کد خبر 1186730
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
گاف وزارت دفاع امریکا

معاون وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی از آمادگی واشنگتن برای آغاز مذاکرات جدید مربوط به پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک خبر داد.

به گزارش مشرق؛ معاون وزیر دفاع آمریکا در امور هسته‌ای و موشکی از آمادگی واشنگتن برای ادامه گفتگوهای مربوط به تجدید معاهده استراتژیک کاهش تسلیحات (استارت) با روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، «لئونور تامرو» گفت که آمریکا انتظار دارد گفتگوها با روسیه در قالب طرح استارت جدید طی سالهای آتی ادامه یابد.

این مقام ارشد نظامی دولت آمریکا تاکید کرد: ما تنها پنج سال فرصت داریم. و پس از آن، این مجلس سنا است که باید برای تایید (ادامه گفتگوها) مجوز صادر کند اگر این زمان بین شش ماه تا یک سال باشد، واقعاً فرصت بسیار کمی برای ما باقی مانده است.

وی همچنین تاکید کرد اگر بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده همه چیز به درستی پیش برود، آمریکا مذاکرات مربوط به کاهش تسلیحات را طی چند سال آینده با روسیه به پیش خواهد برد.

لازم به ذکر است، پیشتر «دیمیتری پولیانسکی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه از آمادگی مسکو برای ادامه مذاکرات مربوط به پیمان استارت جدید خبر داده بود.

همچنین در تاریخ سوم فوریه، روسیه و ایالات متحده در مورد تکمیل رویه‌های داخلی مورد نیاز برای تمدید پیمان استارت یادداشت‌هایی را رد و بدل کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس