کد خبر 1184625
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

فروشگاه اینترنتی آهن آلات آهنک از مراکز معتبر فروش آهن آلات در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله انواع میلگرد  و تیرآهن را با قیمتی مناسب در کنار خدمات مختلفی در زمینه ارتقاء سطح  دانش مشتریان و کاربران سایت ارائه می دهد. در این فروشگاه اینترنت، میلگرد های سایز 16 از کارخانه های مختلف با قیمتی مناسب عرضه شده است.

میلگرد یا آرماتور به فولادی گفته می شود که برای تقویت بتن از نظر استحکام و مقاومت کششی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا بتن در برابر نیروهای فشاری، قوی است اما در مقابل نیروهای کششی، عملکرد ضعیفی دارد. میلگردها برحسب نوع کاربرد انواع مختلفی دارند که میلگرد 16 نیز یکی از پرکاربردترین سایزها در انواع مختلف میلگرد محسوب می شود. میلگردها در کشورهای مختلف بر اساس استانداردهای متفاوتی مانند استانداردهای اروپایی و چینی یا ایرانی ساخته می شوند تا بتوانند نقش خود را به خوبی در سازه ایفا کنند.

کاربردهای میلگرد 16 چیست؟

انواع میلگرد

همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم میلگردها دارای انواع مختلفی هستند. در واقع میلگردها براساس قطرشان و یا سطح روی آن ها که می تواند ساده یا آج دار باشد، تقسیم بندی می شوند. نوع قرارگیری آن ها در هر سازه نیز متفاوت می باشد. از این نظر میلگردها در سازه به 5 شکل زیر با وظایف مختلف قرار داده می شوند:

راستا: این نوع میلگردها مقاومت کششی بتن را افزایش می دهند.

خاموت: میلگردهای خاموت از بیرون زدگی آرماتورها در اثر نیروهای برشی و کمانش جلوگیری می کنند.

سنجاقی: میلگردهای سنجاقی مقاومت برشی خاموت ها را افزایش داده و برای اتصال کامل میلگردهای طولی و خاموت استفاده می شود.

رکابی: این میلگردها باعث می شوند در هنگام بتن ریزی دیوارها، آرماتورهای طولی و عمودی در امتداد یکدیگر قرار بگیرند.

ادکا: میلگردهای ادکا برای تحمل لنگرهای منفی در قسمت تکیه گاه های تیر و همین طور افزایش تحمل بارهای برشی استفاده می شود.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خصوصیات میلگرد 16 و سایر محصولات در دسته میلگرد، می توانید با کارشناسان مجرب فروشگاه اینترنتی آهنک ارتباط برقرار نمایید.

کاربردهای میلگرد 16 چیست؟

کاربردهای میلگرد 16 در ساختمان سازی

مهمترین کاربرد میلگرد 16، تقویت پی ساختمان در برابر نیروهای وارد شده بر آن می باشد. طوری که استفاده از آن ها برای افزایش مقاومت و استحکام هر سازه اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه ایران از کشورهای پیشرو در زمینه ساخت انواع میلگرد و به خصوص میلگرد 16 می باشد. برخی از  برندهای شناخته شده میلگردهای 16 در ایران عبارتند از:

میلگرد 16 آناهیتا

این نوع میلگرد به صورت آج دار در کارخانه فولاد آناهیتا  گیلان تولید می شود و جزء باکیفیت ترین میلگردهای در حال تولید در کشور می باشد که در بسیاری از پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است. تغییر شکل پلاستیک این میلگردها حدود 14% است و از میلگردهای ترد و مناسب برای ساختمان سازی محسوب می شود. برای مشاهده قیمت میلگرد 16 آناهیتا به سایت آهنک مراجعه نمائید.

میلگرد 16 نیشابور

میلگرد 16 نیشابور از دیگر میلگردهای پرمصرف می باشد که در نوع A3 در کارخانه فولاد خراسان تولید می شود. انواع میلگردهای 16 تولید شده توسط این کارخانه از نظر ظاهری به سه گروه میلگرد ساده، میلگرد آج دار مارپیچ و میلگرد آج دار جناغی تقسیم بندی می شوند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. میلگردهای آج دار جناغی نوع جدیدی از میلگردها هستند که خواص مکانیکی سازه را بهبود می دهند. برای مشاهده  قیمت میلگرد 16 نیشابور سایت آهنک مراجعه نمائید.

میلگرد آجدار 16 بافق

این نوع میلگردها میزان مقاومت کششی بتن را تا حد زیادی افزایش می دهند. معمولا در نوع آج دار تولید می شوند تا با افزایش میزان چسبندگی بین فولاد و بتن بتواند مقاومت بیشتری در سازه ایجاد کند. هرچند سطح آج دار این میلگردها چسبندگی زیادی ایجاد می کند و از جابجایی میلگردها جلوگیری خواهد کرد اما باز هم امکان جابجایی در صورت اعمال نیروهای خیلی قوی وجود دارد به همین دلیل با جایگذاری میلگردها در عمق های زیاد یا با استفاده از خم کردن انتهای میلگرد از حرکت آن ها در سازه جلوگیری می کنند.

میلگرد 16 شاهرود

این میلگردها نیز با آج های جناغی تولید می شوند تا با ایجاد اصطکاک بالاتر، چسبندگی بیشتری بین فولاد و بتن در سازه ایجاد نمایند. از میلگرد 16 شاهرود نیز به وفور در صنعت ساختمان استفاده می شود.

مقایسه میلگردهای 16 نیشابور، شاهرود، زاگرس و بافق

به طور کلی وظیفه میلگرد افزایش 30 الی 40 درصدی مقاومت سازه های بتنی و سازه های فلزی است که در سازه های بتنی به طور قابل توجهی مقاومت کششی، خمشی و ارتجاعی بتن را افزایش می دهد و از آسیب رسیدن به سازه توسط نیروهای دینامیکی مثل زلزله جلوگیری خواهد کرد. بنابراین از این نظر همه میلگردها مشابه هستند؛ اما تفاوت میلگردهای کارخانه های مختلف بیشتر در تکنولوژی های تولید و نوع آلیاژهای مورد استفاده می باشد.

کاربردهای میلگرد 16 چیست؟

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا که روی گسل های زلزله خیز قرار دارند، استفاده مناسب و به اندازه از انواع میلگردها بخشی اجتناب ناپذیر در ساخت هر سازه محسوب می شود.. عدم استفاده از میلگرد برای تقویت سازه باعث غیراستاندارد بودن و خطرناک بودن سازه می شوند که مهندسین ناظر باید به خوبی روی این مساله نظارت داشته باشند.

برای تهیه میلگرد سایز 16 تولید کارخانه های مختلف و همچنین دریافت اطلاعات و اخبار روز آهن آلات به فروشگاه اینترنتی آهنک مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس