تبعیض جنسیتی کارمندان زن انگلیسی

طبق بررسی‌های انجام شده, زنانی که در کشور انگلیس دارای سمت مدیریت شرکت‌های مالی هستند, ۶۶ درصد کمتر از همتایان مرد خود حقوق دریافت می‌کنند!

به گزارش مشرق، نتایج تحقیقات جدید در انگلیس نشان داد که علی‌رغم افزایش تعداد زنان در هیئت مدیره شرکت‌ها در سال‌های اخیر، مدیران زن در بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی انگلیس به طور متوسط ​​۶۶ درصد کمتر از همتایان مرد خود درآمد دارند!

بیشتر بخوانید:

ترامپ چطور از کسانی که تحقیرشان کرد این همه رأی گرفت؟

پایگاه خبری "گلوبال تایمز" در این باره نوشت طبق تحقیقات جدید که در روز دوشنبه, ۱ مارس منتشر شد, اعضای هیئت مدیره زنان در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط ​​۲۴۷،۱۰۰ پوند (۳۴۹،۷۲۰ دلار) در سال درآمد داشتند در حالی که همتایان مذکر آنها ۷۲۲،۳۰۰ پوند درآمد داشتند.

این مطالعه توسط شرکت حقوقی "Fox & Partners" که شکاف حقوق و دستمزد در شرکت‌های مالی انگلیس را بررسی می‌کند, انجام شده است؛ این شرکت با بررسی ۳۵۰ شرکت مالی در انگلیس نتایج خود را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

جنگ زنان برای حق رای در آمریکا +فیلم

طبق گزارش "Hampton-Alexander Review"، یک نهاد مستقل که به بررسی تنوع جنسیتی در شرکت‌ها پرداخته است, در پنج سال گذشته تعداد زنان در هیئت مدیره‌های این ۳۵۰ شرکت ۵۰ درصد افزایش داشته و در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۲۶ نفر رسیده اما هنوز اختلاف درآمدی بین زنان و مردان قابل توجه است!

"فلیشیا ویلو" رئیس گروه حقوق زنان جامعه "فاوست" در انگلیس که درگیر این گزارش نبود، گفت: «این ارقام تکان‌دهنده ثابت می‌کند که شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی در انگلیس در حال افزایش است؛ زنان در نقش‌های اصلی وجود ندارند و کسانی که این نقش را انجام داده‌اند اغلب از مردان کمتر دستمزد می‌گیرند.»

یک سال پیش، انگلیس نیاز به گزارش شرکت‌ها در مورد شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی در کارگران خود را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا متوقف کرد؛ اقدامی که دولت گفت تلاش برای پرداخت عادلانه زن و مرد را از بین نمی‌برد.

در سال ۲۰۲۰ مردان به طور متوسط ​​۱۵.۵ درصد بیشتر از زنان در انگلیس درآمد داشتند که طبق اطلاعات رسمی این رقم در سال ۲۰۱۹, ۱۷.۴ درصد بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس