کد خبر 1186948
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تنفس سه ماهه بنیاد برکت برای بازپرداخت وام‌های اشتغالزایی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۹۹ اقدام به ایجاد ۱۸۰ هزار شغل خرد و خانگی در مناطق محروم کشور کرده است.

به گزارش مشرق، طبق اعلام بنیاد برکت، امیرحسین مدنی گفت: در سال جاری، ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به بهره‌برداری رسیده که ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: ۲۷۶ شهرستان و ۷ هزار و ۵۷۵ روستا در ۳۱ استان کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

زنان کولبر صاحب شغل می‌شوند

وی با اشاره به اقدامات کارآفرینی بنیاد برکت در سال‌های گذشته تصریح کرد: بنیاد برکت تا پیش از امسال نیز، اقدام به ایجاد ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در مناطق محروم و روستایی کشور کرده بود.

مدنی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، مجموع طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت تا پایان سال ۹۹ به ۱۰۰ هزار طرح می‌‎رسد که باعث ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برای متقاضیان شده است.

ببینید:

فیلم/ کولبران صاحب شغل می شوند

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تعداد مشاغل خرد و خانگی ۹۴ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: شبکه ۵۸۵ نفری مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت طی سال ۹۹ در حال شناسایی متقاضیان و ایجاد فرصت‌های کسب و کار در مناطق روستایی و محروم کشور بوده‌اند.

مدنی درباره نتایج و اثرات این فعالیت‌ها گفت: طرح توانمندسازی روستاهای محروم از دو سال گذشته در بنیاد برکت آغاز شده تا ضمن پایدارسازی ماندگاری روستاییان، به معیشت و اشتغال آنان نیز کمک و از مهاجرت‌شان به شهرها جلوگیری کند.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم روستایی، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس را نیز در این مناطق به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: مهاجرت روستاییان به شهر و تبدیل این مناطق از روستاهای مولد به مصرف‌کننده، نگرانی‌های بسیاری را در حوزه تولید مایحتاج زندگی مردم به وجود آورده و از این رو، بنیاد برکت با ورود به این حوزه، تلاش کرده است تا با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، زمینه ماندگاری روستائیان را در مناطق زندگی خود فراهم کند.

مدنی با اشاره به راه اندازی نهضت ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد: بنیاد برکت با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد هیچ‌گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان در روستاهای محروم کشور قائل نیست و با تمام توان در کنار مردمان این مناطق ایستاده است. همچنین با پیش بینی پشتیبان و بازار فروش برای محصولات تولیدی، یک زنجیره اقتصادی را تشکیل می‌دهد که اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس