کد خبر 1186120
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
واکسن چین به 27 کشور صادر می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت :چین به ۲۷ کشور واکسن کووید۱۹ صادر می کند و به ۵۳ کشور نیازمند برای تامین واکسن کمک می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت :چین به ۲۷ کشور واکسن کووید ۱۹ صادر می کند و به ۵۳ کشور نیازمند برای تامین واکسن کمک می‌کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: ما به همکاری با احزاب دیگر برای ترویج توزیع عادلانه واکسن‌ها در سراسر جهان و دستیابی همه کشورها  به آن به منظور مبارزه با بیماری همه گیر ادامه خواهیم داد.

سه شرکت چینی سینوواک، سینوفارم و کن سینو از تاریخ ۲۵ فوریه( روز گذشته) واکسن‌های توسعه داده خود برا مهار کرونا را وارد بازار کرده‌اند که از این تعداد، دو شرکت اول قبلاً شرط تأیید تجاری را در کشور دریافت کرده‌اند. واکسن کووید ۱۹ شرکت کن‌سینو متفاوت از دو مورد دیگر، یک واکسن تک دز و در مرحله درخواست تأیید آن برای استفاده عمومی است.

تعداد فزاینده‌ای از کشورها در سراسر جهان به واکسن‌های چینی روی آورده‌اند؛ به گفته وزارت امور خارجه، در ماه فوریه (بهمن ماه)، چین متعهد شد که ۱۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ را تحت تسهیلات دسترسی جهانی به  واکسن  کووید ۱۹ (کواکس) کمک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس