کد خبر 1186512
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
موشک میکا

مصر تبدیل به اولین مشتری بین المللی نسل جدید موشک های سطح به هوای VL MICA NG برای شناورهای سطحی خود شده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نیروی دریایی مصر به عنوان اولین مشتری بین المللی موشک ضد هوایی VL MICA NG شناخته شده است. این موشک ها برای مسلح کردن ناوچه های موشک انداز کلاس Gowind نیروی دریایی مصر استفاده خواهد شد. این ناوچه ها که پیش از این تحویل آن به نیروی دریایی مصر آغاز شده است به نسخه معمولی موشک های عمودی پرتاب میکا مسلح بودند. نسخه جدید موشک های میکا بر اساس بدنه نمونه های قدیمی تر توسعه پیدا کرده و سیستم های هدایتی و پیشران جدید بر روی ان نصب خواهد شد.

در این سیستم جدید موشک ها یا به صورت هدایت راداری ( رادار آرایه فازی فعال ) یا سیستم تصویر ساز فروسرخ برای مشتری ارائه شده و بردی در حدود 40 کیلومتر خواهد داشت. موشک های سری میکا در اصل موشک های اصلی هوا به هوای ساخت فرانسه هستند که در سالهای اخیر مدل ضد هوایی آنها نیز در گونه های زمین و کشتی پرتاب به بازار عرضه شده و موفقیت های صادراتی زیادی داشته است. بر اساس اعلام شرکت سازنده موشک ، MBDA ، تولید سریالی موشک ها از سال 2026 آغاز خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    8 1
    مصر واقعا این همه سلاح برای چی میخره!!؟بگیم برای مقابله با اسرائیل که منطقی نیست چون بیشترش غربیه و مسلما برای مقابله با اسرائیل امکان استفاده ازش نیست
    • سید IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      6 1
      جای تأسف است که پس از چند دهه آشتی حاکمیت مصر با صهیون های اشغالگر هنوز ارتش مصر یک وارد کننده تمام عیار تسلیحات است، حال آن که در زمان جمال عبدالناصر تا مراحل مونتاژ هواپیمای جنگی هم پیش رفته بود! ترکیه هم اگر بازمانده امپراتوری قدرتمند عثمانی به عنوان یکی از قدرت های قاره سبز نبود، اکنون صنایعی در بخش نظامی نمی داشت! هرچند عمده تولیدات نظامی اش با کمک ایتالیا، فرانسه، آلمان ، آمریکا و سوئد است!
    • NL ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      1 0
      چون با این خرید ها ارتباطات سیاسی رو حفظ می کنه. عملا داره به حکام غربی این شکلی رشوه میده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس