کد خبر 1187613
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
«جزئیات بودجه ۱۴۰۰»| جریمه ۲۰ تومانی برای مشترکان پرمصرف آب!

وزارت نیرو مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری واریزکند.

به گزارش مشرق؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی ردیف های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (الف) تبصره ۶ این ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست (۲۰۰) ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

 صددرصد (۱۰۰%) وجوه دریافتی تا سقف نهصد و شصت و پنج میلیارد (۹۶۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می‌یابد.

بیست‌درصد (۲۰%) اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاددرصد (۸۰%) برای آبرسانی شرب روستایی براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکتهای آب و فاضلاب استانی و یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یا صاحب الزمان جهان در انتظارست IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    دولت برای به جیب زدن و منافع این قانون در الگوی مصرف دستکاری خواهد کرد مثلا برای هر ماه 10متر الگوی مصرف و مارزاد آن بالاتر از الگوی مصرف
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام.امیدوارم،واقعا و در نهایت اونیکی سرمایه داره! و داره آب زیاد مصرف میکنه،هزینه کنه.
  • علی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 2
    باز دست بردن در جیب ملت برای جبران کسری بودجه. این هم از مجلستان. ایهاالناس، این ها همه با همند. اصلاح طلب و اصول گرا هم نداره. روحانی، قالیباف، حداد، احمدی نژاد و..... همه باهم هستند ومجلس هم دستش تو کاسه همیناست
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 1
      چرا چرت میگی؟!! احمدی نژاد اینجا الان چه کاره هست؟! دست از سر دکتر بردارید لطفا!!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    احتمالا نویسنده متن ذهنیتی از سنگین و عدد و رقم نداره که بیست تومن به ازای هر مترمکعب را سنگین میدونه.
  • یکی از مردم IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    این نامردیه...اصل محاسبه شون ایراد داره..ما 6 نفر تو آپارتمان 70متری زندگی میکنیم که نه ماشین نه فرش نه حیاط و...نمی شوییم ولی همسایه ما که خونه مسبقل 140 متری داره و یکسره شتشوی حیاط و ماشین داره و فرشهاشو بیرون نمیده و تو حیاطشون میشوره پول ابشون خیلی کمتراز ما میاد!!! چرا به متراژ خون حساب میکنن نه تعداد نفرا؟؟؟ گناه ما چیه که خونه بزرگ نداریم تازه باید جریمه هم بشیم؟؟؟؟
  • US ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    باز هم حکیم باشی رو خواباندند. عاقبت جنگ زرگری بین دولت و مجلس دست کردن تو جیبه ملته. آقایان دعوا سر لحاف مولاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس