ماجرای حمله ۳ سگ به ۲ کودک در پارکی در تهران؛ موضع پلیس در قبال سگ‌گردانی چیست؟!

حدود ساعت ۱۰ شب به همراه همسر و پسر و دختر خردسالم به بوستانی در شمال شرقی تهران رفتیم؛ یک خانم با ۳ سگ نیز در پارک در حال سگ‌گردانی بود که به محض ورود ما به پارک سگها به فرزندان و همسرم حمله‌ور شدند.

به گزارش مشرق، یکی از شهروندان عنوان کرده است که چند شب پیش به اتفاق خانواده‌اش به پارکی در تهران رفته‌اند که در آنجا مورد حمله توسط سه سگ قرار گرفته‌اند و در زمان اعتراض به صاحب این سگها و پس از حضور پلیس، در نهایت اقدام خاصی توسط مأمور انتظامی صورت نگرفته بود.

بیشتر بخوانید:

سگ‌گردانی در بوستان‌ها ممنوع می‌شود؟

وی در تشریح این ماجرا  گفت: حدود ساعت ۱۰ شب به همراه همسر و پسر و دختر خردسالم به بوستانی در شمال شرقی تهران رفتیم؛ یک خانم با سه سگ نیز در پارک در حال سگ‌گردانی بود که به محض ورود ما به پارک، سگها به فرزندان و همسرم حمله‌ور شدند، دختر دو ساله و پسر ۱۲ ساله و همسرم در پی حمله سگها ترسیدند که مجبور شدم آنها را به داخل خودرو هدایت کنم.

وی افزود: زمانیکه به این خانم معترض شدم که اینجا محل سگ‌گردانی نیست و حتی مقابل ورودی پارک نیز ذکر شده ورود حیوانات به پارک ممنوع است، این خانم به من توهین و داد و بیدا کرد که من گفتم با پلیس تماس می‌گیرم اما وی به داد و بیدا و توهین‌هایش ادامه داد.

وی ادامه داد: پس از دقایقی مأمور کلانتری در صحنه حاضر شد اما اذعان داشت که به لحاظ قانونی نمی‌تواند کاری انجام دهد! نه از آن خانم کارت شناسایی خواست، نه به وی تذکری داد و در نهایت به آن خانم گفت که از آنحا برود؛ این مأمور گفت که قانوناً نمی‌تواند در این قضیه کاری کند در صورتیکه فرماندهان نیروی انتظامی عنوان کرده بودند که سگ‌گردانی جرم است و با آن مقابله می‌شود؛ اگر سگ‌گردانی جرم است، چرا مأمور انتظامی گفت که قانوناً نمی‌تواند کاری انجام دهد البته این مأمور پلیس گزارشی نوشت اما این سؤال مطرح می‌شود که این تضاد رفتار و گفتار از کجا نشأت می‌گیرد، اگر سگ‌گردانی به گفته فرماندهان انتظامی، خلاف قانون است چرا مأمور پلیس می‌گوید در این رابطه کاری نمی‌تواند انجام دهد!

این شهروند گفت: البته این سگ‌گردانی و حمله سگها منجر به ترس و اذیت فرزندان من و فرار آنها از پارک شد یعنی در اینجا نیز جرمی روی داده بود اما مأمور انتظامی کار خاصی نکرد در صورتیکه افرادی که در آن پارک نیز رفت‌وآمد داشتند می‌گفتند سابق بر این هم ورود سگها به پارک و سگ‌گردانی در آنجا منجر به ایجاد مزاحت برای کودکان و والدین آنها شده بود.

در ادامه، موضع نیروی انتظامی در قبال سگ‌گردانی و اینکه پلیس با سگ‌گردانی برخورد می‌کند یا خیر را از فرماندهان ارشد این نیرو جویا شدیم؛ سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی نیروی انتظامی به این سؤالات پاسخ داد.

سردار حاجیان گفت: سگ‌گردانی خلاف قاعده و عرف اسلامی و کشور ما است؛ پلیس برای اینکه بتواند با سگ‌گردانی مقابله و از این قضیه جلوگیری کند، نیاز به ساز و کار مناسب دارد و باید در این رابطه با نهادهای دیگر همکاری کند، اگر پلیس آن سگ را گرفت، باید سگ را به چگونه نگهداری کند و به کدام نهاد تحویل دهد؟ یعنی قدری در فرآیند کار مشکل ایجاد می‌کند.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر سگ‌گردانی منجر به رعب و وحشت شود، فرد می‌تواند در قبال رعب و وحشت ایجاد شده یا توهین صورت گرفته توسط صاحب سگ، شکایت کند؛ این موضوع ضمان دارد و ضمان اجرایی آن مشخص است، اگر در مورد مذکور نیز فرد شاکی شده باشد، نیز مأمور پلیس نمی‌توانست شکایت وی را اخذ نکند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • یاور IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    28 2
    متاسفانه پلیس در این موارد کوتاهی کرده و میکد که منجر به جسور شدن این سگ بازان شده. همیشه باید اتفاقات بسیار ناگوارتری پیش بیاید تا مسولین به موضوع ورود کنند.
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    23 22
    متاسفانه سگها دارن تهدیدی برای شهروندان میشن من خودم ساکن شهرک اکباتان هستم و بیشتر مردم سگ نگهداری میکنن و در محوطه ساختمان چندین بار شاهد حمله سگ به کودکان بودم مسولین بایستی فکری به این معضل کنن
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    20 16
    در حال حاضر قوانین کشور به نفع سگ چرانها، نوکیسه گان، اختلاسگران و خلافکاران هستش، مملکت هنوز نمیدونه سگ چرانی قانونی هست یا نه، اگر هست چرا قوانینی همانند کشورهای غربی که سگ چرانی قانونی است را وضع نمیکنند، در حال حاضر در کوچه‌ها و خیابان‌هایی که سگ چران داره، پیاده روها و کوچه‌ها پرشده از مدفوع سگ، از آنجایی که قانونی هم برای تنبیه سگچران نیست اهمیتی به کثافتکاری سگش نداده و حاضر نیستند همانند سگچرانهای غربی مدفوع سگش را در کیسه پلاستیک ریخته و در سطل زباله قرار دهد، نهایت کار دیگر شهروندان اینه که بگن این گوه سگ کف خیابان برسه به روح صاحب سگ و پدرش!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 35
    خب مامور سگ رو چیکار میکرد مینداخت تو ماشین و میرد بازداشتگاه؟
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    15 4
    قانون و پلیس بی خاصیت
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    30 4
    متاسفانه توی تهران مامورین نیروی انتظامی نسبت به جرم های مشهودی مثل کشف حجاب، سگ گردانی، مسدود کردن کوچه ها و... اصلا توجهی نمی کنن. بارها شده تماس گرفتم یا کلا مامور نیومده یا اگه اومد مسخره کرد و رفت
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    15 1
    طبق این گزارش یعنی پلیس هیچ کاره است.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    21 1
    بابا تو رو خدا جلوی این سگ به دست ها رو بگیرید ... تا کی اخه
  • رضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    23 2
    تابستان سال جاری ، همسر بنده در اعتراض به زنی که به همراه خود سگ به داخل فروشگاه لباس آورده بود ، با فحاشی وی و صاحب فروشگاه روبرو شد. ضمن تماس با پلیس تماس به بنده هم خبر داد .خوشبختانه بنده به موقع خودم را رساندم و جلوی حمله وحشیانه آن دو نفر را گرفتم .پلیس هیچ زحمتی به خودش نداد که لااقل یک مامور اعزام نماید تا ببیند به سر خانمی که تماس گرفته و از پلیس درخواست کمک کرده ، چه آمده است! سر آخر خودم با پلیس تماس گرفتم و گفتم یک وقت نگران سلامتی همسر بنده نشوند که خودم نجاتش دادم.!!!!!!
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    20 3
    خاک بر سر غربزده های سگ باز. اینا چرا از این مملکت گورشون رو گم نمی کنن؟
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      به دلیل این که پلیس حامی سگ بازها است
  • DE ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 1
    یک خانم با ۳ سگ نیز در پارک در حال سگ‌گردانی بود که به محض ورود ما به پارک سگها به فرزندان و همسرم حمله‌ور شدند.// حالا چطور تونسته این خانمه افسارش رو پاره کنه و از دست سه تا سگش در بره بیاد حمله کنه به این خانواده بیچاره .مگر سگها صاحبشون رو افسر نمیکنند وقتی میان پارک.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    14 2
    همه اینها اشتباهه در کشور ما که اسلامی هم هست شما نمیتونید علیه سگ باز و دارنده سگ اعلام جرم کنید پلیس هیچ کاری نمیکنه و شما در برابر سگ باز تنها هستید
  • امیر IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 0
    توجیه نکنیم آقا . بچه خود من در غیابم این اتفاق افتاده بود ، سه شب نمیتوانست بخوابد . شرف مامور و شرف قانونگذار کجاست ؟ رسیدگی کنید آقا . مردم را دست به سر نکنید . آخر عاقبت ندارد
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 2
    تنها راه فرهنگ سازی است
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 0
    چه مسخره بازی ایه؟ میریم تو پارک، طرف حتی به سگش قلاده نزده، تو همون اروپا اگر این کار بشه جرم سنگینیه اینجا خودشون رو زدن به اون راه، جای تاسف داره.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      سلام.شما میری پارک می ببینی،ما بالا سرمون بیابون و فضایی ازاده،اونجا یه زنی! یا پسر نوجوانی! یک سگ برداشته اورده! (گه گاهی)صحنه بسیار رقعت انگیزی! وقتی یک چیزی ول بشه و رها باشه! رشدش چند برابر میشه! وقتی با سگ بازها برخورد بشه،وضیعت برشون تنگ بشه! به مرور میرن تویه حاشیه و نابود میشن! یا نهایت هم خواستن ول باشن،میرن خارج از کشور زندگی میکنند.
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خاک بر سرتان مگه این مملکت بی در و پیکر خیر سرش اسلامی نیست نگهداشتن سگ و امثالهم و گردوندنشون توی شهر چه معنی داره؟اسلامی رو از پسوند جمهوری حذف کنید تا آبروی اسلام بیشتر از این نره.
  • amin IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    مسئولین سرشون گرم دزدی و کثافت کاری های خودشان است و مملکت را به حال خود رها کرده اند هر کس هر خلافی که دلش خواست می کند جای شهید و جلاد عوض می شود مسئولی که خودش خلاف کاره چگونه می شود انتظار داشت که با خلافکاران برخورد کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس