روحانی نمایه

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا ناچار به برداشتن تحریم‌هاست، گفت: آمریکا در مقابل ملت ایران زانو خواهد زد و ناچار به برداشتن تحریم‌های ظالمانه خواهد بود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت نفت در استان‌های ایلام و بوشهر، با اشاره به نقش درآمد حاصل از فروش نفت در بودجه کشور، گفت: در تاریخ کشور بخش اعظم بودجه سالانه را نفت تامین کرده و این درحالی است که در سال ۹۹ این دولت با کمترین اتکا به نفت کشور را اداره کرده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه بسیاری از خدمات در کشور به نفت و میعانات گازی متکی است و اگر روزی شیر نفت و گاز بسته شود، همه فعالیت‌های کشور تعطیل خواهد شد، افزود: کاهش اتکاء بودجه اجرایی به نفت حرف بسیار درستی است اما هیچگاه نباید اهمیت صنعت نفت را از یاد ببریم.

 برجام از بس بزرگ و مهم بود، برای شکستن کمر آن توطئه کردند

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات بی‌نظیر دولت تدبیر و امید در زمینه نفت و گاز و افزایش مقدار تولید گاز از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز به یک میلیارد مترمکعب در این دولت، از افزایش بهره‌برداری از منابع مشترک گاز و نفت با همسایگان به عنوان یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای احقاق حقوق ملت نام برد.

ترامپ مجری توطئه‌های صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه علیه برجام بود

رئیس جمهور تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند دستاورد برجام احقاق حقوق ملت ایران بود که البته به دلیل بزرگی آن دنیا توطئه کرد تا کمر برجام شکسته شود و در این راه ترامپ مجری توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه شد.

رئیس جمهور ادامه داد: برجام تنها اقدام دولت برای احقاق حقوق مردم نبود بلکه بهره‌برداری از منابع مشترک از دیگر اقدامات دولت در این راستا بود و توانستیم در منطقه پارس جنوبی و میدان مشترک با قطر همتراز و حتی کمی جلوتر، از این میدان مشترک بهره‌برداری کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به تفاوت‌های میادین مشترک گاز و نفت با میادین اختصاصی در داخل خاک کشور تاکید کرد: در میادین مشترک با بهره‌برداری همسایگان در هر ساعت بخشی از منافع ملی از دست می‌رود.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای بهره‌برداری از میدان مشترک ایران و عراق در غرب کارون و ۵ برابر شدن بهره‌برداری از این میدان در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های این دولت حقوق از دست رفته مردم در این میادین احقاق شد.

دکتر روحانی همچنین اقدامات و پیگیری‌های دولت در دادگاه‌های خارجی برای بازگرداندن هزاران شی و آثار فرهنگی کشورمان را یکی دیگر از مصادیق اقدامات دولت برای احقاق حقوق ملت ایران برشمرد.

افتتاح ۱۲ طرح بزرگ پتروشیمی در سال ۹۹ و افزایش دو برابری تولید محصولات آن از کارهای عظیم و بزرگ این دولت است

رئیس جمهور همچنین در ادامه به افتتاح طرح توسعه میدان نفتی آذر در دولت تدبیر و امید که در دو مرحله سالهای ۹۵ و ۹۹ انجام شد اشاره کرد و افزود: در آغاز دولت تدبیر و امید استفاده ایران از این میدان صفر بود، تا پایان سال ۹۵ به ۳۰ هزار بشکه رسیدیم و با افتتاح امروز ۶۵ هزار بشکه نفت از این میدان بهره برداری می‌شود و جای افتخار است که افتتاح این طرح به دست مهندسین، جوانان و کارگران ایرانی انجام شد و از نیروهای خارجی و مهندسین سایر کشورها استفاده نکردیم.

دکتر روحانی در ادامه اقدامات دولت در زمینه صنعت پتروشیمی را یکی از افتخارات بزرگ کشور توصیف و تاکید کرد: اقدامات انجام شده تاکنون در مراحل بالادستی این صنعت بوده و وزارت نفت باید با آماده‌سازی یک طرح و توجه به بخش پایین‌دستی صنعت پتروشیمی زمینه‌سازی اشتغالزایی و بهره‌برداری از این بخش مهم را فراهم نماید.

رئیس جمهور افتتاح دو طرح مهم نفتی با اعتبار ۲.۵میلیارد تومانی در یک روز را از دیگر افتخارات دولت دانست و ادامه داد: تنها در سال ۹۹ ، دوازده طرح پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم که تا پایان سال بهره‌برداری از طرح‌ها در این صنعت ادامه داشته باشد.

دکتر روحانی تاکید کرد: محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ به دو برابر آنچه تا امروز ظرفیت بهره‌برداری بوده است رسیده و از حدود ۵۰ میلیون به ۱۰۰میلیون تن خواهد رسید.

 دنیا و آمریکا ناچار خواهند شد در مقابل ملت ایران زانو بزنند

رئیس جمهور با بیان اینکه در سالهای اخیر و با وجود تحریم و جنگ اقتصادی ناچار شدیم درآمد ارزی را از منابعی به جز نفت تامین کنیم، تاکید کرد: صادرات غیرنفتی یکی از این منابع بود که به کشور کمک و یاری رساند.

دکتر روحانی با بیان اینکه براساس آمار میزان صادرات غیرنفتی در دو ماهه اخیر مشابه سال گذشته بوده است، افزود: البته در آغاز امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مشکلاتی در صادرات غیرنفتی کشور به وجود آمد اما تاکنون ۳۱ میلیارد دلار رقم صادرات غیرنفتی بوده است که تا پایان سال افزایش خواهد یافت و بار بزرگی از این صادرات بر دوش بخش پتروشیمی و فولاد بوده است.

آمریکا ناچار به رفع تحریم است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه آنچه بدست آوردیم در سایه اراده، ایمان و ایستادگی ملت بوده و اگر افتتاح و موفقیتی داشتیم برای فرزندان ملت و جوانان این مرز و بوم است، تاکید کرده:  اطمینان دارم که دنیا و آمریکا ناچار است در برابر ملت بزرگ ایران زانو بزند و دست از تحریم‌ها بردارد.

دکتر روحانی شکست فشار حداکثری و سرنگون شدن رئیس جمهور قبلی آمریکا را یک پیروزی برای ملت بزرگ ایران توصیف و تاکید کرد: آن قصاب و قاتل سرنگون شد و دولت جدید آمریکا چهار بار اعتراف کرده است که فشار حداکثری دولت قبل غلط بوده است.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: این بزرگترین موفقیت در تاریخ است که به خاطر ایستادگی ملت ایران اعتراف کردند که فشار و تحریم به جایی نرسیده است و در سال ۱۴۰۰ تلاش و امید ما این است که از لحاظ مقابله با بیماری کرونا و برداشتن تحریم‌ها شرایط بهتری‌ داشته باشیم.

متن کامل سخنان رئیس جمهور نیز به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بسیار خوشحالیم که در سال ۹۹ که سال بسیار سختی برای مردم و دولت در شدت تحریم اقتصادی و جنگ اقتصادی توام با کرونا بود، اما در عین حال طرح‌های بسیار مهمی در این سال جهش تولید به افتتاح رساندیم که از همه دست اندرکاران سپاسگزاری و تشکر می‌کنیم.

امروز پنجاه و سومین افتتاح ما است البته افتتاح‌ها را پنجشنبه‌ها انجام می‌دهیم و آخر سال وقت کم آوردیم چرا که این تعداد پنجشنبه نداریم که طرح‌هایی که در دستور کار هست،‌ انجام شود بنابراین روزهای دیگری را هم اضافه کردیم که امروز جزو آن روزها است تا برنامه‌های مهم ما امسال به افتتاح برسد.

صنعت نفت و در کنار آن صنعت پتروشیمی برای ما بسیار حائز اهمیت است البته صنعت نفت در تاریخ ما به عنوان یک صنعت با مسایل سیاسی و اقتصادی گره خورده و صنعتی است که بار بودجه در سالهای قبل معمولا بر دوش این صنعت بوده است.

سال ۹۹ کشور با کمترین اتکاء به نفت اداره شد

در این سالهای اخیر مخصوصا سالی که گذشت یعنی بودجه سال ۹۸ که البته اجرای آن در همین امسال و در سال ۹۹ بود، تقریبا اتکایی به نفت نداشتیم و با کمترین اتکای به نفت کشور اداره شد البته در سال قبل و در سال ۹۸ هم با اتکای بسیار کم و سال ۹۷ هم با سالهای قبل متفاوت بود.

در واقع بودجه کشور که به طور متوسط در دولت قبل تا ۷۰ و ۸۰  و در بعضی از سالها بالای ۱۰۰ میلیارد به نفت متکی بوده است اما در این دولت، کشور را با کمترین اتکای به بودجه نفت مخصوصا در سه سال اخیر اداره کردیم.

اما صنعت نفت برای ما اهمیت دارد یعنی درست است که ظاهر آن صنعت نفت است اما همانطور که گفتم بخش اعظم بودجه ما را در تاریخ ایران البته از زمانی که نفت کشف شده و در اختیار قرار گرفته بیش از یک قرن است که چنین بوده است و  صنعت کشور، فعالیت اقتصادی کشور و بسیاری از پروژه‌های عمرانی متکی به نفت بوده است بنابراین نفت یک صنعت بسیار مهم و عظیمی است.

 اگر شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌های کشور تعطیل می‌شود

همین امروز اگر خدای ناکرده شیر نفت و گاز بسته شود، همه فعالیت‌ها از حمل و نقل گرفته تا سایر صنایع و حتی پتروشیمی‌ها و همه صنعتی که امروز کار می‌کند و کل برق کشور متوقف می‌شود و بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات ما متکی به نفت و گاز و میعانات است که کار بسیار بزرگی است یعنی خدمت بسیار بزرگی است و بسیار مهم است.

بعضی‌ها توجه ندارند و می‌گویند باید نفت را کنار بگذاریم. اتکای ما به نفت باید برود البته یک معنی آن این است که بودجه اجرایی و جاری ما از نفت نباشد که این حرف کاملا درست است اما صنعت نفت مهم‌ترین صنعت کشور ما است و بقیه صنعت‌ها به یک صورتی و بسیاری از خدمات کشور به این صنعت وابسته است پس اهمیت این صنعت را از یاد نبریم.

بسیار خوشحالم که در طول دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بی نظیری در بخش نفت انجام گرفته یعنی اگر به تاریخ کشورمان نگاه کنیم مقدار گازی که در طول دولت یازدهم و دوازدهم افزوده شده از حدود۶۰۰  میلیون مترمکعب در روز، ‌امروز به بالای هزار میلیون متر مکعب رسیده است یعنی بالای یک میلیارد و این کار بسیار بزرگی است.

افزایش بهره‌برداری از منابع مشترک نفتی و گازی از کارهای بزرگ در احقاق حقوق مردم است که در این دولت انجام شد

مساله مهم‌تر کاری عظیمی است که در منابع مشترک انجام گرفته است، بعضی‌ها فکر می‌کنند که دولت یازدهم و دوازدهم در احقاق حقوق مردم فقط در سایه برجام کار کرده است البته برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بود و از بس بزرگ بود دنیا توطئه کرد تا کمر برجام را بشکند و یک آدم خاصی مثل ترامپ آمد و مجری توطئه‌های صهیونیست‌ها و ارتجاع در منطقه علیه برجام شد.

اقدامات این دولت در احقاق حقوق مردم فقط در برجام نبوده است

در عین حال کار دولت برای احقاق حقوق مردم فقط برجام نبوده و یکی از آن مواردی که برای احقاق حقوق مردم تلاش شده مساله بهره‌برداری از منابع مشترک نفتی و گازی است و در این بخش کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته است. در منطقه پارس جنوبی که یک میدان مشترک بین ما و قطر است، قطر دو برابر ما از این میدان استفاده می‌کرد و ما عقب بودیم که امروز همتراز شدیم و کمی هم جلوتر از این منابع عظیم استفاده می‌کنیم.

فرق منبع مشترک با منبع اختصاصی این است که اگر در منبع اختصاصی استفاده نکنید، ۵ سال یا ۱۰ سال دیگر استفاده می‌کنید اما در منبع مشترک همسایه شما از این منبع می‌برد یعنی هر ساعتی بخشی از منافع ما از دست ما می‌رود و یک منبع مشترک است که البته باید هم همسایه عزیز و هم ما  استفاده کنیم و این کار را در منابع گاز و  نفت هم انجام دادیم یعنی امروز در غرب کارون که منابع نفتی بین ما و همسایه عزیز ما عراق مشترک است، امروز در این دولت تولید ما در این منطقه ۵ برابر شده  است پس احقاق حق و حقوق مردم که از دست می‌رفته است را این دولت سرمایه‌گذاری کرده است.

البته در بخش‌های دیگر هم این کار را کردیم و هزاران شیء ما که مربوط به آثار فرهنگی کشور در خارج بوده را در دادگاه‌های خارجی تلاش کردیم و به کشور برگرداندیم که این هم جزو احقاق حقوق است و این احقاق حقوق ملت موارد بسیار زیادی دارد ولی یکی از موارد بسیار مهم آن منابع مشترک نفت و گاز است .

امروز در میدان آذر در واقع یک میدان مشترک را توسعه دادیم و در این دولت در دو مرحله از این میدان بهره‌برداری شده است. آغاز دولت از این میدان هیچ استفاده نمی‌کردیم و استفاده و بهره‌برداری آن صفر بوده است و تلاش‌هایی که در سال ۹۲ و ۹۳ و تا پایان ۹۵ انجام گرفت، به ۳۰ هزار بشکه رسیدیم یعنی از این میدان مشترکی که هیچ استفاده‌ای نمی‌کردیم، ۳۰هزار بشکه بهره‌برداری کردیم و امروز فاز دوم آن را افتتاح کردیم که ۶۵هزار بشکه در روز می‌توانیم از این میدان بهره‌برداری و استفاده کنیم.

من تاکیداً از مسوولین محترم سوال کردم که آیا در اجرای این طرح، طراحی این طرح بزرگ که در این هفت سال تلاش شده آیا از نیروها و مهندسین خارجی استفاده کردید و پاسخ منفی بود یعنی همه ایرانی‌ها، جوان‌های ما، مهندسین ما و کارگران عزیز ما این کار را کردند و حفر چاه‌های عمیقی که متوسط آن ۴هزار و ۵۰۰ تا ۴هزار و ۶۰۰ است و در بعضی از موارد تا ۴هزار و ۸۰۰ متر عمق این چاه است، کار عظیم و بزرگی در اینجا انجام گرفته و الحمدالله امروز شاهد افتتاح مرحله دوم و فاز دوم این طرح برای بهره‌برداری از این میدان بودیم.

افتتاح دوم امروز در بخش پتروپالایش بود. در زمینه پتروشیمی از آغاز این دولت تا الان کار بسیار بزرگی انجام شده یعنی یکی از افتخارات بسیار بزرگ ما صنعت پتروشیمی است. صنعت پتروشیمی در بسیاری از مراحل که  افتتاح می‌کنیم تقریبا بالادستی است اگر بتوانیم پایین دستی‌ها را هم طراحی کنیم و معتقدم که آقای مهندس زنگنه طرحی را برای دولت بعدی و کارهایی که در پتروشیمی باید انجام بگیرد آماده کند چراکه پایین دستی‌ها می‌تواند اشتغال بسیار زیادی برای ما درست کند و هم برای داخل هم برای صادرات ما بسیار هم مهم است.

امسال در سال ۹۹ تا امروز ۱۲ طرح بزرگ پتروشیمی را افتتاح کردیم. همین امروز افتتاحی که انجام گرفته یک افتتاح حدود یک و نیم میلیارد یورویی بوده و یک افتتاح دیگر یک کمی کمتر از یک میلیارد یورو بوده یعنی امروز ۲.۵ میلیارد یورو طرح در این شرایط سخت افتتاح کردیم.

در بخش پتروشیمی از آغاز سال،تا الان دوازدهمین افتتاح ما بوده است و انشاءالله امیدواریم تا پایان سال باز هم افتتاح داشته باشیم و در آغاز سال آینده پتروشیمی ما انشاءالله در سال ۱۴۰۰ به دو برابر ظرفیتی که تاکنون بهره‌برداری شد می رسد  یعنی پتروشیمی ما در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و این کار عظیم و بزرگی است که  از حدود۵۰  به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسیم و محصول پتروشیمی ما دو برابر شده است.

نکته سوم اینکه در این سالهای اخیر در تحریم و در شرایط جنگ اقتصادی بودیم و ناچار بودیم درآمد ارزی را از غیرنفت بدست بیاوریم و یکی از جاهایی که به میدان آمد و ما را یاری و کمک کرد و یکی از افتخارات این بود که در این دولت صادرات غیرنفتی ما تقریبا هر سال افزایش پیدا کرده است البته امسال به دلایل کرونا آغاز سال کاهش داشتیم ولی دیروز در جلسه اقتصادی آمار و ارقام را که بررسی کردیم خوشبختانه در این دو ماه آخر مشابه پارسال شده است در آغاز البته به دلیل مشکلات کرونا برای صادرات مشکل داشتیم الحمدالله امروز شرایط ما حل شده و می‌توانیم صادرات غیرنفتی انجام بدهیم.

ما تاکنون ۳۱میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که انشاءالله تا پایان سال این رقم بالاتر هم خواهد رفت که یک بخش بزرگ این صادرات غیرنفتی برای پتروشیمی و فولاد است و این دو نقش عمده در صادرات غیرنفتی ما دارند. الحمدالله امروز به دوازدهمین پتروشیمی مهمی رسیدیم که افتتاح شد و البته عملیات اجرایی یک طرح بسیار عظیم و بزرگ هم شروع شد که آن هم بیش از ۲میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد که این طرح آغاز شده البته بعداً در دولت بعد به افتتاح می‌رسد که آن هم جزو موارد بسیار مهم در بخش پتروشیمی ماست.

خدمت ملت عزیز و بزرگوار ایران عرض می‌کنم همه آنچه ما تا پایان امسال که الان در هفته‌های پایانی سال هستیم به دست آوردیم در سایه اراده، ایمان و ایستادگی شما بوده است و اگر افتتاح و موفقیت و پیروزی داشتیم برای فرزندان این ملت، جوانان عزیز و  همه مردم ما بوده است و تمام اقشار و همه گروهها تلاش بسیار عظیم و بزرگی را انجام دادند و من مطئنم دنیا و آمریکا ناچار خواهد شد در برابر این ملت بزرگ زانو بزند و تحریم‌های ظالمانه را کنار بگذارد.

البته در یک قدم پیروزی بزرگ به دست آوردیم و آن اینکه آن قصاب و آن قاتل در آمریکا سرنگون شد و دولت جدید نیز تاکنون چهار بار اعتراف کرده که فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا غلط بود و به نتیجه نرسیده است که این بزرگترین موفقیت ما در تاریخ است، آنهایی که این تحریم را بر ما روا داشتند به خاطر ایستادگی ملت ما امروز کاملا اعتراف می‌کنند که این تحریم و فشار به جایی نرسیده و انشاءالله سال آینده سال ۱۴۰۰ همه تلاش و امید ما این است که هم از لحاظ بیماری کرونا هم از لحاظ تحریم شرایط بهتری پیش روی ملت عزیز و بزرگوار ما باشد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 133
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    15 2
    عاشق برجام!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    24 1
    رورو برم.... آقای روحانی از پاشیده شدن خیلی از زندگیهای مشترک هم خوشحال باشیدکه عصاره برجام مصیبت بار شماست
    • FR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      این عصاره عمل بر هم زنندگان برجام و ناموفق نشان دادن ذولت حاکم نیست؟؟ اگر برجام خوب نبود چرا هر روز میگویند اگر انها به تعهد ات برجام برگردنند ما هم بر میگردیم
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    19 1
    هدف ابرفدرتهای شرق وغرب،بایدن وترامپ... بعداز فشار حداکثری ،حالا اجماع جهانی علیه ایران با مذاکرات چندجانبه ،بدون ایران با ایران وروی کار آوری مجدد اصلاح طلبان هست به اسم (صلح،رفاه،پیشرفت،ثبات عادیسازی روابط وتجارت....)
    • وطن دوست IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      6 0
      این همون عزت و افتخار پاسپورت ایرانی هست این همون امنیت شغلی و آسایش مردم هست این همون رونق اقتصادی هستش این همون سربلندی ایران در جهان هستش ...
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      1 0
      اصلاح طلبان دنبال تجزیه ایران هستند
  • شیردل IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    13 0
    کی تموم میشه؟
  • علی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    12 1
    بسه...
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    16 0
    هدف ابرفدرتهای شرق وغرب،بایدن وترامپ... بعداز فشار حداکثری ،حالا اجماع جهانی علیه ایران با مذاکرات چندجانبه ،بدون ایران با ایران وروی کار آوری مجدد اصلاح طلبان هست به اسم (صلح،رفاه،پیشرفت،ثبات عادیسازی روابط وتجارت....)
  • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    25 0
    باسلام مردک خوب کارمیکندبرای اربابش انگلیس
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      15 0
      دقيقأ همینطوره!! این حتما بازنشستگیشو تو انگلیس و ظریف تو آمریکا خواهد گذروند با حقوق بازنشستگی مکفی!! اگر اینطور نشد، هر چی خواستین بگین!!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    22 0
    آقای روحانی ما بزرگی برجام را ندیدیم فعلا باخت شما در این برجام برای ملت کاملا روشن است چرا اینقدر بزرگش می کنید عطر آن است که خود ببوید نه عطار بگوید شما با این کار فقط سفره مردم را کوچک و پول ملی را بی ارزش و اقتصاد کشور را داغون کردید
  • حمید IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    21 1
    التماس آمریکای ها رو میکنند برای رفع تحریم مردم از شما ها زرنگ تر شدند متوجه میشن مثل قدیم ساده لوح نیستن......بعد جالب اینجاس هر چی دروغ و حراف گویی رو میخوان بخورد ملت بدن
    • ابراهیم IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      ... بر این برجام
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    19 0
    آقایون یکی پیدابشه به ای آقای روحانی بگه این چندماه باقی مانده راحرف نزنند
    • دکتر بعداز این IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      9 0
      آدامس ،،، آدامس بخورند
    • محمد IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 6
      الان روحانی بره و دولت جدید بیاد میخواد چه کاره خارقالعاده برای مملکت انجام بده؟ اصلا دولت چه کاره مملکت هست؟....
  • علیمحمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    25 0
    از خداوند این ملت زجر کشیده میخواهد که هیچ وقت دیگر رئوس جمهوری مثل جناب روحانی به خود نبیند همش دروغ
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    11 0
    خسارت محض
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    14 0
    هدف(ابرفدرتهای شرق وغرب،بایدن،اصلاح طلبها وخودیهای مفسدشان... )بعداز(فشار حداکثری،معطلی،بی ثباتی ،رکودوتورمات...)حالابایدن با تمام کارهای برزمین مانده اوباما،ترامپ وسلفش میخواهدبا(اجماع جهانی علیه ایران،به اصطلاح مقابله به مثل نظامی،نمایش ودون پاشی رفع تحریمی وارزی بهمراه مذاکرات چندجانبه(بدون ایران یابا ایران)وروی کار آوری مجدد(اصلاح طلبان اینبارتحریم وفشارحداکثری داخی ) به اسم (صلح،رفاه،پیشرفت،ثبات عادیسازی روابط سیاسی،اقتصادی وتجارت....)تمام تجارب گذشته آمریکارا(گزینه های اجماع جهانی،جنگ،تحریم وفشارهای حداکثری داخلی وخارجی،نمایش ودون پاشی به اصطلاح رفع تحریمی وارز...)یکجاعلیه ایران اقدام کند
  • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    5 0
    چندی پیش روحانی علنا اعلام کرد ما با امریکا هیچ مذاکره ای نداریم اصلا مذاکره نمی خواد امریکا تحریمها رو برداره و تازه باید جریمه هم بده که این مورد به روحانی نمیاد بعد ما هم برجام مصیبت بار رو اجرا میکنیم . اول امریکا اقدام کنه بعد ما . ولی الان علنی وغیرعلنی از این و اون خواهش میکنه که مذاکره بشه . امریکا خودش داره رسما میگه باید دوباره با ایران مذاکره بشه یک مذاکره محکم و همه جانبه علاوه بر هسته ای موشکی و فعالیتهای منطقه ای ایران تعطیل شه برخلاف نظر رهبری و مردم .
    • Mg IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 3
      الان تو ناراحتی اگه تحریم برداشته بشه
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    11 0
    شد تواین هشت سال یبار حرف بزنه اسم برجام رو نیاره فقط یک بار شده؟! اگه اینهمه که تو برجام بود چشم بدست امریکا و غرب داشت یه ذره به داخل میرسید و از داخل حمایت میکرد الان این وضع مردم نبود
    • GB ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      خنده گریه عشیاق زجای دگراست ...
    • رهام برموزیان IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      هرکاری میکنیدمردم رانجات بدیدنمیدونم فقط کمرمون شکست باوبدون برجام کمک مردم کنید
  • مستقیمی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    8 5
    درود بر شما جناب روحانی شما اراده کنی دشمنانتو قیچی میکنیم فرشینه از آنها میسازیم ده دوازده تایی مخالف داری که حیلی زیادندهههههاهههههه.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      7 0
      خوبه تو عملیات مرصاد همتونو آسفالت کردن، روتون کم نشده؟؟!!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    ای بابا
  • مهدی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    18 1
    قهرمان دنیا برجام برجام قهرمان قهرمان پهلوان نامدار حسن روحانی قدرتمندترین مرد عالم حسن روحانی پیروز میدان حسن با برجامش برجام برجام هی هی... وقتی به برجام فکر میکنم اشک تو چشام حلقه میزنه
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      7 0
      صدبار اینجا گفتن از موتوری جنس نگیر، معلومه بدجوری قاط زدی!! خخخخخخخ
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    30 0
    آقاحسن باکلیدت همه درهابستی باتورم 300درصدی
  • محمدایوب IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    16 0
    خدایا حضرت سلیمان رابفرست...
    • GB ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 0
      چرا سلیمان را...خدا برای ما چشم بینا وعقل بفرستد
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      ایوب جان خودت دعامون کن خدا بهمون صبر بده
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    7 0
    اقدامات بی نظیری هم دربورس داشتی...
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    4 0
    امریکا عجله ای برای رفع تحریمها ندارد این اقتصاد ماست که گرفتار است ومنتظر گشایش از طریق رفع تحریم
  • NO ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    15 0
    صادرات غیر نفتی کجا بود همه اش سرمایه ما هست که داخل بورس...
    • وطن دوست IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      صادرات غیر نفتی!
  • علی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    واقعان که کمر مردم شکست نه برجام برجام وجود نداشت که بخواد کمرش بشکنه ...
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    17 0
    همون مسعود شصتچیه ، مرد هزارچهره
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    16 0
    این چند ماه رو هیچی نفرمایید
  • محسن IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    15 0
    اره سواره ازپیاده خبرنداره کمرمردم زیربارگرونی ها شکست جلوی زن وبچه ات شرمنده نشدی که بفهمی چی میکشن
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 22
    درودبرروحانی
    • مهدیان IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      5 0
      جان؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    14 0
    هرچی آدم مسئله هست دور خودت جمع کرده اید بعد با این جماعت خدازده کدخداپرست مبخواهی برای ملت ایران خدمت کنید این ره که می روی ......
  • عباس IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    5 0
    انشالله یک جوان انقلابی میاد...
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    منتظر جواب تو اون دنیا باشیم ...
  • اروین IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    7 0
    یعنی!ولش کن
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    سال ۹۹کمترین اتکا به نفت برابر شد با بزرگترین ! سرمایه ملت در بورس جهت جبران کسری بودجه
  • حکمت بهمنی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    آقای روحانی بااين حرفها آمریکای دشمن رابه لجبازي میطلبی؟
    • ندا IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      !!!!
    • كتاب چى IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      اقاى بهمنى ، در جايى ديگر گفته شده بود اقاى روحانى فقط يك روى سكه را نشان ميدهند و به تمجيد عملكرد دولت خودشان ميپردازند. كاربران تشبيه كردند به تعريف از زيبايى و ازادگى درخت هاى سرو و كاج. روي ديگر سكه را رونمايي نميكنند كه مردم براى امرار معاش دنبال بوته هاى خيار و گوجه فرنگى يا جستجوى پياز و سيب زمينى در خاك هستند.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    11 0
    آقای روحانی شما که به نفت و گاز این مملکت تکیه کردین پس لااقل فبض های زیاد گاز رو بردارین وپول چند درصد نفت مردم رو به خودشون بدین ...
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    خدایا کی از دست بعضی وفکر بعضیا راحت میشیم خیلی هستند سالی یکبار گوشت قرمز نمی تونن بخرن بخورن داری حرف از کجا میزوی
  • علی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    5 0
    یکی نیست بگهاین چند ماه صحبت نکنید
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    4 0
    مامردم ایران نفت نداریم که.چشم ماملت دست امریکاست اگه نبوداگه نفت داشتم چرا وضع ما این جوری هست.چرا گرانی ماملت راازهم پاشیده چندماه دیگه ایجوری گرانی باشه همه ملت اعتراض میکننداین همه جام جام کردین اخرش هم چیزی واسه ملت مانشداگه جام نبودوضع مابهترازاین بود..
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    اولندش فقط دارین از اونایی که موافق این دولت هستند متنا شنو میزارید از80میلیون شاید یک میلبون به زور وپول موافق این دولتن دومن این همش میاد بدون نظر سنجی از خودش تعریف می‌کنه میگه من ایرانو آباد کردم یک تنه همه جای ایران را گل و بلبل کردم همه مردم از من رضایت دارن درصورتیکه ایران را نابود کرد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    ساده نباشیم!
  • سوگل IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    فعلا که کمر مردم ایران شکسته
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    صبر مردم تمام شده از دست اصلاح طلب ها
  • علی DE ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    اف
  • ایرانی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    این به این می مانه که پدر خونه که بنده باشم از کله سحر تا شامگاهان سخت کار وتلاش کنم و آخر سر اهل و عیالم همیشه گرسنه باشن و یا لباس آبرومندی نداشته باشن که بپوشن . آقای رییس جمهور شاید حرفای شما درست باشه. ولی ما یعنی ملت 99% چیزی رو حس نمی کنیم یعنی چیزی نبوده که سر سفره و یا تو زندگیمون اونو حس کنیم.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    اگر لطف کنی و استعفا بدی مردم برات دعا میکنن امیدوارم دولت بعدی از کابینه اقای روحانی نباشن
  • شاعر بعداز این IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 2
    مرگ بر آمریکا
  • ... IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    باز سال دیه بیست و پنج میلیون آدم پیدا میشه که به یکی مث این رای بدن و باز هم 4سال دیگه مملکت ببرن تو فقر
  • علی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    حیف نظر نیست فقت زود بره ...
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    ۳۲ میلیارد درآمد از بورس داشتیم
  • من IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    سنگ پای قزوین ازرورفته
  • ل IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    4 0
    الهی برجام نابود بشه،پراید ۱۵۰میلیونی،تورم۳۰۰درصدی،دودشدن سرمایه مردم در بورس،باستی هیلز،...
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    برجام چیزی جز امتیازنقدبه وعده نسیه وواهی نبودواقعا هم مهم بود
  • GB ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    روحانی بدرد ما نخورد ما مردم ضعیف و کارگر با خاک کیسان شدیم
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    طوری به اقتصاد ایران وسفره های مردم ضربه زده که فک نکنم سالهای سال با تجربه ترین اقتصاددانها بتوانند این ماشینو از ته دره در بیارن
  • وحید IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    آقای روحانی پس کو عیدی که قول دادی که پول سهام عدالت بدین پس کو عید نزدیک هست
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      بنده خدا با این عیدی و سهام کاره ما درست میشه ؟چه دردی دوا شد با یارانه شون با این تورم وحشتناک
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    امضای غربیها هم ارزش پشکل گوسفند
  • علی DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    ۳۱ میلیارد دلار رو از بورس... وگرنه هنر دیگه ای نداشتی
  • صادق IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    آقای روحانی با این همه در آمد.پس چرا مردم روز بروز بدبختتر و فقیرتر شده اند پس معلوم شد مردم در ای درآمد نفتی سهمی ندارند.
  • احیا دادمهر IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    4 0
    از وقتی که با پوزخند گفتی من خودم صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده همه حرفهات رو الان باور میکنیم همه حرفهات برو ممنون و دعاگوی اون بزرگمرد عاقل باش که بخاطر مصالح کشور، سینه ش رو سپر انتقادات کرده و ناچار شما هم زیر سایه ش داری خوش میگذرونی اما قدر بشناس یک کم.... یک کم یاد بگیر سیاست رو
  • DE ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    آمریکا ناچار به رفع تحریم است ولی حیف که ما نمیدونستیم دیر فهمیدیم هول شدیم رفتیم باهاش مذاکره کردیم و برجام امضا کردیم. خوب عوضش کلی سفر کردیم و سیر و سیاحت والا. /۳۱میلیارد دلارصادرات غیرنفتی داشتیم که اکثر دلارهاش میمونه همون خارج تا جنس بنجل بخرند وارد مملکت کنند کارخانه های داخل را ورشکست کنند/ برجام از بس بزرگ و مهم بود، برای شکستن کمر آن توطئه کردند. صدبار گفتم بابا یه برجام کوچولو همچین نُقلی دور همی که فقط تحریمها را یه ذره لق کنه کافیه قبول نکردند .گفتند نه تمام تحریمها همچین قلمبه ای و بالمره و در یک ثانیه تحریم خواهند شد. و آب آشامیدنی میاد در باغ سیب و گلابی
  • محمد نایب سالکی FR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 1
    باسلام و احترام در زمان تحریم بورس تنها کمک دولت محترم آقای دکتر حسن روحانی بود حالا بورس زمینگیر شده است مسئولان کشور پشت کرده‌اند و بورس را بحال خود رها کرده‌اند تنها سهام پالایش یکم در شهریور امسال بودجه زیادی کشور را تامین کرد لاعقل قدردانی نمی کنید لح نکنید...
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    لااقل این چند ماه باقی مانده کاری کن
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      یکی نیست بگه این چندماه باقی مانده حرف نزن؟
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    آقای روحانی من شاهد دعوای یک زن وشوهر بودم نه بر سر لباس پوشاک مهمانی بلکه بر سر کرایه خانه عقب افتاده این زوج که صاحب خانه بی وجدان امان این دو زوج رو بریده وهرروز به درب منزل اینها برای کرایه خانه میره این یک مورد ازهزاران هزار موردی هست که شما و دولت بی کفایت برای مردم ایران درست کردید با شعار بهبود معیشت مردم آمدید ولی فقط فقر و بدبختی با خودتان آوردید
  • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 3
    اگر بر جام‌نبود کشور در سالهای ۹۲ و۹۳ ازدست میرفت،خخخ
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    تا انگلیس امریکا وروسیه هست هیچ جای دنیا ارامش ندارد خدا شر اینارو از سر تمام دنیا کم کند و از سر ایران دستشون کوتاه بشه ک مردم از شر خیلی چیزا نجات پیدا کنند
  • سعید IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    بابا یکی اینو یجایی ببره یمدت حرف نزنه
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    توهم زیاد!!!
  • م.ن IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    بزرگی بجام ّق قیمتها بود!!۵۴۲۸۶۶
  • اسحق رستمی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 2
    اگر برجام مفید نبوده چرا مجلس انقلابی دولت را مکلف به درصورت عدم برداشتن تحریم ها ی امریکا به گاهش تعهدات برجام کرده..قضاوت یک طرفه راکناربگذارید کمی واقع بین باشید که اقتصاد وابسته ایران بدون تبادل با دنیا خیلی آسیب پذیر.الان انسولین برای بیماران دیابتی که مدل لانتوس ونورپید وسایرانسولین ها که ازشرکت اروپایی بود کمیاب ونوع داخلی ویاچینی بی کیفیت ومریض ها ازعوارضش شکایت دارند..یا پیس میکر قلب نوع امریکایی که برای مریض قلبی بکار می برند ازتمام برندهایش هزاران برابر عالی..یا اکثرسی تی اسکن وام آر ای ازامریکا وارد میشود .حالا شماها بفرمایید راهکارتان برای این موارد چیست وچگونه بدون تبادل بادنیا میتوان قیمت ارز راپایین آورد وصادرات ما که عمده نفت ومشتقات آن هست را به راحتی صدور کرد..الان تبادل بانک مرکزی با سایر بانک های جهانی بامشکل روبروست.شماها راهگاربدهید ودانش علمی خودتون را بکارببرید وباتکنولوژی برتر توقعات جامعه رابرطرف کنید ومردم درآسایش باشند.۴صد سال ازدنیای صنعتی عقب هستیم ویک جامعه مصرف گرا هستیم.
    • مجید IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      معلومه از سیاست هیچی بارت نیست.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    آخر از بچه دوساله هم پرسیده بشه خوب جوابتومیده ۳۱میلیارددستاورد سهم ملت چیه گرونی کمرشکن بیکاری کمبود کالای اساسی فقروفساد وضعیت امروزبدترازدیروز آخه اسم اینو میزاری کشورداری
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    خسارت مردم ایران چی؟ این همه خیانت بدون هیچ عقوبتی؟ اگر دوباره خیانت کردن چی؟ تکلیف ترور سردار سلیمانی چی میشه؟
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    این کمی بیدار شدن ملت و دیدن واقعیت ها تمام از فضای مجازی است در رسانه ملی که فقط تعریف و تمجید حضرات برجام شبیه یک طنز تلخ ه کاش .....
  • سید فروزان CH ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    البته جناب روحانی ، با توجه به قدرت ، صلابت ، مدیریت و ضد غرب بودن ، انقلابی بودن و ....،جنابعالی و وزرایت ، امریکا از ترسش تحریم‌ها رابر خواهد داشت وقتی میگوید اکر شیر نفت و گاز بسته سود مملکت تعطیل میشود ، هر احمقی در غرب میفهمد که باید فشار حداکثری بر صادرات نفت و گاز بگذارند این یعنی انریکا و اروپا تا این آقایان بر دولت حاکمند ،خیالشان راحت است
  • سید فروزان CH ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    جناب فریدون ، خدمت ما نمیخواهد چیزی عرض کنی ، بحد کافی عرض فرموده ای یک سر برو مزار شهدا ،
  • حیدربابا IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    اقای‌روحانی‌کی‌باید‌خداحافظی‌بکنی‌با‌این‌ملت‌من‌‌که‌خانواده‌وزندگیم‌خراب‌شده‌با‌این‌حقوق‌باز‌نشستگی
  • Iran IQ ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    اگراین همه درآمدداشتین چرامردم رو به خاک سیاه نشوندین نکنه برای بودجه این همه بلا سرمردم آوردین انشالله به خاک سیاه نشنید
  • علیرضا آزادی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    برجام بزرگ بود ... خیلی کلاه بزرگی بود
  • علی قدسی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    بااین سیاست‌های یکی به نعل ویکی به میخ زدن وکارها واشتباهات برجامی راوارونه جلوه دادن؛ عقب افتادگی هسته ای واقتصادی مملکت حل نمی شودوماهرجا دست به زانوی خودمان گرفتیم وبلند شدیم موفق بودیم وهرجاتکیه به دشمن داشتیم افتادیم وشکست خوردیم
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    توی تحریف کردن مطالب استاده بابا اول آقای حقوقدان ادرس به دشمن نده دوم عاقلان گفتند خام فروشی نکنید و همه تخم مرغها را در یک سبد نزارید
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    خواهشا مردم را از دین و انقلاب مایوس نکنید
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    اقتصاد و صنعت ...مملکت چند دهه است که با دلارهای صادرات غیر نفتی می‌چرخید.واگر دلارهای نفتی وگاز و معادن به مملکت تزریق میشد ،واقعا چه مملکت گلستان واباد و پبشرفته داشتیم
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    فعل «اداره کرد» رو خوب اومدی، آقای رئیس جمهور!!!
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    باید کنار انتقادات از نکات مثبت قدر دانی بشه:بورس ودیگر هیچ
  • علی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    توهم زدی زیاد کلیدت دندونه نداره فقط می چرخو نیش ولی دری باز نمیشه حالا هی رجز بخون
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    پس چرا امنیت شغلی نداریم؟چرا تورم 100درصده ؟چرا کار نیست ؟چرا سیر به رختخواب نمیریم؟چرا شرمنده خانوادهایم؟چراصفا وصمیمیت در جامعه نیست ؟چرا امید به اینده نیست؟ ووووووووووووووچرا؟
    • مجید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      عزیزم چرا تهمت میزنی؟ تورم ۵۰۰ درصده‌.
  • امیرحسین IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    آری برجام آنقدر بزرگ بود که کمر ما زیرش شکست
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 2
    آقایان که نظر میدن درد دل ایرانیها باید شتیده شود گرسنگی و گرونی مردم را له کرده آقای روحانی تا ما با آمریکا نذاکره نکنیم وضع بهتر نمیشه آیان محلسی ها به کوری چشم اسراییل و انگلیس سعی کنید با آمریکا روابط ما عادی بشه نترسید بشینید مذاکره کنید تصمیم بگیرید فقط به کوری چشم اسراییل حروم لقمه با آمریکا روابط عادی داشته باشید نترسید مرگ و ننگ باد بر اسراییل و ناتانیاهو که فقط تلاش میکنه مذاکره را لغو کنه انگلیس بدتر از اون
    • علی اریا IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      2 0
      جک نگو
  • RO ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    توچقدرپرروهستیییییی
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    خودش میگه بی نظیر بودن بابا مردم نون ندارن چی میگی کدام اقتصاد یکی نیست اون بالا بش بگه بخدا کشورها مسخر میکنند با این حرفا
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    مسولین ایران ازمنه بیسواد،بابااصلااهمیتی به ابنچندکشورخصوصاامریکاندهیدوسرتونوبندازیدپایین واعلامکنیدتا۹۰درصدغنی میکنیم ودگه نباآژانس نباهیچکس دگه صحبتی کنندفقط اعلامکنندانریکادرصورت لغووبرگشتن ببرجام میتونه ایرانوبازگردونه۰خواهنددیدچکسی پاپیش میذاره۰اماهرروزوهرمجله وتریبون همش حرف ازلغوفلان میزنندبابافقط بایدکارتونوکنیدنتیجشوخواهیددیدامادراین میان نه اینکه ازاسراییل غلطی کردبازم سکوت کنید ۰این راهشه۰وسلام۴۶۷۹۳
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 1
    اگر با هوشترینوکارامدترین فرود ریس جمهور ایران بشود تا زمانی تحریم هستیم وضع به همین روال است پس ساکت باشید تا امریکا در مقابل ملت ایران زانو برنداریم ها را دور میزنیم
  • عباس US ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    آقای رئیس جمهور خسته نباشید، سوال من و دوستانم اینست آیا شما اتومبیل شخصی خودت را حاضری در ازای یک برگه چک که متعلق به یک دزدِ کلاهبردار سابقه دار است بفروشید و سند شش دانگ بنامش کنید و ماشين وسوییچش را تحویل بدهید،حتمآ اینکار را نمیکنید و مابه ازای این معامله ثمن و وجه الکفاله ای یا وجه الضمانه ای می‌گیرید که اگر دزد سابقه دار ماشین شمارافروخت و گریخت شما ازطريق آن وجوه یا کفالت ها جبران خسارت کنید.چطور من و هموطنانم خودمان را قانع کنیم که شما عقل یک دلال را نداشتید، باید مجلس و قوه قضائیه پیگیر این قضیه باشند.
  • ارش IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    اقای روحانی ،هربچه ای که ۴خط بتونه املابنویسه میفهمه برجام شماخیانت بزرگ دولتتان بودبه دستاوردهای انقلاب بهتره بجای ماله کشی روافتضاحاتتان ازخداوملت وخونذشهدای هسته ای شرم کنید ملت کوچک وبزرگشان میدونن چکارکردی بس کن
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    چرا این همه گرا به دشمن داده میشه؟؟!!! چرا این همه توجیه وغلط گفته میشه!!!چندساله وچندین باره بایدتکرارشه ؟چه گلی به سرمردم زده !؟کدام گره بازشده؟!!اینهمه برجام برجام جزگرانی ونهایت تحریم وخودتحریمی تاکی ؟!!چندساله وقت عمر بودجه هزینه وفشارتحمیل شد به جای تکیه وتوانمندسازی داخل فقط برجام سرابی که عمروهزینه های سنگینی سوزاند!بس کنید دیگه بازی حزب وگروه دیگررنگی نداردمردم کاملا اگاهند وهمه چیزاشکاراست انشاالله دلسوزی واقعی رجایی وارسلیمانی واروارداین امرمهم شودواینهمه کذب وپوچی وسراب که جزرنج هیچ چیزدیگری نداشته وهرگزهم نخواهدداشت زودترپایان یابد که هرگزاین هدررفت وزجراین چندساله سراب ازذهن مردم پاک نخواهدشد فقط ناکارامدی وتحمیل گرانیها وبی ارزشی پول ملی وزجروعذاب......
  • فدایی وطن IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    باباملت رونالدوروول کنید این غضنفرروبگیرید تایه میکرفون میبینه میخوادقورتش بده،
  • حسین IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    من نمی دانم این روحانی ساده لوح هست یا با نفوذی ها هم دست هست که مسائل مهم اقتصادی کشور به راحتی رسانه ای می کند و به دشمن آدرس درست تحریم کردن رو می ده
  • علی ایزدی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    اگرم آمریکا مجبور بشه زانو بزنه در مقابل ملت ایران با این حرفهایی که شما میزنید و انها را کوچک میشمارید اونا رو سر لج میندازید‌که.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    دست از این توهمات بردار
  • وارتلو سعادت الدین IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    عوض اینکه ۵۰ خط بنویسید تو یه خط بگید کی تموم میشه تحریم
  • Mkhafiee IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    برجام ومفاد آن اگر امریکا واروپا که عده ای اونها رو قبله خود قرار داده اند مانع از اجرای آن نمی شدندرونق اقتصادی بوجود می آمد که در تاریخ 50 ساله اخیر سابقه نداشت.
  • سیدعلی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    خیلی ... میخوادحرف زدن ازبرجام.... اگه کسی به حرف این آقایون گوش نداده بودوپولش روتوبورس نمیریخت،الان وضع بهتری بود،اگربابالامایین کردن دلارکه خودشونم گاف دادن،نمیریختیم توصف خریددلارالان این نبودیم تایه حدیم خودمون مقصریم دیگه،اجازه دادیم بازیچه باشیم
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    بله نیاز به نفت نیس تا جیب مردم بورسی هس
  • سعادت AT ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    میخندیم بموفقیت برجامچایتان
  • علی اصغر حیدرپور IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    میگفت بایدن سیاست مداراست ترامپ بناء بود آقای روحانی این سیاست مدار شما هم کمربرجام را شکاندن.. شما که اوایل مذاکره همه منتقدان را توهین می‌کردید که تحریم ها برنمیگرده حالا چی شد
  • نظر شخصی من IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    تا کی باید ملت هزینه سیاست گذاری اقتصادی غلط را بدهد تا کی .? تا کی قرار است روی شانه های مردم قبیله بازی باشد.? ان شاء الله همه آدم شویم به حق صلوات بر محمد و علی و آل محمد
  • احمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    درروضه خوانی هرجاکم میاوردن روبه اهل‌بیت میکردن هالاهرجاکم میارین نام ملت به میان است
  • احمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    مگه منافع آمریکااز ایرانه ایران دیگه مهره سوخته است نفعی براشون نداره یه کشورور شکسته غارت شده رامیخوادچکارسرمایه کشوررامیخواست که برد
  • بهزاد IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    جناب آقای روحانی تورو به خدا این مدت باقیمانده را لطفا کمتر اظهار نظر کنید .همش به ضرر مردم است مردم فرق کار درست ونادرست رو خیلی خوب میفهمند
  • من ی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    ... بالا غیرتا دست از سر. کچل برجام هم بردارید بیچاره برجام دیگه از دست شما خسته شده .
  • احمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    آقای روحانی بفرمایند این برجام چقدر بزرگ است؟ آیا غیر از روحانی، ربیعی، نوبخت، ظریف و واعظی در داخل هیات دولت کسی برجام را قبول دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس