کد خبر 1187129
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
هواشناسی ایران ۹۹/۱۲/۹|/ بارش برف و باران در ۱۱ استان تا دوشنبه

با توجه به پرحجم شدن سامانه بارشی در ۴ استان، سازمان هواشناسی توصیه کرده است از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود.

به گزارش مشرق؛ سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود زمان شروع تقویت این سامانه از صبح یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه ادامه یابد.

نوع مخاطره پیش بینی شده این رخداد، بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی، در مناطق کوهستانی کولاک برف روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان باشد.

اثر مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی خواهد بود.

هواشناسی توصیه کرده است از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود، ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی آمادگی داشته باشند و خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی تجهیز شوند، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر تا اواخر وقت روز دوشنبه توصیه می‌شود.

در روز دوشنبه پیش بینی شده بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق کوهستانی به شکل کولاک برف در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان اتفاق افتد.

اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی پیش بینی شده است.

پرهیز از سفرهای برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر توصیه شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 9
    تا حالا که اصفهان بشدت خشک مونده اگه دو متر برف هم بیاد کمشه، جالبه دولت نوابغ آب را از خلیج فارس به اصفهان می‌کشه و آب زاینده‌رود را به یزد سرقت میکنه! خخخخخ یعنی فکرش را بکن از خلیج‌فارس به اصفهان یزد را می‌بینند ولی چندصد کیلومتر بیشتر لوله گذاری میکنند تا مثلاً به اصفهان آبرسانی کنند!!!! خخخخخ
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      اون روز وقتی استان مجاور اصفهان مشکل اب داره اون زودتر به نتیجه میرسه .تا از فاصله ۷۰۰کیلومتری بخوان اب رسانی کنند .و بعداز اون کسی علم غیب نداشته که خشک سالی در پیش رو هست .اونم از وجود بندهای ناسپاس
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خدا را شکر بارش در اصفهان زیاد بشه که بیش از این آب استان چهارمحال و بختیاری را ندزدد
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    من چند روزه ک بخاطر موقعیت شغلیم خبرهای هواشناسی رو دنبال میکنم اما باید بگم متآسفانه هرروز ک از خواب پا میشم با عکس خبری ک رصد کردم مواجه میشم....
  • حسین IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    اب زاینده رود مصرف فولاد مبارکه و ذوب اهن میشه تا چند هزار کارگر از استان چهارمحال و بختیاری هستند به علت نبود شغل استان خودشان بتوانند در این دو صنعت بزرگ کار کنند انشالاه بیشتر باران بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس