی اینقدر آزاد در جماران برای فتنه گری برنامه ریزی می کنند
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      26 2
      اشرافی ها با کفش وارد جماران شده اند.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    24 1
    تا این غده رو بیرون نکشین وضع ایران بهتر که هیچ بدتر هم میشه. اینا میخوان ایران رو تبدیل به گاو شیرده کدخدا کنن. حالا هی حرف از وحدت و همدلی و مدارا و رافت اسلامی بزنین. انقلاب که جای خود از ایران هم چیزی نمیذارن بمونه.
  • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    22 1
    باید از یک همچو ن روزی بترسیم که دشمنان در لباس دوست نمایان شده و در حال توطئه برای سرنگونی نظام اسلامی و انقلابی دست در دست هم داده اند
  • DE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    33 1
    لیبرال‌ها و کمونیست‌ها در جماران چه می‌کنند؟ مشغول تهیه جام زهر هستند .نسخه جدید آنرا جورج ویرووس بهشون داده .بالاخره بیشه چو از شیر خالی شود دراز گوش هرچه خواهد کند. مماشات مماشات مماشات . ترحم بر پلنگ تیز دندان جفاکاری بود بر گوسفندان.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    10 7
    واژه ای مخوف از کمونیسم که لیبرال ها ی آمریکا و کارتل ها در دنیا به را انداختند تا چهره ای مخوف از عدالت و سوسیالیسم که در جوامع مسلمان می توانست همان مدینه فاضله عدالت امیر مومنان علی علیه السلام باشد همراه با حفط اعتقادات دینی نه تنها در گذشته حربه و تبلیعاتی اثر گذار در جهان بود بلکه انروز هم متاسفانه در سایه همان تبلیغات کارتل های سرمایه دار غربی در کشور ما از زبان مدعیان دینی مورد حجمه قرار دارد. پیدند باورهای اقتصادی در جلمعه دینی متاسفانه با معیارهای لیبرالسم عربی گره خورده است.
    • سرباز IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      15 2
      کمونیسم یعنی مساوات نه عدالت
    • آریو سوئد IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      24 4
      کمونیسم همان صهیونیسم چپ است. صهیونیستها با دو تفکر لیبرال سرمایه داری و کمونیسم ملتهای جهان را به بردگی کشیدند. در شوروی سابق بلشویکهای صهیونیست ۱۵۰ میلیون نفر را از بین بردند. لببرال سرمایه داری هم به نام دموکراسی و حق مالکیت آزاد از سال ۱۸۳۴ با جنگهایی که به راه انداخت جهان را بطرف نابودی برد. جنگ سرد هم نتیجه اختلافات این دو جناح صهیونیستی بود.
  • مجید IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    21 1
    سنگر مهم اشغال شده است.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    38 1
    این هم از مظلومیت آن پیر سفر کرده است. زمانی این حسینیه میعادگاه عاشقان و رزمندگان مخلص اسلام و بسیجی ها بود و اما امروز ناکسان و کینه داران نسبت به انقلاب با نقاب بر چهره پشت اسم امام پنهان شده اند. فکاهی قضیه حضور نهضت آزادی ها و ملی مذهبی ها در این صف است کسانی که روزی شمشیر از رو برای امام و انقلاب بستند امروز سنگ چه چیزی را به سینه می زنند
  • وطن پرست DE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    28 0
    خمینی کبیر سالهاست که از جماران رفته.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    18 0
    ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ترجمه: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    20 0
    بازم مستند مفصل افشاگرانه بازم دمت مشرق البته اینبار نسبتا مفصل بود
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    22 0
    سید علی خمینی عزیز.. بیا و به برادر بزرگ خودتان کمک کنید‌‌. راهنمائی کنید مشورت بدهید.. راه و خط امام خمینی ره به شما نیاز دارد.. سکوت خودتان را بشکنید.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    14 0
    ما بعنوان امت خمینی سید علی خمینی را بعنوان متولی جماران و حرم امام ره اصلاح میدانیم
  • مقدس IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    17 0
    دست خودشان نیست باید مطیع فرامین باشند قبیله اصلاح طلبان که تکلیف شان روشن هست و علنا تابلو نوکری بی چون و چرا و عوامل بیگانه هستند ، لیکن مسئله اصلی اینجاست که متاسفانه جماران بعد از رحلت حاج احمد آقا در چنگال فرد بی کفایت و جاهل دنیا طلب وابسته یه سرویس mi6 قرار گرفته هست .
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    24 0
    توطئه علیه امام و ارمانهای امام و شهدا میخواستید چه کنند
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    29 0
    به نظر من فتنه آینده بسیار پیچیده و سخت خواهد بود.باید برای عبور از این فتنه دعا کنیم.
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    17 0
    هیچ استحاله ای اتفاق نیفتاده اینها همان لیبرالها و کمونیستهای دهه ۶۰ هستند فقط مثل آفتاب پرست برای دزدی و منفعت طلبی از ظاهری به ظاهر دیگر تغییر می کنند. تمام نفوذیها و جاسوسان دوران دفاع مقدس و بعد در عرصه اقتصادی و سیاسی همین گروهها می باشند.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 1
    كم پرت و پلا ببافيد بابا !
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    مهر درخشنده چو پنهان شود شب پره بازیگر دوران شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس