کد خبر 1136038
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
نام خیابان نوفل لوشاتو تغییر می کند؟ - کراپ‌شده

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: نامگذاری خیابان نوفل لوشاتو ریشه در اتفاقات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاریخ انقلاب اسلامی دارد و تغییر نام آن مناسب نیست.

به گزارش مشرق، زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، درباره پویش تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو به محمد رسول‌الله (ص) در پی هتک حرمت چند باره دولت فرانسه به ساحت مقدم پیامبر اکرم (ص)‌ و اسلام اظهار داشت: نامگذاری خیابان نوفل لوشاتو ریشه  اتفاقات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و نباید از این ظرفیت‌ها دور شویم.

بیشتر بخوانید:

درخواست مفتی عمان از مسلمانان برای پاسخ به فرانسه

وی افزود: ‌نوفل لوشاتو خیابان محل استقرار امام خمینی (ره) در زمان انقلاب اسلامی است و امام از این مکان  هدایت انقلاب را در دست داشت و تغییر نام این خیابان به نوعی پاک کردن هویتی از کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش پارلمان عراق به سخنان «ماکرون» علیه پیامبر اکرم

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدام بسیار ناپسند رئیس‌جمهور فرانسه در دفاع از هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) و اسلام گفت: اعتراض به این هتک حرمت می‌تواند به صورت نصب بنر در خیابان‌های پایتخت باشد شهروندان نیز اگر پیشنهادی داشته باشند حتما مورد توجه مدیریت شهری قرار خواهد گرفت و ما از این مسأله استقبال می‌کنیم.

نژادبهرام با بیان اینکه ایران کشور اسلامی است و ارادت ما به پیامبر اکرم (ص) انکارناپذیر است، گفت:‌حضرت محمد (ص) بخشی از هویت ما مسلمانان را تشکیل می‌دهد و وجود نام ایشان واژه غریبی نیست.

وی گفت: ‌در پایتخت خیابان‌های زیادی به نام پیامبر یا رسول‌الله (ص)‌ داریم و تغییر نام خیابان نوفل‌لوشاتو در پاسخ به هتک حرمت ساحت مقدس حضرت محمد (ص) مناسب نیست. زمانی رئیس‌جمهور فرانسه امام خمینی (ره) را به آن کشور دعوت کرد و هدایت انقلاب از آنجا صورت گرفت و در زمان کنونی رئیس‌جمهور فرانسه دفاع از هتک حرمت پیامبر را انجام داده و به نظرم مشکل نه از کشور فرانسه بلکه از رئیس‌جمهور آن است.

به گزارش مشرق، پویش تغییر نام خیابان نوفل‌لوشاتو به محمد رسول‌الله (ص) در پی هتک حرمت چند باره دولت فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و اسلام تشکیل شده و مخاطبان فارس من تا کنون ۶۵۰۰ امضاء از اعضای شورای شهر و مسؤولان شهرداری درخواست کردند این تغییر نام صورت گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    بزارید کهک ....
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 1
    مطمئن باشید اولا اگر امام عظیم الشان هم در قید حیات میبود با تعویض نام این خیابان موافقت میفرمود و ثانیا عظمت امام بزرگوارمان تجلی یافته از منزلت و شوکت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله است و ثالثا این موضع گیری در راستای همان اتفاقاتیست که منجر به تولد انقلاب اسلامی شد و بهانه آوردنی چنین ، عبث و بی منطق است
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    چه عجب ابن ظرفیتها برا شما محترم شد .عاقلان دانند
  • سروش IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 1
    چرا نام خیابان پاستور و عوض نمی کنید؟ نامش را بگذارید محمد بن زکریای رازی پاستور و رازی هر دو برای بشریت فعالیت داشته اند. آیا خیابان بو علی سینا و یا محمد بین زکریای رازی در فرانسه داریم؟
    • DE ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      آخه پاستور خورده هاش هم مصرف میشه مثل پاستوریزه ولی ما دانشمندان بسیار بزرگی و مهمی داریم که نمیشه ریزه اش کرد همیشه بزرگ میمانند . بو علی سینا ... محمد بین زکریای رازی نه ریزه میشه نه ریزی میشه
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 2
    چون آزادی بیان دوست دارن فرانسوی‌ها، اسمشو بزارین "ژاندارک فاحشه"!!!!
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 0
    بهتره اسم این خیابان از نوفل لوشاتو بشه خیابان جماران
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    نوفل لوشاتو بخشی از تاریخ انقلاب ما و نام خیابانی در ایران است و تغییر نام آن حذف تاریخ خودمان است و تاثیری بیرون از ایران ندارد .... آقایان یه فکر درست حسابی کنید. من نمی دونم چرا وقت خودتون و دیگران را با این طرح های بی فایده می گیرید؟ چرا از این وضع استفاده نمی کنید؟ وقتی چنین شلوغی هایی می شه توجه ها به اتفاقات پیرامون این قضیه زیاده و می شه اثر گذاشت یک راه خیلی خوب همین پیام رهبری و سوالی هست که مطرح کرده اند. یک راه اینه که از طرف مقامات ایران مثلا رئیس مجلس ایران به رئیس مجلس فرانسه و از رئیس جمهور ایران به رئیس جمهور فرانسه نامه سرگشاده بنویسند و دعوت به آشنایی با پیامبر و منش و رفتار زیبای او کنند. و چند کتاب به زبان فرانسه هم همراه نامه بفرستند. نامه و کتابها هم رسانه ای بشه.... به خصوص که میزان کتاب خوانی در آنجا بیشتر است از این فرصت و جو برای تبلیغ استفاده کنیم... ازفرصت استفاده کنید و فرصت سوزی با تصمیمات و بحثهای اشتباه نکنید
  • خادم IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    محومبداحرکت حکیمانه امام ازدیارکفراست که توسط اصلاح طلبان صورت میگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس