اخبار ویژه روزنامه ها

گزارش یک نهاد مسئول به تعدادی از اعضای اقتصادی کابینه نشان می دهد همچنان تعدادی از بانک ها در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری سنگ اندازی می کنند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

روزنامه حامی دولت در آرزوی شرایط اقتصادی سال ۹۰!/ سنگ اندازی جدید بانک ها برای«تولید»

کیهان

خدعه تازه آمریکا پیشنهاد «مشوق» به جای لغو تحریم‌ها!

دولت و وزارت خارجه در پیگیری مطالبه راهبرد نظام باید مراقب باشند آمریکا به جای انجام تعهد خود (لغو همه تحریم‌های بانکی و نفتی)، موضوع را به دادن برخی به قول خودشان «مشوق»ها و جا زدن آن به عنوان جبران وظیفه خود تقلیل ندهند.

این موضوع از این جهت مهم است که طی هفته‌های اخیر، بارها زمزمه‌ها و تحلیل‌هایی در محافل رسانه‌ای و سیاسی خارجی و بعضاً ایرانی منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا نمی‌خواهد تحریم‌های مندرج در برجام و تحریم‌های اعمال شده پس از برجام را لغو کند و صرفاً ممکن است برخی مشوق‌ها را پیشنهاد کند؛ از جمله برداشتن ممانعت وام چند میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول (با هزینه‌کرد مهار کرونا)، یا اجازه دادن به کره جنوبی برای بازپرداخت بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران! برخی منابع گفته‌اند در گام اول ممکن است فقط یک میلیارد دلار از این منابع بلوکه شده آزاد شود.

طبعاً حق ایران است که به منابع مالی بلوکه شده خود دسترسی پیدا کند و یا امکان خرید دارو را داشته باشد و این قبیل اقدامات، نه تنها نقض برجام بلکه حتی نقض بدیهیات شورای امنیت درباره کشورهای تحریم شده سازمان ملل است (و حال آنکه طبق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، تحریم‌ها باید متوقف می‌شد!)

آنچه در این میان قابل تأمل است تحلیل‌های برخی رسانه‌های غربی است. چنان که اخیراً سی‌ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نوشت «ایران به پول نیاز دارد، پس توافق جدید با آمریکا شدنی است»! اشاره این رسانه آمریکایی به همین حوزه پیشنهادهاست. این تارنما می‌نویسد: به گفته ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، ایران باید توافق کند چرا که به آزادی بخشی از پول‌هایش نیاز دارد.

سی‌ان‌بی‌سی می‌افزاید: ایران بارها تاکید کرده است که آمریکا برای شروع باید تحریم‌ها را لغو کند. با این وجود، واشنگتن تاکنون در برابر چنین خواسته‌ای مقاومت کرده است.

توافق جدید ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) بی‌تردید مفید نیست و از آنچه پیش از این هم بود استانداردتر نخواهد بود.

مجلس ایران قانونی را تصویب کرده که بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منع می‌کند، هرچند در پی سفر «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هر دو طرف گفتند «فعالیت‌های لازم برای بررسی و نظارت» می‌تواند تا سه ماه دیگر ادامه داشته باشد.

گلدبرگ هم ضمن آنکه همچنان تاکید دارد یک توافق امکان‌پذیر است، ادامه داد: تمامی آنچه که از سوی ایران شاهدش هستیم، تهدیدها، تروریسم، گروگانگیری‌ها، توقیف نفتکش‌ها و غیره تاکتیک‌هایی است تا بتوانند پول به دست بیاورند و تحریم‌ها را کاهش دهند. از سوی دیگر، تحریم‌های سنگین علیه ایران که توسط دولت ترامپ اعمال شد برای اقتصاد ایران ویرانگر بوده است.

با این حال، سوالاتی در مورد چگونگی توافق وجود دارد؛ ایران می‌گوید نقض تعهدات برجامی قابل بازگشت است، اما گلدبرگ مخالفت کرد.

وی بر این باور است که مراحل زیادی وجود دارد که قابل جبران نیستند. به عقیده گلدبرگ، دانش فنی ایران برای آزمایش و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته، چیزی نیست که بتوان آن را دوباره محدود کرد.

وی همچنین به تاریخ انقضاء برجام اشاره کرد و افزود: از آنجا که برجام پنج سال است، ما در شرایطی قرار داریم که توافق در هر صورت به نفع ایران  است. بنابراین این یک علامت سوال بزرگ است که آیا دولت بایدن و متحدان آنها می‌خواهند به برجام بازگردند و یا وارد مذاکره بر سر یک توافق جدید شوند.

گفتنی است دادن مشوق‌های فریبنده، همان تاکتیکی بود که دولت اوباما پیش از برجام، در قالب توافق موقت ژنو پیشه کرد و با امکان آزاد شدن چند میلیارد دلار از اموال ایران، به شیرین‌سازی افق توافق بزرگتر(!) پرداخت و کسانی هم با ماموریت یا از سر جهل در ایران گفتند افق توافق هسته‌ای می‌تواند به آزادی ۱۵۰ میلیارد دلار از اموال ایران منتهی شود. بلافاصله پس از برجام، کارشکنی‌ها در همان دولت اوباما آغاز شد و تحریم‌ها با عناوین ویزایی، آیسا، سیسادا و... فربه‌تر شد.

حمایت ۲۰ مقام سابق صهیونیست از نحوه بازگشت بایدن به برجام

بیش از ۲۰ مقام سابق رژیم صهیونیستی، از موضع دولت بایدن برای بازگشت آمریکا به برجام و توسعه طلبکاری‌های غرب حمایت کردند.

بیش از بیست تن از مقامات سابق نظامی و امنیتی اسرائیل در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیلی، از بازگشت جو بایدن به برجام پشتیبانی کردند و در عین حال همانند بایدن خواستار توافق جدیدی با ایران جهت محدود کردن فعالیت‌های آن در منطقه شدند.

این نامه که توسط «ماتان ویلنای»، معاون پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، منتشر شده از تلاش‌های دولت بایدن برای بازگشت به برجام و مذاکره ایران پشتیبانی کرده است. از جمله امضاکنندگان این نامه عبارتند از رئیس پیشین موساد (تامیر پاردو)، مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل (اوزی آراد) و فرمانده سابق پروژه ایران در ارتش اسرائیل (نیتزان آلون).

امضاکنندگان نامه گفته‌اند: «ما از اقدام آمریکا برای واداشتن ایران به رعایت توافق اتمی پشتیبانی می‌کنیم مشروط به اینکه این اقدام در عین حال حکومت ایران را مجبور سازد که کلیه تعهدات خود را در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در خصوص توسعه موشک‌ها و بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً رعایت کند.»(!)

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً بار دیگر گفت کشورش آماده بازگشت به توافق اتمی است در صورتی که تهران کلیه مفاد این توافق را رعایت کند.

مقامات نظامی و اطلاعاتی پیشین اسرائیل در نامه خود خواستار توافقی طولانی‌مدت برای جبران خلأها و ضعف‌های برجام شده‌اند. آنان گفته‌اند که دولت بایدن باید به ایران صریحاً بگوید که کدام موارد نقض برجام پذیرفتنی نیستند.

امضاکنندگان این نامه از موضع فعلی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برداشتن تحریم‌ها را منوط به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای کرده حمایت کردند. این مقام‌های پیشین اسرائیلی هدف نخست را بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای و سپس تنظیم توافقی دیگر برای رفع نواقص برجام دانستند.

در این نامه آمده است: (توافق ثانویه) اطلاعات جدیدی را که پس از برجام جمع‌آوری شده و مشکلات جدیدی که ایران ایجاد کرده مد نظر قرار خواهد داد.

نیویورکر: به جای وقت تلف کردن بایدن به توافق برگردد

یک نشریه آمریکایی نوشت: به نفع دولت بایدن است که به جای وقت تلف کردن به توافق هسته‌ای با ایران برگردد.

هفته‌نامه نیویورکر می‌نویسد: احیای توافق برجام به‌عنوان مهم‌ترین پیمان یک ربع قرن اخیر برای محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران، برای تیم بایدن به‌شدت پیچیده است. برگرداندن سایر سیاست‌های ترامپ - با ورود مجدد به  توافقنامه آب و هوایی پاریس، پیوستن دوباره به سازمان بهداشت جهانی، یا تمدید پیمان کنترل تسلیحات نیو استار با روسیه - کار ساده‌ای بود.

اما تیم بایدن مجبور است برای شروع کار با ایران در یک دیپلماسی سخت و بالقوه دردناک شرکت کند تا  بتواند دوباره این تفکر را بازیابی کند که آمریکا قادر است مسائل جهانی را به شکل ملموسی حل کند. در اصل، ایالات متحده دوباره متعهد به دیپلماسی بین‌المللی فراگیر است. با این حال در عمل، ترامپ چنان نظم جهانی را به‌هم ریخت و نهادهای آن را در گره کور انداخته که خسارت‌های تازه بعد از رفتن او قابل ارزیابی می‌باشند.

موضوع ایران در این بین بارزترین نمونه است. ترامپ مجموعه سهمگینی از اقدامات و سیاست‌ها را برای از بین بردن توافق به ‌کار انداخت و در کنار خروج از توافق، بیش از هزار نفر از شخصیت‌ها و بانک‌ها، کسب‌وکارها و شرکت‌ها، موسسات و حتی سپاه ایران را تحریم کرد. تا اینکه پس از یک سال ایران هم با کاهش تعهداتش واکنش نشان داد. ایران اکنون دوازده برابر میزان اورانیوم غنی شده مجاز در توافق، اورانیوم غنی‌شده دارد. سانتریفیوژهای پیشرفته‌ای را نصب کرده است که اورانیوم را سریع‌تر غنی می‌کنند. این غنی‌سازی اورانیوم به خلوص بالاتر از ۳/۶۷ درصد مجاز در توافق یعنی ۲۰ درصد رسیده است. و با اجرایی شدن قانون مجلس هم، ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده است.

دامنه پیشرفت‌های علمی ایران و تخریب‌های دیپلماتیک در دوره ترامپ، حالا خود را نشان می دهد. ناصر هادیان استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید، پیش‌درآمدی که بایدن ارائه داده با آن چیزی که ما توقع داشتیم بسیار بی‌ارتباط بود. برداشت در تهران الان این است که این حرکت تاکتیک خرید زمان است و ایالات متحده جدی نیست.  زمان به نفع دولت بایدن نیست. ایران تا کمی دیگر تعطیلات سال جدیدش را شروع می‌کند و بعد از آن نیز به فصل مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری که قرار است در ژوئن برگزار شود، می‌رود. مدیر پروژه ایران در گروه بحران بین‌المللی (گروه ضد ایرانی) می‌گوید احیا نکردن برجام و تعلل برای روی کار آمدن دولت جدید احمقانه است، مردم در دیپلماسی اهمیت دارند.

روزنامه حامی دولت در آرزوی شرایط اقتصادی سال ۹۰!

یک روزنامه اقتصادی همسو با دولت می‌گوید دست کم ۶ سال زمان لازم است تا کشور به شرایط و رشد اقتصادی سال ۹۰ (قبل از دولت روحانی) بازگردد!

روزنامه جهان صنعت می‌نویسد: گرفتاری در تله رکود اقتصادی هم می‌تواند در اثر تحریم‌ها باشد و هم در اثر نحوه سیاستگذاری مقامات. با این وجود به نظر می‌رسد سیاستگذاری‌های داخلی وزنه سنگین‌تری در مقایسه با تحریم‌ها داشته است. برآورد می‌شود که کشور به شش سال زمان نیاز داشته باشد تا بتواند به شرایط سال ۹۰ بازگردد.

بررسی وضعیت محصول ناخالص ملی در ۵ سال گذشته مؤید بی‌توجهی سیاستگذار به حمایت از بخش واقعی اقتصاد و حیف و میل سرمایه‌ها در حوزه‌های غیر مولد و بدون ارزش افزوده برای اقتصاد بوده است.

پیش‌بینی می‌شود در صورت احیای برجام و از سرگیری فروش نفت، این موضوع تأثیر خود را به سرعت در شاخص‌های اقتصادی بگذارد و روند مثبت شدن محصول ناخالص داخلی را تسریع بخشد. اما از آنجا که چنین رشدی تنها در سایه خام‌فروشی و صادرات نفت اتفاق می‌افتد و تغییری اساسی در ساختار اقتصادی ایجاد نمی‌شود تاریخ انقضای زیادی نخواهد داشت. این روزنامه خواستار جدی گرفتن مدیریت مصرف منابع کشور برای رشد و رونق اقتصادی شد.

روزنامه حامی دولت در آرزوی شرایط اقتصادی سال ۹۰!/ سنگ اندازی جدید بانک ها برای«تولید»

ایران

قطع سخنان سخنگوی دولت در پخش زنده تلویزیونی

 خبر اول اینکه، سخنان سخنگوی دولت توسط صدا و سیما در پخش زنده تلویزیونی در زمان توضیح درباره نحوه توافق میان ایران و آژانس، قطع شد. به گزارش برنا، در حالی‌که طبق روال، شبکه خبر مقدمه جلسات سخنگوی دولت را به صورت زنده پخش می‌کند روز گذشته این شبکه پخش زنده خود را پس از آغاز سخنان علی ربیعی را درباره بیانیه هیأت دولت و واکنش به حواشی روز دوشنبه مجلس درخصوص توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ناگهان قطع کرد. این رفتار مدیران سازمان صدا و سیما در حالی است که این رسانه روز دوشنبه اظهارات همه نمایندگان منتقد دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را به صورت زنده و مستقیم، پخش کرده بود.

احتراز رئیسی از حضور در جلسه انتخاباتی خبرگان

 خبر دیگر اینکه،ابراهیم رئیسی دعوت اعضای خبرگان برای برگزاری جلسه انتخابات ۱۴۰۰ را نپذیرفت.
به گزارش ایرنا، یکی از اعضای مجلس خبرگان در توضیح رد این دعوت از سوی رئیسی که نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری است توضیح داد: دیروز در حاشیه اجلاسیه مجلس خبرگان، حدود ۴۰ تا ۵٠ نفر از اعضای مجلس خبرگان قصد برگزاری جلسه خصوصی با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی درباره موضوع انتخابات ۱۴۰۰ را داشتند، که آقای رئیسی به دلیل اطلاع از موضوع جلسه، ضمن تشکر از ایشان، برگزاری این جلسه را نپذیرفته است.

گلایه دوستانه کیهان از نمایندگان مجلس

 شنیدیم که، حسین شریعتمداری، از چهره‌های مخالف برجام در یادداشت دیروز کیهان نسبت به اعتراض‌های شدید نمایندگان مجلس به توافق موقت سازمان انرژی اتمی با آزانس بین‌الملل انرژی اتمی انتقاد کرد و نوشت که به این حجم از اعتراض نیازی نبود. به گزارش «ایران» در بخشی از یادداشت کیهان آمده است: «بالاخره گله دوستانه‌ای از نمایندگان معترض در میان است! و آن اینکه توافق مورد اشاره اگرچه امضای رئیس ‌سازمان انرژی اتمی را در پای خود دارد ولی باید می‌دانستند که مسأله‌ای با این اهمیت نمی‌تواند بدون دخالت و نظر شورای عالی امنیت ملی تهیه شده باشد. بنابراین ضمن تأکید بر حق نمایندگان محترم در اعتراض به آنچه ناصواب تلقی کرده‌اند، اعتراض علنی، آن هم در آن حجم که شاهد بودیم می‌توانست به اعتراض و درخواست بررسی در جلسه غیرعلنی منتقل شود. نه اینکه مردم عزیز کشورمان نامحرم باشند! بلکه از آن روی که دشمن گوش خوابانیده با دستاویز قرار ‌دادن آن، اهمیت مثال‌زدنی دستاورد به دست آمده را که حاصل زحمات و هوشمندی خود نمایندگان محترم بوده است، کوچک جلوه ندهد.»

محسنی اژه ای شایعات درباره خانواده اش را تکذیب کرد

 دست آخر اینکه، معاون اول قوه قضائیه شایعات مطرح شد در مورد خانواده‌اش را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه تحلیف مشاوران خانواده قوه قضائیه در پاسخ به حواشی مطرح شده پیرامون خانواده‌اش و شایعه ارتباط یکی از فرزندانش با پرونده طبری گفت: این شایعات کذب محض است و در فرصت بیشتری توضیح می‌دهم.
محسنی اژه‌ای درباره حواشی که پیرامون فوت بهنام محجوبی مطرح شده است نیز گفت: زندان محدودیت‌های خاص خود را دارد و زندانیان ما نسبت به زندانیان دنیا از جهات مختلف وضعیتشان بهتر است و هزینه‌ای که برای درمان و بهداشت مخصوصاً در رابطه با کرونا می‌شود بسیار بالا و قابل توجه است همچنین در رابطه به ارفاقاتی که به زندانیان می‌شود وضعیت ما بی‌نظیر است و هیچ کجا به اندازه ایران ارفاق صورت نمی‌گیرد.

روزنامه حامی دولت در آرزوی شرایط اقتصادی سال ۹۰!/ سنگ اندازی جدید بانک ها برای«تولید»

خراسان

بوروکراسی؛ بلای تبلت های مناطق محروم
در حالی که پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس تعدادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور با همکاری برخی مراکز خیریه ایرانی، برای جمع آوری پول و خرید صدها دستگاه تبلت به منظور توزیع در مناطق محروم و نیازمند در ماه های گذشته اقدام کرده اند، گزارش یک مقام دولتی نشان می دهد مجوز واردات بدون سود بازرگانی این تجهیزات رایانه ای، همچنان منتظر ارسال به دستگاه های مربوط است.
سنگ اندازی جدید بانک ها برای«تولید»
گزارش یک نهاد مسئول به تعدادی از اعضای اقتصادی  کابینه نشان می دهد همچنان تعدادی از بانک ها در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری سنگ اندازی می کنند و در موارد مختلف و گوناگون ، با طرح این استدلال که مجوز واحدهای تولیدی یا طرح سرمایه گذاری، از طریق رده مافوق صادر یا گردش کار آن طی شده، از پذیرش و پیگیری درخواست و رفع مشکل متقاضی خودداری می کنند.
نامه دعوت  ۲۰۸ نماینده از رئیسی برای کاندیداتوری
برنا- حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس، در رابطه با «نامه برخی نمایندگان به رئیس قوه قضائیه و دعوت از او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری» گفت: تعداد امضاها از   ۲۰۸ نفر عبور کرده است. قرار شده است نیکزاد به نمایندگی از اعضای مجلس نامه را خدمت او بدهد و از رئیسی دعوت به عمل آید. 

روزنامه حامی دولت در آرزوی شرایط اقتصادی سال ۹۰!/ سنگ اندازی جدید بانک ها برای«تولید»

آرمان ملی

طعنه توئیتری به ۲۳۱ نماینده مجلس
قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ایران اسلامی به اختلافات دولت و مجلس بر سر پروتکل الحاقی واکنش نشان داد. آذر منصوری در توئیتر نوشت: ‏اگر این ۲۳۱ نماینده لااقل متن بیانیه مشترک ایران و آژانس و پیوست اجرایی آن را که در سفر گروسی به تهران مورد توافق قرار گرفت، کامل می‌خواندند، این‌چنین خود را در برابر دولت و مردم قرار نمی‌دادند. چرا پروژه رفع تحریم‌ها را تبدیل به یک پروژه کاملا جناحی کرده‌اید؟!

دلیل مرگ ماهی‌ها چه بود؟
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: براساس نتایج بررسی‌های اولیه حجم زیادی از گونه تن ماهیان (زرده و هور) سطح‌ زی سواحل عسلویه و نخل تقی این استان براثر نشت مواد نفتی و آلاینده‌های شیمیایی دچار مسمومیت و تلف شده‌اند. انتخاب نوشت؛ بهزاد حیدری افزود: نمونه‌برداری از ماهیان تلف شده انجام و برای تشخیص علل و عوامل دقیق وقوع این حادثه به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده ‌است.


تجمع هواداران استقلال
شماری از هواداران تیم فوتبال استقلال به دلیل اعتراض به شرایط تیم‌شان مقابل مجلس تجمع کردند. باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هرگونه تجمع از سوی هواداران غیرقانونی است، اما صبح سه‌شنبه شماری از هواداران مقابل مجلس تجمع کردند. این تعداد که به شرایط تیم‌شان و عدم‌رسیدگی به آن معترض هستند، علیه مدیران باشگاه و وزارت ورزش و جوانان شعار دادند.

اخراج مسافر به‌خاطر ماسک نزدن
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به الزام تمامی مسافران به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هواپیما گفت: عصر دوشنبه مهمانداران پرواز قشم - تهران شرکت هواپیمایی معراج پس از حضور مسافران در هواپیما به علت برداشتن ماسک توسط یکی از مسافران تذکر داده‌اند، اما مسافر مذکور از استفاده ماسک خودداری کرد. محمدحسن ذیبخش تصریح کرد: برهمین اساس خلبان با انصراف از تیک آف به محل پارک هواپیما بازگشته و پس از پیاده کردن مسافر جهت انجام پرواز اقدام کرده است.

حمله معترضان به فرمانداری سراوان
دوشنبه ۴ اسفند قاچاقچیان سوخت در نقطه صفر مرزی سراوان به پاسگاه شمسر حمله کردند که در این درگیری دو تن از قاچاقچیان کشته و ۶ نفر زخمی شدند. معاون امنیتی استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: در حادثه فرمانداری سراوان به کسی آسیبی نرسیده است. مرعشی تاکید کرد: در حادثه روز سه‌شنبه سراوان به هیچ‌ ‌کس آسیبی نرسیده است. شماری از معترضان در اعتراض به کشته شدن چند نفر در حوادث روز دوشنبه، در سراوان تجمع کردند و برخی از معترضان وارد ساختمان فرمانداری شدند.

دستگیری عامل تیراندازی محمودآباد  
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری عامل تیراندازی با سلاح شکاری در شهرستان خبر داد. تابناک نوشت، سرهنگ محمود حسین‌زاده با اشاره به دستگیری عامل تیراندازی با سلاح شکاری در این شهرستان اظهار کرد: این فرد با حضور به موقع گشت انتظامی دستگیر شد. فرمانده انتظامی محمودآباد مازندران افزود: متهم در اظهارات خود علت تیراندازی را حالت غیرطبیعی به دلیل مصرف مشروبات الکلی اعلام کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

خداحافظی نوه ملکه انگلیس!
یکی دیگر از نوه‌های ملکه انگلیس، عنوان سلطنتی دریافت نخواهد کرد. کارشناسانی که سال‌ها درگیر اخبار و حوادث مربوط سلطنت بریتانیا هستند، این ادعا را مطرح کرده‌اند که بسیاری از افراد درون خانواده سلطنتی یا به صورت خودکار عناوین سلطنتی را دریافت نمی‌کنند، یا بعضی از آنها از دریافت عنوان سلطنتی برای فرزندانشان سر باز می‌زنند. تابناک نوشت؛ این ادعا از سوی امید اسکوبی (نویسنده‌ای که کتاب Finding Freedom را در مورد پرنس هری و مگان نوشته است) مطرح شده است.


ادعای جدید درباره بیرانوند
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه آنتورپ دو روز پیش برای بار دوم در طول یک هفته گذشته مصدوم شد و با برانکارد زمین بازی را ترک کرد. فرارو نوشت؛ هنوز جزئیات مصدومیت دروازه‌بان ایرانی از سوی باشگاه بلژیکی اعلام نشده است. اما سایت «البوابه» عراق در ادعایی عجیب عنوان کرد: علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی عراق بعد از مصدومیت به همراه آنتورپ بلژیک برای مدت ۶ ماه از میادین دور خواهد بود.

یک مداح پیشکسوت درگذشت
حاج علی خورشیدی از مادحان و پیرغلامان اباعبدا...(ع) پس از طی یک دوره طولانی بیماری بر اثر سکته قلبی در یکی از بیمارستان‌های قم به دیار باقی شتافت. این مداح قمی که از شاگردان برجسته مرحوم مولوی بود از ۵سال پیش به دلیل مشکلات جسمی و سکته با ضعف گسترده عضلانی مواجه بود و به سختی در مجالس از جمله مجالسی که برای تجلیل از وی نیز برگزار شد شرکت می‌کرد. وی یکی از مداحانی بود که با اجرای منحصربه‌فرد در سبک زمینه و پیشخوانی از توانایی خارق‌العاده‌ای در تحریرهای سبک سنتی موسیقی ایرانی نیز بهره می‌برد و مداحی وی کاملا بر اساس معیارهای آوایی ایرانی بود. پیکر پاک این مادح اهل بیت(ع) امروز (چهارشنبه) ساعت ۹ از مسجد امام زین العابدین(ع) در قم تشییع می‌شود.

سلبریتی‌ها مشمول مالیات می‌شوند
نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در بخش درآمدی بند الحاقی ۳ تبصره ۶ ماده واحده را به تصویب رساندند که براساس آن، معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیت‌های هنری از قبیل بازیگری موضوع بند(ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، صرفا تا سقف دو میلیارد (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ٢) ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده (۱۰۵) یا ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

حذف معافیت‌ مالیاتی موسسات کنکور
نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز پارلمان یا بند الحاقی ۱۲ تبصره (۶) لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند. بر این اساس، معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود. بر اساس بند الحاقی ۱۳ این تبصره، رده‌های بسیج (پایگاه‌ها و حوزه‌ها) از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند. طبق بند الحاقی ۱۴ این تبصره، سود ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مشترک ایران – ونزوئلا در سال ۱۴۰۰ مشمول مالیات به نرخ صفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس