خضریان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر ضرورت توجه به برداشت از میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه گفت: وزیر نفت با بی توجهی مهاجرت منابع خدادادی کشور به سوی کشورهای همسایه را نظاره می‌کند.

به گزارش مشرق؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۱ اسفند) و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در تشریح پیشنهاد خود در خصوص ضرورت توجه به برداشت از میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه اظهار داشت: تولید و توسعه از میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انرژی است و متاسفانه کشورهای همسایه از فقدان ساز وکار مشخص تولید از میادین مشترک سوءاستفاده کرده و با شتاب بخشیدن به تولید منابع نفتی و گازی ما را به یغما می برند.

وی افزود: وزیر نفت علیرغم وجود برنامه‌های قبلی و مصوب آن وزارتخانه با بی توجهی مهاجرت منابع خدادادی کشور به سوی کشورهای همسایه را نظاره می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با گذشت ۷ سال از وزارت زنگنه با وجود برنامه مربوط به برداشت منابع از میادین فرزاد A و B و فاز ۱۱ پارس جنوبی نه تنها اقدام موثری جهت توسعه و تولید از این میادین انجام نگرفته بلکه قراردادها و توافق نامه های منعقد شده با پیمانکاران داخلی نیز فسخ شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    وقتی به مهاجرت مغزها ژنهای باهوش ایران به خارج توجهی نمی شود میخوای به مهاجرت نفت و گاز توجه بشه ؟ در تمام دنیا فقرا مهاجرت میکنن ولی ایران تنها کشوریه که نخبگان علمی و سرمایه داران از آن به خارج مهاجرت میکنن که این خطرناکترین پدیده مهاجرتی است زیرا کشور را از درون پوچ و تهی می‌کند .ولی هیچکس عین خیالش نیست .
  • سید فروزان CH ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    بهتر است جناب زنکنه بی توجه بماند ، توجه که انجام دهد میشود دهها میلیلرد دلار خسارت ایسان وظیفه و ماموریتش همین بوده و هست ، وقتی پایشکاه سازی و پتروشیمی را مزخرف بداند ، حاصلش میشود همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس