حوادث سراوان نمایه

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در مقابل اغتشاشگران کوتاه نمی‌آییم، گفت: اگر مظلومی توسط ماموری کشته شود حتما دادسرای نظام برخورد می‌کند.

به گزارش مشرق، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز پنجشنبه در نشست با سران طوایف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کسانی که آن سوی مرزها نشسته اند و در کشته شدن مردم سخن می‌گویند چرا در حوادث تروریستی تاسوکی، دارزین و بمب گذاری در مساجد مختلف سکوت کرده بودند؟

وی افزود: در کجای دنیا به مقرهای نظامی و دولتی و حکومتی حمله می‌شود و حاکمیت اجازه می‌دهد تیری شلیک نشود؟ حمله به فرمانداری و بخشداری سراوان در هر جای دنیا رخ داده بود بسیاری از انسان‌ها کشته می‌شدند اما اینجا این اتفاق نیفتاد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، تعدادی از دشمنان درصدد به خطر انداختن امنیت سیستان و بلوچستان هستند و به خاطر این هدف دست به هر کاری می‌زنند، گفت: دشمنان نظام از این روند به شدت عصبانی هستند و طرح و برنامه‌های مختلفی را برای توقف و جلوگیری از توسعه استان بکار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

افراد مسلح نا آرامی‌های سراوان شناسایی شدند

موهبتی با بیان اینکه اگر کسی خطایی بکند قطعا با آن برخورد می‌شود، افزود: در کمال تاسف در حادثه مرزی سراوان سه نفر کشته شدند که دو نفر از آنها در پاکستان و یک نفر در ایران بود اما رسانه‌های بیگانه به گونه ای این موضوع را نشان دادند که انگار یک قتل عام در سراوان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره اینکه، اخبار جعلی رسانه‌های معاند عده‌ای که تحت تاثیر قرار داد و باعث شد دست به تحرکاتی بزنند، تصریح کرد: اکنون در فضایی هستیم که عقلانیت حاکم نیست بلکه احساسات و هیجان غلبه دارد، باید جوانان خود را مراقبت کنیم که احساساتی وارد بازی دشمن نشوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر خدای نکرده اتفاق ناخوشایندی بیفتد، خشک و تر، شیعه و سنی، اصولگرا و اصلاحطلب و مردم و مسئولان باهم می‌سوزند، دشمن در حال آتش اندازی است و ما نباید بی‌تفاوت باشیم باید هوشیار باشیم و مردم قوم خود را هوشیار کنیم.

موهبتی ادامه داد: حتما از مظلوم دفاع می‌کنیم، اگر مظلومی توسط ماموری کشته شود حتما دادسرای نظام برخورد می‌کند و از طرفی در مقابل اغتشاشگران هم کوتاه نمی آییم.

وی تاکید کرد: امید داریم که پیام و مطالب این نشست به خوبی منتقل شود چرا که نقش آفرینی مردم این استان که از بدو پیروزی انقلاب در تمام صحنه‌ها حضوری فعال و چشمگیر داشتند از یاد رفتنی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اجرای طرح رزاق منافع مافیا را به خطر انداخته است، افزود: بسیاری از سوخت کش‌ها فقط راننده هستند و یک نفر با دارا بودن چندین خودرو منافع بسیاری کسب می‌کند و اجازه درآمدزایی به مرزنشینان نمی‌دهد ما با این مافیا در حال مقابله هستیم.

موهبتی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح رزاق ۵۶ درصد تصادفات خودروهای شوتی کاهش پیدا کرده زیرا تعقیب و گریز صورت نمی‌گیرد و جاده‌ها برای آنان امن‌تر شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از صبوری مردم، خاطرنشان کرد: اگر اطلاع‌رسانی به موقع انجام شود بسیاری از این اتفاقات رخ نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    33 42
    مردم برای یکی چیزی رفتن اونجا همینطوری بیخود نیمرن اونجا اعتراض کنند
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 0
      شبکه های وهابی که از سوی عربستان حمایت و تغذیه می‌شوند در حال تحریک مردم و خصوصا جوانان سراوان هستند هیچ دولتی چنین اجاره ای به مشتی جوان خام نمی‌دهد که امنیت جامعه و کشور را از بین ببرند و عمله بیگانگان شوند ... استانداری و مسولین مربوطه باید کاملا جدی با اخلال گران نظم و امنیت برخورد کنند ..
    • Elahii IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 0
      خییلی سخته نبود پدر، خییلی سخته کشتن پدرایی ک برا بدست آوردن ی لقمه نون حلال رفته بودن،خییلی سخته وطنت پر از منابع باشه تو هنوز از کمترین امکانات مث برق و آب برخوردار نباشی، خییلی دست دخترانت شام گاندو ها باشه،خییلی سخته چشم به در بدوزی و منتظر اومدن پدری ک رفته ی لقمه نون بیاره باشی و جنازه ‌ش بیاد،سخته سخته سخته تک فرزندت بره و برنگرده،سخته منتظر تازه دومادی باشی و جسم خونینش اومد،همشو زندگی کردیم تک تک شه تجربه کردیم زخمی هستیم شورشی نیستیم تروریست نیستیم حقمونو میخاهیم کی میخایین بفهمین کی؟!
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      4 5
      شما مثل این که خیلی از مرحله پرتی
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 5
      چیزی نمیدونی الکی نگو برادر اول خوب تحقیق کن بعد نظر بده
    • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      اعتراض با شکستن و دعوا کردن تفاوت داره ..ما هم تو شهرستان های هودمون دردسر داریم و و تقریبا تمامش طی جلساتی با فرمانداری و مقام های شهرستان حل و فصل میکنیم نه درگیری ایجاد میکنم نه وضع رو بدتر
  • ايراني IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    هيچ جاي دنيا همچين اتفاقي نمي افته و با مسلحين بايد مطابق با قانون بكارگيري سلاح برخورد ميشد كه عبرت سايرين گردد
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    اعتراض به بیکاری و فقر اغتشاش نیست
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    برای چه چیزی رفتن اونجا اعتراض کنند شما بگو ما بدونیم اگه نمی دونی پس بیخودی زر نزن.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    وقتی قاچاق سوخت رو برای گروه های سودجو باز بگذارید این هم نتیجه کار خواهد بود، چرا از همان ابتدا اجازه قاچاق سوخت از کشور دادید ؟ الان همه نقاط ایران شرایط اقتصادی خراب آیا دلیل می‌شود همه به قاچاق مشغول باشند ؟.!!!
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    داداش شما همه اموال مردم رو میدزدید و صادر میکنید. اغتشاش چیه؟ بنزین رو تانکر تانکر میدید ونزوئلا و افغانستان حتی اموال مردم رو هم میگیرید صادر میکنید و خود مورد حق صادرات ندارن.(مثلا دام) پس خفه شو
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    4 2
    خیلی وقتی کوتاه اومدید در ضمن منطقه مشکل ریشه ای دارد ترویج ازدیاد فوق جهشی موالید که فقر و بیکاری زیاد میاورد سلاح توصیه شده وهابیت است
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    علاوه بر اینکه جلو اغتشاش باید گرفته شود باید جهت کسب و کار و درامد مردم هم رسیدگی بشود ...توی طول چهل سال ده دواز ده تا نماینده مجلس داشتند ولی زیرساخت های کسب و کار هنوز فراهم نشده ...مردم نباید در سختی باشند ...فرماندار و بخش دار و نمایندگان منطقه ای واقعا چرا نباید کاری برا آونها انجام بدن تا مردم از بیکاری بیرون بیان
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    12 5
    باید تروریستهای جنایتکار وهابی و مافیای سوخت و قاچاقچیان بی همه چیز را نابود کرد
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    11 3
    سپاه طرح درستی را در پیش گرفته است.باید با این طرح مسئولانه برخورد کنیم
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    2 2
    در بلوچستان قاچاق اسلحه به داخل کشور خیلی زیاد شده است برای همین سپاه وارد عمل شده است... سوخت می برن و اسلحه و تروریست و مواد مخدر بین اونها میامد داخل
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    کجای دنیا دولتمردانش مردم را به فحش وشعار به کشورهای دیگر دعوت میکندو فرزندان خودشان را به همان کشور پناهنده میکند کدام کشور بادعوت وگفتن جنگ اقتصادی مردم رابه بازار بورس میکشاند واموال مردم راچپاول میکنند درکدام کشور انقدر مدیران در مدیرت ضعیف ودرگرفتن حقوق،، رانت انقدر قوی هستند
  • حسین IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 0
    برای مردم شغل و رفاه ایجاد کنید تا همیشه در کشور امنیت باشد
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    استاندار اون مردم قانون شکن هستند و نه اغتشاشگر. این شما ها هستید که خودتون رو زدید به کری و صددای مردم مظلوم سیستان رو نمی شنوید. مردم ایران و مردم سیستان گرسنه هستند. دنبال کاری و شغلی برای سیر کردن شکم زن و بچه هاشون هستند ولی شما نمی فهمید
  • بلوچ IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 1
    کاش شغل های مناسب در این استان ایجاد میشد تامردم مجبور به بازی با جان خود نباشند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس