علمای اهل سنت سراسر کشور

اتفاقات اخیر در سراوان استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا علمای اهل سنت سراسر کشور در مصاحبه‌های جداگانه، هم جسارت نسبت به حضرت رسول و هم حمله اشرار به یک ‌پاسگاه انتظامی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق، در پی اتفاقات و ناآرامی اخیر در سروان، متاسفانه گروهی از اشرار مسلح در جریان حمله به پاسگاه کورین هم باعث هتک حرمت به پرچمی که مزین به نام مبارک «محمد رسول‌الله» بود شدند و هم اینکه با تیراندازهای اشرار باعث به شهادت رسیدن یکی از مامورین ناجا و نیز زخمی شدن یکی دیگر از مدافعان امنیت سیستان و بلوچستان شد.

اتفاقات اخیر باعث شد تا علمای اهل سنت سراسر کشور در مصاحبه‌های جداگانه، هم جسارت نسبت به حضرت رسول و هم حمله اشرار به یک ‌پاسگاه انتظامی را به شدت محکوم کردند. در ادامه واکنش های علمای اهل سنت سرار کشور آورده شده است.
 

واکنش علمای اهل سنت سراسر کشور به هتک حرمت پرچم رسول‌الله


محکم پای اعتقادات خود زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم

شیخ مصطفی نوری امام جمعه اهل سنت گله‌دار در خصوص هتک حرمت به پرچم مزین به نام محمد رسول‌الله(ص) اظهار کرد: پایین کشیدن و سوزاندن پرچم مزین به نام محمد رسول‌الله(ص) به وسیله عده‌ای اغتشاشگر را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان مجازات عاملین آن هستیم.

امام جمعه اهل سنت گله‌دار خاطرنشان کرد: اهل سنت این تحرکات ساختارشکنانه را محکوم کرده و محکم پای اعتقادات خود زیر سایه  پرچم غرور آفرین و سه رنگ سبز و سفید و قرمز که مزین به کلمه الله جل و جلاله و لا اله الا الله است، می‌ایستند.

حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است

شیخ مصطفی نوری در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد رسول الله(ص) خط قرمز همه مسلمانان است و اهل سنت اجازه نمی‌دهد با اهانت به پرچم و نام مقدس رسول‌الله تفرفه بین شیعه و اهل تسنن بیافتد. 

هتک حرمت به پرچم اسلامی و حمله به مرزبانان کشور را محکوم می‌کنیم

مولوی احمدی از علمای اهل سنت تربت جام بخش پایین جام و امام جمعه روستای قلعه گک، بعد از پایین کشیدن پرچم «محمد رسول الله» توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین و شهادت مامور ناجا این اقدام را محکوم کرد و از اعلام کرد که دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت در ایران هستند.
 

واکنش علمای اهل سنت سراسر کشور به هتک حرمت پرچم رسول‌الله


افرادی که هتک حرمت به پرچم مقدس حضرت محمد کردند بویی از اسلام نبرده‌اند

امام جمعه اهل سنت ریگان گفت: این افرادی که هتک حرمت به پرچم مقدس حضرت محمد رسول الله(ص) کردند بویی از اسلام نبرده اند.

مولوی دلشاد نارویی ضمن محکوم کردن اقدام نابخردانه گروهی از اشرار مسلح در پایین کشیدن پرچم مزین به نام مقدس پیامبر اعظم (ص) در حمله به پاسگاه کورین در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: اینجانب به نمایندگی از همه اهل سنت شهرستان ریگان این اقدام را به شدت محکوم می نمایم.

آشوبگران اهداف ضد امنیتی در سر می پرورانند

ماموستا ملاهاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه در واکنش به پایین کشیدن پرچم «محمد رسول الله» توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین و شهادت مامور ناجا، اظهار داشت: آشوب و خشونت و ایجاد رعب و وحشت به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید با کسانی که به دنبال ایجاد چنین فضایی هستند برخورد شود.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی منتظر چنین حوادثی هستند تا با بزرگنمایی و دروغ پراکنی شرایط را ملتهب نشان دهند.

ماموستا نوری با تاکید بر اینکه هیچ مسلمان واقعی ای حاضر به اهانت به پرچم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نخواهد بود افزود: افرادی که چنین رفتاری داشته اند کسانی هستند که هیچ ارزشی برای دین مبین اسلام قائل نیستند و خود را بازیچه دشمنان کرده اند و مقاصد دیگری را در سر می پرورانند.
 

واکنش علمای اهل سنت سراسر کشور به هتک حرمت پرچم رسول‌الله


جامعه روحانیت اهل سنت کردستان این اهانت و خیانت را محکوم می‌کند

ماموستا جمال کریمی، عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگویی، با اشاره به پایین کشیدن پرچم محمد رسول الله توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین و شهادت مامور ناجا اظهار کرد: اشعاری که اهانت به پرچم اسلام کرده و خون مامور ناجا را به ناحق ریخته‌اند بدانند که کار و رفتارشان کفر و جایگاه ابدی شان دوزخ است و ما جامعه روحانیت اهل سنت کردستان این اهانت و خیانت را محکوم نموده و در این راستا انتظار داریم هرچه سریعتر این خیانت کوردلان از طریق دستگاه اطلاعاتی و امنیتی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: بر کسی پوشیده نیست که این جسارت‌های موردی که هر از چند گاهی از آستین یکی از ایادی استکبار بیرون می‌زند، نتیجه‌ی یک برنامه‌ریزی و طراحی طولانی مدت و گسترده‌ی امپراطوری‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی ائتلاف عبری-غربی است، این دست اقدامات و جنایات نرم و فرهنگی، زمینه‌ساز جنایات سخت و ریخته شدن خون  مسلمان بی‌گناه است که مردم عزیز و اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مقابل این اشرار  جنایتکار سکوت نخواهند کرد. 

توطئه‌ای سازمان یافته علیه اسلام در حال شکل‌گیری است 

ماموستا مختار فرجی در گفت و گویی اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر شاهد حوادث تلخی در مرز سیستان و بلوچستان و در خاک پاکستان علیه افراد سوخت بر بودیم که با شیطنت رسانه های خارجی به این مبحث دامن زده شد.

وی افزود: نباید هم وطنان بلوچستانی تحت تاثیر توطئه‌های رسانه ای دشمنان اسلام قرار گیرند چرا که این حادثه نباید دسیسه ای در دست دشمنان برای صدمه زدن به امنیت مرزهای شرقی کشورمان قرار گیرد. 

این روحانی اهل سنت سنندجی تصریح کرد: پایین کشیدن پرچم محمد رسول الله (ص) توسط برخی افراد اغتشاشگر در سراوان به خوبی نشان می دهد که توطئه ای سازمان یافته علیه اسلام در حال شکل گیری است چرا که مردم سیستان و بلوچستان همه مسلمان و عاشق رسول الله (ص) هستند.
 

واکنش علمای اهل سنت سراسر کشور به هتک حرمت پرچم رسول‌الله

تا پای جان از حکومت دینی خود دفاع خواهیم کرد

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجاردر گفتگویی ضمن محکوم کردن اقدام ددمنشانه اشرار در پایین کشیدن پرچم محمد رسول الله و حمله به پاسگاه کورین اظهار داشت: هدف اصلی این افراد ایجاد تفرقه بین مردم است.

وی با بیان اینکه در عصری که استکبار جهانی با همه همینه اش تلاش برای ایجاد فتنه در امن ترین سرزمین و مردمی ترین حکومت در جهان را در سر می پروراند، افزود: عده ای اجیر شده و از جاهل ترین افراد به ساحت مقدس پاک ترین و عزیزترین فرد یعنی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم توهین می کنند که قابل پذیرش نیست.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: همه علمای شیعه و سنی از قوه قضائیه در اجرای حکم این افراد درخواست دارند که مطابق با شریعت اسلام با تمام توان خود قدم بردارند.

امام جمعه اهل سنت بیجار تصریح کرد: تا پای جان از حریم دین و اندیشه اسلامی و حکومت دینی خود دفاع خواهیم کرد.

امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی در سطح جهان حرف اول را می زند

ماموستا یدالله محمدی در گفتگویی، اظهار داشت: متاسفانه اشرار داخلی به تبعیت از مستکبرین خارج از مرزها امنیت این انقلاب را  به نشانه گرفته است و همیشه به این امر دلخوش بوده اند که بتوانند به واسطه یک عده مزدور و وطن فروش امنیت این انقلاب را خدشه دار کنند.

وی افزود: امنیت در این کشور به واسطه این انقلاب حرف اول را در جهان می زند اما دشمن توان و چشم دیدن این انقلاب را ندارد و به همین خاطر هر از گاهی با نقشه‌های شوم و نافرجام خود درصدد آسیب رساندن به این انقلاب هستند.

محمدی عنوان داشت: به حمد خداوند متعال این انقلاب زیر سایه لطف خدا و رهبری فرزانه و نیروهای جان برکف همیشه مقاوم و پابرجا در مقابل تمامی توطئه ها ایستاده و خواهد ایستاد.
 

واکنش علمای اهل سنت سراسر کشور به هتک حرمت پرچم رسول‌الله


هتک حرمت به پرچم رسول الله توسط اشرار مسلح، نقشه شوم دشمن است

ماموستا عزیر امیری امام جمعه موقت دهگلان در گفتگویی با اشاره به تلاش دشمن برای نا امن جلوه دادن استان سیستان و بلوچستان از طریق رسانه های معاند و با اجیر نمودن اشرار مسلح و گروهک دست نشانده خود با هتک حرمت در پایین کشیدن پرچم مزین به نام مبارک رسول الله نشان دادند که این حرکات ناشایست از پیش تعیین شده گویای نیت دشمن قسم خورده اسلام به دین مقدس اسلام و ملت مسلمان ایران اسلامی است.

ماموستا امیری خطاب به دشمنان قسم خورده ایران اسلامی گفت: دشمنان باید خوب بدانند که مردم برای اهتزار پرچم مقدس اسلامی واستقلال این مرز وبوم خون های بسیاری داده اند و تا اخرین قطره خون خود از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد ومعاندان باید بدانند که هیچوقت نخواهند توانست به اهداف شومشان که در خیالشان سقوط این نظام باشد دست یابند.

همگی در صف واحدی علیه یاوه‌گویان می‌ایستیم

ماموستا یدالله امین زاده علمای برجسته اهل سنت سقز ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات پیامبر اسلام از سوی اشرار بیان کرد: وقتی که به پیامبر اسلام توهین می شود بدین معنی است که به همه مسلمانان اهانت شده است.

وی ادامه داد: ما مسلمانان اجازه نخواهیم داد به مقدسات اسلام در هر حالتی که باشد توهین شود، و همگی در صف واحدی علیه یاوه گویان می ایستیم.
 

واکنش علمای اهل سنت سراسر کشور به هتک حرمت پرچم رسول‌الله


تروریست‌ها به مکان‌های نظامی حمله کرده و به پیامبر اسلام اهانت می‌کنند

محمد امین آخوند صفری، امام جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله در گفتگویی اظهار کرد: حوادث سراوان و پوشش شدید این اقدام توسط رسانه های معاند و به تبع آن کشته سازی دروغین در این خصوص، نشان از برنامه از پیش تعیین شده برخی گروه های تروریستی و معاند است که از فرصت ایجاد شده برای دست یافتن به اهداف خود با نام مردم دست به آشوب زدند.

وی افزود: مردم مسلمان سیستان و بلوچستان سالهاست که به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و در صحنه های مختلف و حساس نشان داده اند که پایبند به نظام و اسلام هستند و برای آن حتی جان خود را از دست داده اند؛ لذا مسلما پایین کشیدن پرچم مزین به نام پیامبر بزرگ اسلام(ص) توسط این مردم، امکان پذیر نیست و اینان افراد تروریست و معاند هستند که بنام مردم به مکان های نظامی حمله کرده و به پیامبر اعظم اسلام اهانت می‌کنند و باید تاکید کنیم که مردم سیستان و بلوچستان در مقابل چنین اقداماتی از سوی تروریست ها خواهند ایستاد.

پایین کشیدن  پرچم پیامبر قلوب مسلمین را جریحه دار می‌کند

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس در واکنش به اقدامات ساختارشکنانه و تحرکات اشرار در سراوان و هتک حرمت به پرچم مقدس محمد رسول الله(ص) و به شهادت رساندن و مجروح کردن ماموران نیروی انتظامی، اظهار کرد: این اشرار مسلح هم از سوی دشمنان و افراد معاند تحریک شده و به تخریب اموال عمومی و هتک حرمت پرداختند.

نوری زاد بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دشمنی با مردمش ندارد و دلسوز آنهاست و افراد بیگانه باید بدانند با این اقدامات نمی توانند در وحدت شیعه و سنی خللی ایجاد کنند.

این عالم اهل سنت ضمن محکوم کردن تحرکات ساختارشکن اخیر در سراوان بیان کرد: پایین کشیدن پرچم پیامبرعظیم الاشان اسلام قلوب مسلمین را جریحه دار می کند و ما این موضوع را شدیدا محکوم می کنیم.
 

واکنش علمای اهل سنت سراسر کشور به هتک حرمت پرچم رسول‌الله


جریان نفاق از بی‌لیاقتی و جهل عده‌ای استفاده می‌کند

آخوند عبدالجلیل فرهمند در گفت و گویی، اظهار کرد: پشت پرده اتفاقات اخیر سیستان و بلوچستان بدون شک منافقین هستند.

کارشناس فرق و مذاهب با بیان اینکه این رفتارها در مرز امنیت کشور را هدف قرار داده، خاطرنشان کرد: دین، مذهب و امنیت همه چیز یک جامعه را تامین می کنند اما دین و مذهب هم بدون امنیت محقق نمی شود.

وی، افزود: نظام جمهوری اسلامی همیشه پشتیبان مظلومان بوده اند و در همه عرصه ها از جمله مقابله با داعش و پشتیبانی از مظلومان از ابتدای کار حاضر بوده است.

آخوند فرهمند با اشاره به به اینکه هدف دشمنان اصل اسلام است، بیان کرد: جریان وهابی همیشه سخن از قرآن و پیامبر آورده اما کجای قرآن نوشته که با اسم اسلام سر ببرید و تجاوز کنید؟

کارشناس فرق و مذاهب، تصریح کرد: جریان نفاق همیشه سعی داشته تا از بی لیاقتی و جهل عده ای برای پیش برد اهداف خود استفاده کند.

وی، ادامه داد: اگر این نظام از زور یا سلطنت بر می خواست مطمئن باشید تا الان چند بار سرنگون می شد اما به دلیل اینکه اصل نظام ما برخواسته از قرآن و مردم سالاری است و رهبری حکیمانه را به دنبال دارد توانسته این توطئه ها را خنثی کنیم.

اهل سنت توهین به پیامبر توسط گروه های تروریستی را محکوم می‌کند

حاج یوسف آخوند غراوی، امام جمعه جدید مراوه در واکنش به این اقدام موهن در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: ما این اقدام موهن توسط گروههای معاند را شدیدا محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: ما محکم در مقابل معاندان اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده ایم و از اسلام و قرآن دفاع خواهیم کرد.

 منبع: راه دانا

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    5 1
    تداوم این روند موجب خواست خط نفاق ، وهابیت سعودی وتروریستهای مزدور هست
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    6 3
    درود بر علمای اهل تسنن هشیار و همیشه بیدار کشورمان . که با مواضع اصولی خود آب سردی بر پیکر منافقان و بازیچه های دشمنان وحدت و اسلام و امنیت کشور ریختند . ما هم همنوا با آن ها این اعمال ننگین را شدیدا محکوم میکنیم . و از هموطنان و مردم خوب سراوان که متوجه دسیسه دشمنان بوده و با عدم همراهی با دشمنان وطن . هدف آنانرا با شکست مواجه کردند . تشکر و سپاسگزاریم
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    9 3
    تا علمای اهل سنت با بصیرت برخورد می کنند فتنه های سعودی ها و ترکیه و پاکستان بی ثمر می ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس