کد خبر 1185400
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
علی‌اکبر صالحی نمایه

سفیر آلمان در تهران روز سه‌شنبه با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات مربوط به برجام گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «هانس اودو موتسل» سفیر آلمان در تهران صبح دیروز (سه‌شنبه) پنجم اسفند ماه در محل سازمان انرژی اتمی با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی و سفیر آلمان در این دیدار در خصوص زمینه‌های مورد علاقه ایران و آلمان برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف و موضوعات مربوط به برجام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

دیدار سفیر آلمان در تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی

این دیدار همزمان با روزی انجام شد که ایران نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در راستای اجرای مصوبه مجلس تحت عنوان «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» متوقف کرد.

این اقدام ایران البته واکنش وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام را به همراه داشت و «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان و «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه  در این خصوص بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و ضمن ابراز تأسف از این اقدام اعلام کردند که اقدامات ایران در حکم نقض بیشتر تعهداتش ذیل برجام است و نظارت‌های پادمانی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. 

گفتنی است از سوی دیگر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه چهارم اسفند ماه در اظهاراتی با اشاره به مذاکرات وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت: «تمایلی از طرف آمریکایی وجود دارد تا گفت‌وگوهای غیررسمی با اعضای برجام داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • CA ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    چرا دیدار میکنید اقای صالحی شما با اجازه کی با هرکسی دیدار میکنید
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    چه جالب! ایران وزارت امورخارجه نداره آقایون سفرا مستقیما با رییس سازمان انرژی اتمی دیدار می کنن و ازش جویای احوال صنعت هسته ای کشور میشن؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 0
    میخوان ببینن تو این سه ماه ننگینی که تحمیل شد به کشور چطور فیلم ها رو به جاسوسان بین المللی اژانس برسونن
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 0
      دمت گرم داشتم به همین مسئله فکر میکردم!!
  • CA ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    واقعا ما نمی‌توانیم به این دولت بگوییم که در جهت منافع ملی بایستی رفتار کند!
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 0
    سلام.سفیر المان چرا باید با انرژی اتمی گفتگو کنه؟! مگه کشور وزیر و .. نداره؟! در ضمن ایشون چرا وقتی دانشمند هسته ای ما رو شهید کردن،نیومدن با انرژی اتمی صحبت کن؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس