کد خبر 118725
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بالاترین اثربخشی طرح های بسیج سازندگی تربیت جوانان آینده کشور است و دستگاه ها، مدیران و مسئولان داشتن نگاه هزینه ای به این طرح را اصلاح کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار مجید خراسانی در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای طرح جهادی هجرت سه استان مرکزی در اراک افزود: سال گذشته با همکاری دستگاه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش، 12 هزار و 100 مدرسه در اختیار این طرح قرار گرفت و 350 هزار نفر از دانش آموزان کشور که 35 درصد آنان دختر و 65 درصد پسر بودند، به همراه شش هزار نفر فرهنگی در این طرح شرکت کردند و این مهم یک کار پرورشی بزرگ بود.

وی اضافه کرد: در جامعه پزشکی نیز سال گذشته حدود 9 هزار تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور اشاره کرد: ایران از مناطق حادثه خیز دنیا است و اعزام پزشکان به مناطق محروم و دور افتاده بهترین راه برای تمرین در حوادث احتمالی غیرمترقبه است.

سردار خراسانی تصریح کرد: سال گذشته برای حدود 970 مسجد در قالب طرح اردوهای جهادی هجرت سه، کار عمرانی اعم از مرمت، زیباسازی، بهسازی، تکمیل و احداث صورت گرفت.

وی افزود: حدود 18 هزار و 600 کلاس جبرانی بدون دریافت هزینه با حمایت فرهنگیان در مناطق محروم برگزار شد و در این راستا، 350 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: سال گذشته حدود 70 هزار نفر از دانشگاه های سراسر کشور در قالب دو هزار و 900 گروه به مناطق محروم اعزام شدند در حالیکه پنج سال قبل از این مدت 30 گروه به این مناطق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ریاست شورای عالی بسیج سازندگی برعهده رئیس جمهوری است گفت: این شورا به جز بسیج، 14 عضو دیگر دارد و استانداران مسئول پشتیبانی از این طرح هستند.

سردار خراسانی اظهار کرد: دو سال پیش رهبر معظم انقلاب در نشست جهادگران از مسیر و عملکرد این طرح اعلام رضایت کردند که این مهم تبریکی به مجموعه دستگاه های دولتی و بسیج است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 85 هزار و 567 نفر روز کار در منابع طبیعی و کشاورزی، 9 هزار و 373 نفر روز کار در بخش فنی و محرومیت زدایی، 11 هزار و 580 نفر روز کار در آموزش سلامت، دو هزار و 770 نفر روز کار در راستای اعزام تیم های بهداشتی و درمانی در قالب اردوهای جهادی در این استان بوده است.

سردار غلامعلی ابوحمزه ادامه داد: دو هزار و 158 نفر روز کار در بخش زیست محیطی، 38 هزار و 675 نفر روز کار در پیشگیری اولیه از اعتیاد، هشت هزار و 351 نفر روز کار در راستای خدمت رسانی و 41 هزار و 33 نفر روز کار در اردوهای جهادی دانشجویی بوده است.

وی بیان کرد: 138 هزار و 186 نفر روز کار نیز در بخش آموزش فنی و حرفه ای، 86 هزار و 605 نفر روز کار در زمینه اشتغال، سه هزار و 811 نفر روز کار در راستای سوادآموزی، 31 هزار و 443 نفر روز کار در بهسازی و مرمت، 85 هزار و 979 نفر روز کار در کلاس های تقویتی و جبرانی، 11 هزار و 706 نفر روز کار در سایر عرصه ها، 13 هزار و 920 نفر روز کار در بخش اردوهای جهادی در محله ها و مساجد بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در مجموع 573 هزار و 157 نفر روز کار در قالب حدود 57 هزار نفر در عرصه های مختلف، فعالیت اردوهای جهادی هجرت سه این استان در سال گذشته بوده است.

سردار ابوحمزه اضافه کرد: اعتبار امسال اردوهای طرح هجرت سه این استان 13 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس