کد خبر 1184766
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷
وایو از لپ تاپ یک کیلوگرمی خود رونمایی کرد

شرکت وایو از لپ تاپ سبک وزن خود با پردازنده نسل ۱۱ اینتل رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌های سونی وایو (Sony Vaio) همیشه مورد توجه مردم قرار داشته، اما گران قیمت هم بوده‌اند. نشان تجاری وایو که در سال ۲۰۱۴ به فروش رسید و مالکیت آن به یک نهاد شخصی رسید، اکنون با یک لپ تاپ جدید در بازار ظاهر شده که در فیبر کربن کانتور قرار گرفته است. قیمت پایه این لپتاپ جدید که Vaio Z نام دارد، ۳۵۷۹ دلار است.

لپ تاپ ۱ کیلویی وایو با نسل ۱۱ پردازنده اینتل

اگرچه فیبر کربن قبلا به لپ تاپ‌های ممتاز راه پیدا کرده بود، اما وایو ادعا می‌کند که Vaio Z جدید اولین نمونه‌ای است که از فیبر کربن کانتور استفاده می‌کند. برای این کاربرد الیاف کربن یک جهته بصورت سه بعدی ساخته شده و در اطراف خمیده است، این کامپیوتر قابل حمل فقط ۲.۳۲ پوند (۱.۰۵ کیلوگرم) وزن دارد (حتی در ژاپن سبک‌تر هم است، ۲.۲۱ پوند / ۱.۰۱ کیلوگرم) و این شرکت با آزمایش مکرر آن از ارتفاع ۴.۱ فوت (۱.۲ متر)، دوام آن را نشان داده است.

البته این سبک بودن فقط در ظاهر نیست، Vaio Z با پردازشگر نسل ۱۱ سری H شرکت اینتل و گرافیک Iris Xe تا ۳۲ گیگابایت RAM را پشتیبانی می‌کند.

با لپتاپ جدید ۱ کیلویی Vaio Z آشنا شوید

همچنین این لپ تاپ از حداکثر ۲ ترابایت حافظه PCIe SSD پشتیبانی می‌کند و دارای یک نمایشگر ۱۴ اینچی UHD – ۴K (غیر لمسی) است که بر روی لولای ۱۸۰ درجه نصب شده است و گفته می‌شود می‌توان بسته آن را با یک دست باز کرد.

بلوتوث ۵.۱ و ارتباطات بی سیم Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ac، یک خروجی HDMI، دو پورت USB-C و چهار پورت Thunderbolt، یک هدفون / میکروفون ترکیبی ۳.۵ میلی متری، یک صفحه کلید با نور پس زمینه تازه طراحی شده و یک وب کم ۲ مگاپیکسلی برای چت‌های ویدیویی، همه و همه از دیگر ویژگی‌های Vaio Z هستند. این لپ تاپ از فناوری‌های شناسایی اثر انگشت و چهره برای ورود کاربران استفاده می‌کند.

لپ تاپ Vaio Z با قیمت پایه چشمگیر ۳۵۷۹ دلار، با ۱۶ گیگابایت RAM و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می‌شود. اگر RAM و حافظه بیشتری می‌خواهید، باید بیشتر پول بپردازید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس