کد خبر 1185149
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
گروسی: آژانس 3 ماه به راستی‌‌آزمایی ضروری در ایران ادامه می‌دهد - کراپ‌شده

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز به موضوع‌گیری پیرامون مصوبه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز به موضوع‌گیری پیرامون مصوبه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش الجزیره، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی اعلام کرد که اقدام ایران در ممانعت از ورود بازرسان به سایت های هسته ای بدون آنکه گام‌هایی از سوی ما برداشته شده باشد، با پیامدهایی مواجه خواهد شد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به توقف اجرای پروتل الحاقی از سوی کشورمان واکنش نشان داد.

رافائل گروسی گفت: جلوگیری ایران از ورود بازراسان آژانس (انرژی اتمی) بدون آنکه گام‌هایی از سوی ما برداشته شده باشد، پیامدهایی را در بر خواهد داشت.

رافائل گروسی، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: مذاکرات جاری با ایران تا کنون هیچ نتیجه مثبتی در بر نداشته است.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: رافائل گروسی مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست تا درباره آثار مواد هسته‌ای از جمله اورانیومی که در تأسیسات هسته‌ای اعلام نشده پیدا شده، توضیح دهد.

به نوشته خبرگزارسی اسپوتنیک، گروسی این سخنان را در سمیناری که به شکل مجازی از سوی سازمان غیرانتفاعی «طرح تهدید هسته ای» که در واشنگتن مستقر است، برگزار شده بود، بیان کرد.

گفتنی است پیشتر و در تاریخ شنبه، دوم اسفند ماه، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد ایران شده بود. سفر شتاب زده گروسی به تهران به دنبال اعلام لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در خصوص بازدید سرزده بازرسان آژانس انرژی اتمی از سایت‌های هسته ای، از سوی ایران صورت گرفت. آمریکا با نادیده انگاشتن بدعهدی‌های خود، همچنان خواستار پایبندی ایران به توافقی است که خود آن را زیرپا گذاشته است.

همچنین پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن از اقدامات آژانس بین المللی هسته‌ای در قبال برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

ند پرایس روز گذشته اقدام رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر به تهران در جهت حفظ مشارکت این کشور در برنامه راستی آزمایی آژانس، را مورد تمجید قرار داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی در خصوص توافق موقت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، از ایران خواسته بود تا به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در راستای تأیید و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کاملا عمل کند.

پرایس در جمع خبرنگاران بدون اشاره به بدعهدی دولت پیشین آمریکا در قبال برجام اعلام کرده بود: ما مطمئناً نگران شنیدن این موضوع هستیم که ایران قصد دارد اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات دیگر را در این هفته متوقف کند. ما البته نگران هستیم که ایران به مرور زمان از تعهدات خود تحت برجام فاصله بگیرد. این مسئله البته مدت‌ها قبل از این دولت آغاز شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    6 0
    تهدید بعد از فشار ! این مغالطه زورگویان است . مدیرکل آژانس اتمی در حدود پادمانها حق دخالت دارد . برجام امری فراتر از پادمانهای تعریف شده در سازمان انرژی اتمی است .
  • سعید IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    7 0
    تهدید میکنی؟؟ اگه از این بلبل زبونیا توی ایران میکردی، همینجا دهنتو کاهگل میگرفتیم.
  • الیاس IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    6 0
    گروسی حلقت را ببند
  • الیاس IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    6 0
    گروسی حلقت را ببند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس