کد خبر 1185960
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی علی نیکزاد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیشنهاد نماینده مرکز استان کهگیلوبه و بویراحمد مبنی بر ردیف بودجه برای بازسازی مناطق زلزله زده دنا را تصویب می‌کند.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد، در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا اظهار داشت: از جایگاه نماینده ملت آمدیم تا به همه دست‌اندرکاران خدمت‌رسانی که از ساعات اولیه وقوع این حادثه در جهت امداد، نجات و اسکان موقت پای کار آمده‌اند، خدا قوت بگوییم.

ببینید:

عکس/ سی‌سخت؛ یک هفته پس از زلزله

وی خاطرنشان کرد: نهادهای حمایتی و استاندار مصمم پای کار بوده‌اند و امروز نیز در بازدید میدانی که داشتیم نمی‌گویم مشکل نیست ولی کمتر شده است.

نیکزاد با اشاره به زمان بازسازی تصریح کرد: در موضوع بازسازی باتوجه به اینکه منطقه سردسیری است سریعا عملیات بازسازی باید شروع شود، در طول مدت ۲۰ روزی که اوج سرماست مردم تحمل کنند تا بعد از آن عملیات نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی شروع شود.

مردم سی‌سخت تنها نیستند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که بالای ۲ هزار واحد باید مقاوم‌سازی و نوسازی شود.

بیشتر بخوانید:

آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت

وی اذعان داشت: مدارس و خانه‌های بهداشت نیز وجود داشته که تخریب شده، علاوه بر آن جاده‌های روستایی که برای عملیات بازسازی از آنها استفاده خواهد شد نیز دچار آسیب خواهند شد، همه این موارد را در نظر داشته و برای بهتر شدن شرایط تلاش خواهیم کرد.

نیکزاد باتاکید بر اینکه مردم سی‌سخت در این واقعه تنها نیستند، متذکر شد: جهادگران و نهادهای مردمی حضور دارند و مانیز از باب وظیفه خود نظارت می‌کنیم، باتوجه به اینکه ایام بودجه است در تلاشیم اعتبارات حوادث چه برای مقاوم‌سازی و چه برای پیشگیری و بازسازی در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

ببینید:

فیلم/ درددل اهالی زلزله‌زده سی‌سخت: فقط سپاه و بسیج به کمک‌مان آمدند

وی افزود: اگر بتوانیم در مجلس نیز این کار را انجام خواهیم داد و طبق ماده ۱۶ و ۱۷ ستاد حوادث در اختیار وزارت کشور قرار گیرد تا بتواند کارها را پیش ببرند.

نیکزاد با بیان اینکه تسهیلات لازم و استقرار بازسازی صورت گرفته است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار را شروع کرده و در صورت نیاز از کمک سایر استان‌ها اگر لازم شد استفاده می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس در بخش پایانی سخنان خود گفت: در مجلس نیز برای این حادثه با کمک نماینده مرکز استان ردیف بودجه پیشنهاد شده و قطعا با حمایت خود از آن دفاع خواهیم کرد تا حداکثر شهریور ماه ۱۴۰۰ بتوانیم عملیات بازسازی را به اتمام برسانیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 2
    هیچ جای ایران تنها نیست هر نقطه ای اتفاق بیفتد همه باهم می سازیم وطن را ...مرگ بر منافقین ..
  • محسن IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 2
    شما با توییت و شعارهایشان در فضای مجازی همراه همه جهانیان هستید!!!
  • NL ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    3 1
    خدا خیرتون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس