۱۸۰۰ خانه در زلزله سی‌سخت تخریب شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هفته گذشته سفری به مناطق زلزله زده سی سخت داشتیم و در این سفر ارائه وام ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض به ایثارگران زلزله زده منطقه سی سخت مصوب شد.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی در نشست خبری تشریح عملکرد بنیاد شهید و اعلام برنامه های روز بزرگداشت شهدا گفت: در روزهای پایانی سال بخش عده‌ای از وعده های خود را عملی کردیم و مهم ترین موضوعات نیز اقدامات انجام شده در حوزه خدمات درمانی است. به طوریکه تعداد این مراکز از ۲ هزار عدد در خرداد ماه امروز به ۹ هزار مرکز درمانی رسیده است. به علاوه بیش از ۷۰ شعبه بیمه دی در شهرستان ها و ۴۵ میز خدمت بانک دی در شهرستان ها فعال شده اند که تا پایان سال به ۶۵ میز خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

زندگی در سی سخت سخت بود سخت تر هم شد

رئیس بنیاد شهید افزود: جا دارد از دولت و مجلس تشکر کنم چراکه دولت و مجلس عین بودجه پیشنهادی بنیاد شهید را مصوب کردند و امسال اولین سالی است که بودجه برابر نیازهای بنیاد تدوین شده است. موضوع اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری که از اهمیت خاصی برخوردار است نیز مورد توجه ما بوده و براساس ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و با رایزنی با دولت، رئیس جمهور دستور بی سابقه‌ای دادند تا استخدام ۳۰ درصد از فرزندان شهدا و ایثارگران باید تا پایان سال جاری انجام شود.

اوحدی ادامه داد: در جلسه با فراکسیون ایثارگران مجلس نیز مقرر شد که فرزندان شهدا و جانبازان تا سقف ۲۰ هزار نفر باید استخدام شوند. امروز بیش از ۷۰ مکاتبه از سوی بنیاد با دستگاه ها انجام شده و دو جلسه با سازمان سنجش داشتیم تا یک آزمون اختصاصی برای این افراد برگزار شود. در صورتی که این آزمون به هر علتی به سال آینده موکول شود، این وعده را می هیم که برگزاری این آزمون و استخدام فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد به زودی و در اسرع وقت بعد از شروع سال جدید انجام خواهد شد. مصوبه مجلس درباره تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نیز که تصویب شده امیدواریم دستگاه ها نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی با اشاره بر موضوع مسکن ایثارگران عنوان کرد: برای بنیاد شهید پسندیده نیست که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه ایثارگر مشکل مسکن داشته باشند. به همین منظور نیز ۲۹ سفر استانی را برای حل این موضوع داشتیم و بیش از ۷۰ هزار مورد زمین برای مسکن تامین شد و این زمین ها در تملک بنیاد شهید است. تفاهم نامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم که بر اساس آن مقرر شد تا پایان سال ۹۹ اقدامات آماده سازی ۲۰ هزار زمین مورد نیاز ساخت مسکن انجام شود که در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار مورد زمین برای ساخت مسکن ایثارگران آماده شده و در روز شهید به عزیزان واگذار می‌شود. امیدواریم آماده سازی باقی موارد نیز در روزهای ابتدایی سال آینده و پیش از پایان این دوره انجام و تحویل شود.

رئیس بنیاد شهید افزود: در سال جاری ۵۶ هزار پرونده در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مطرح شده است در سال ۹۸ کمیسیون پزشکی در تهران تنها دو روز در هفته برگزار می‌شد اما امروز این کمیسیون ۶ روز هفته به صورت مستمر برگزار می شود.

اوحدی ادامه داد: ۱۸ استان نیز دارای کمیسیون پزشکی هستند و مانند گذشته مجبور به مراجعه به تهران نیستند. برای بیش از ۶۰۰ نفر از عزیزان حاضر در سوریه نیز کمیسیون پزشکی را به سوریه اعزام کردیم. تا پایان سال نیز پیش بینی ما بررسی ۶۰ هزار پرونده کمیسیون خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید با اشاره بر سفر خود به نقاط زلزله زده کشور تصریح کرد: هفته گذشته سفری به مناطق زلزله زده سی سخت داشتیم که بیش از ۴ هزار منزل آسیب دیده و حدود ۱۳۰۰ خانه نیاز به بازسازی کامل دارند. از این تعداد ۳۱۷ خانه مربوط به جامعه ایثارگری بود. در این سفر ارائه وام ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض به این عزیزان مصوب شد و همه این منازل تحت پوشش بیمه بود که در حال شناسایی آنها و پرداخت خسارت به آنها هستیم.

وی ابراز داشت: ۵۹ طرح بنیاد شهید نیز هفته آینده به دست رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. ۹ پروژه مربوط به مراکز درمانی، افزودن ۳۲۰ تخت در بیمارستان خانم الانبیا، فاز دوم بیمارستان خاتم الانبیا در قالب بخش یاس، ۲۰ طرح در حوزه تولیدی و کشاورزی هفته آینده به مناسبت روز شهید افتتاح می‌شود.

وی درخصوص اقدامات انجام شده در بخش فرهنگی نیز عنوان کرد: بنیاد شهید در حوزه فرهنگی نیز اقدامات موثری داشته و امروز افتخار بنیاد این است که بیش از ۹۱۰۰ فرزند شهید جانباز و آزاده در کانون نخبگان ما عضو هستند. به همین منظور نیز ۲۰ اسفند بزرگترین رویداد استارت آپ ها را خواهیم داشت که ۳۰۰ طرح به ما ارسال شده و ۲۰ اسفند ماه مورد داوری قرار خواهد گرفت.

اوحدی یادآور شد: رونمایی از سند ملی ایثار و شهادت نیز بر عهده بنیاد شهید قرار داده شد و سوم خرداد ماه رونمایی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    چقدر خوب بود بیمه دی و بانک دی را منحل می کردند بیمه تکمیلی را بیمه ایران عهده دار میشد و پرداخت حقوق ایثارگران بنیاد را به صندوق ایثار واریز می کردند مثل کمیته امداد و با این انحلال و واریز حقوق به صندوق ایثار هزاران میلیارد سرمایه ایثارگران در خدمت ایثارگران قرار می گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس