دری اصفهانی

رد پیشنهاد معامله با آمریکا از سوی مقاومت مردمی در یمن می‌تواند تلنگری بر شیفتگان مذاکره با غرب بزند و یا حداقل، درس غیرت به امثال عبدالرسول دری اصفهانی بدهد!

سرویس سیاست مشرق - اگر می‌خواهید مسئله ایران با آمریکایی‌ها برای همیشه حل شود، بهتر است یک کانال ارتباطی مستقیم با آن‌ها ایجاد کنید تا ققنوس برجام دوباره برخیزد و مشکلات ایران حل شود!

این نسخه شفابخش نه توصیه‌ای از سوی یک اندیشکده غربی، بلکه از زبان مشاور سابق رئیس‌جمهور آن‌قدر شگفت‌انگیز است که نمی‌توان باور کرد که ایشان قرار بوده روزی فرستاده ایران در نیویورک باشد؛ اما حالا در قامت وکیل آمریکایی‌ها برای تهران دستورالعمل صادر می‌کند.

البته این از طنز روزگار است که همین دست افراد با عناوینی چون «دیپلمات اصلاح‌طلب» از سوی طرف آمریکایی سرسوزنی هم اعتبار نداشته و او را به هیچ تصور کرده‌اند.

درست درهمان ساعتی که حمید ابوطالبی در قامت تئوریسین حسن روحانی برای ارتباط با آمریکا طرح و نظر می‌داد تا نشان دهد که دولتی‌ها تحت هر شرایطی و هر موضوعی؛ با هر ژست و هر ترفندی حتی با بهای آب‌نبات خود را متعهد به انجام مذاکره با آمریکا می‌دانند! کمی آن سوتر نماینده جنبش انصارالله در یمن دست رد به سینه آمریکایی‌ها زده و معامله با جو بایدن را نپذیرفته است.

انقلابی‌ها در انصارالله یمن بسته جالب‌توجه آمریکایی را رد کرده‌اند. نماینده بایدن از حوثی‌ها خواسته بود در ازای قطع رابطه با ایران جنگ در یمن پایان یابد! اما انصارالله در پاسخی جالب به‌طرف آمریکایی می‌گوید: «اینکه یمن در چه جبهه و جناحی در منطقه قرار دارد، یا در سطح بین‌المللی چه سیاستی را اتخاذ کند، مسئله داخلی یمن است و این موارد ربطی به آمریکایی‌ها ندارد!»[1]

تفاوت دیپلمات‌های یمنی با دیپلماتی‌های ایرانی در کجاست؟

مردم یمن بنا به گزارش کمیته حقوق بشر در صنعاء در قحطی 80 درصدی به سر می‌برند، تحریم‌های ناجوانمردانه رژیم آل سعود؛ در کنار فتنه‌های انگلیسی و آمریکایی، تقریباً همه راه‌های تنفس را بسته است، اما در یمن مردم مقاومت می‌کنند؛ به تعبیری در صعده و صنعا مردم حاضرند خار بیابان را بخورند، اما خاک آن را ندهند. این مقاومت تاریخی؛ نه حاصل کمک‌های مالی یک کشور ثالث و نه حتی تاکتیکی سیاسی برای گرفتن امتیاز بیشتر از آمریکایی‌ها است!

واقعیت درصحنه آن است که؛ مقاومت مردمی در منطقه ریشه دوانده و اصالت انقلاب اسلامی الهام‌بخش مستضعفان گردیده است. به‌واقع خون‌های پاک ریخته شده در فرودگاه بغداد، حالا تمدن سازی کرده؛ درحالی‌که استکبار جهانی با ادعای ساختن تمدنی جدید در بستر احتضار ایزوله گردیده است.

**آمریکا که هیچ با عربستان هم مذاکره کنید!

هم‌زمان که یمنی‌ها برای حفظ دستاوردهای منطقه‌ای از جان‌مایه می‌گذارند، برخی فارسی‌زبانان وابسته به آمریکا و کارچاق‌کن‌های نزدیک به دولت روحانی، از پشت به انصار الله خنجر می‌زنند.

به این دو تحلیل توجه کنید:

1-پیتر سالیسبوری، تحلیلگر ارشد مسائل یمن در گروه بین‌المللی بحران به نیوزویک می‌گوید: «در یک حالت آرمانی، سیاست آمریکا در برابر ایران، عربستان سعودی و یمن باید نقش مکمل هم را داشته باشند.»[2]

2-احمد نقی، عضو بنیاد صهیونیستی کارنگی در مقاله‌ای با عنوان «اربابان جنگ»[3] تحلیل کرده است انصار الله انگیزه چندانی برای مذاکره و مصالحه ندارند و ایران می‌تواند در سوق دادن انصار الله به مسیر مذاکره راهگشا باشد. وی در ادامه نوشته است: «کسانی که می‌خواهند حوثی‌ها را به مذاکرات صلح سوق دهند، اهرم فشار کمی برای این کار دارند. حوثی‌ها به‌عنوان یک نهاد غیردولتی نسبت به تحریم‌ها یا انتقادات بین‌المللی بی‌تفاوت هستند. مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در تلاش است تا با مقامات ایرانی صحبت کند و از اهرم فشار روابط نزدیک آن‌ها با حوثی‌ها استفاده کند؛ اما نفوذ ایران بر این گروه از منافع گسترده تهران در یمن و منطقه جدا نیست؛ بنابراین، آنچه برای پایان دادن به درگیری لازم است، در صورت وقوع، نمی‌تواند از روند گفتگوهای ایالات‌متحده و ایران جدا شود.»

از عجایب روزگار است که کلمه به کلمه؛ همین دست تحلیل‌ها از زبان آمریکایی‌ها، توسط مدافع برجامی دولت، دوباره تکرار می‌شود. از نگاه آن‌ها یمن دیگر آن کشور پیش از جنگ نیست و می‌توان به‌عنوان برگ سیاسی از آن در مذاکره با آمریکایی‌ها استفاده کرد.

 موسویان، فعال اصلاح‌طلب و دیپلمات سابق ایرانی در روزنامه فرانکفورتر آلگماینه نوشته است که می‌توان با برگ یمن با ریاض و واشنگتن بازی کرد.[4] مفهوم سیاسی این جملات شرم‌آور است! به تعبیر او یمن می‌تواند وجه‌المصالحه میان ایران و آمریکا شود! موسویان ازاین‌دست اظهارنظرها کم در کارنامه‌اش ندارد، او پیش‌ازاین در مقاله‌ای در روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشته است که برای حل مشکلات باید با عربستان به‌صورت مستقیم مذاکره کنیم. این سخنان موسویان در انجام پروژه برجام 2 و 3 با ادعاهایی چون اگر دشمنی با امریکا را کنار نگذاریم، هیچ مشکلی حل نمی‌شود، نشان می‌دهد که گروهی از داخل می‌خواهد برای رضایت کدخدا، بر تمام داشته‌هایمان چوب حراج بزنیم؛ حالا می‌خواهد صنعت هسته‌ای باشد یا مقاومت مردمی در یمن!

تفاوت دیپلمات‌های یمنی با دیپلماتی‌های ایرانی در کجاست؟

مسئله یمن برای برجامی‌ها و شیفتگان تسلیم شدن در برابر آمریکا بسیار ساده است. تا همین چند روز قبل ستاد بایدن به فارسی تلاش می‌کرد، تعلیق تحریم یمن را به‌عنوان امتیاز بایدن به ایران قالب کرده تا تهران را مجبور شود، یک گام بردارد!

جمله‌ای به نقل از کندی رئیس‌جمهور سابق آمریکا وجود دارد که می‌گوید: «آن چیزی که برای ماست، قطعاً برای آمریکایی‌ها است، آما چیزهایی که برای شماست؛ می‌شود بر سر آن مذاکره کرد!» در تهران باوجودآنکه بایدن با صراحت تمام می‌گوید که آمریکا اقدام بیشتری برای برداشتن تحریم‌ها بر نخواهد داشت، برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب با تیتر عجیب بازگشت بایدن! یا شمارش معکوس برای برداشته شدن تحریم‌ها به استقبال او می‌روند! ایجاد این امید کاذب در آستانه انتخابات در داخل بی‌جهت نیست!

از سویی با جملاتی چون «ورق خوردن تاریخ به نفع ایران» و «پیروزی بزرگ‌تر از فتح خرمشهر» موج‌سواری می‌کنند و فردای آن روز با تکیه‌بر همین نمایش خود را آماده تقدیم دستاوردهای هسته‌ای؛ موشکی و منطقه‌ای به غرب می‌کنند.

تفاوت دیپلمات‌های یمنی با دیپلماتی‌های ایرانی در کجاست؟

البته آخرین فتح الفتوح مذاکره‌کنندگان برجامی نه باز شدن گره‌ای از مشکلات معیشتی مردم، بلکه دسته‌دسته دلال نفتی و تعدادی جاسوس بوده است!

اقدام انقلابی مقاومت مردمی در یمن می‌تواند تلنگری بر شیفتگان مذاکره با آمریکا بزند و یا حداقل، درس غیرت و وطن‌دوستی به امثال عبدالرسول دری اصفهانی بدهد! و در نهایت پرسشی پیش پای وزیر امور خارجه می‌گذارد: تفاوت دیپلمات‌های انقلابی در یمن با دیپلمات‌های شیفته غرب در تهران، در کجاست؟


[1] https://www.farsnews.ir/news/139912020002

[2] https://www.newsweek.com/biden-ease-role-yemen-prospects-iran-diplomacy-1569014

[3] https://carnegie-mec.org/diwan/83878

[4] https://www.entekhab.ir/fa/news/39575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    58 3
    حسن روحانی درحال مذاکره با آمریکا است. بعد به دروغ می گویند رییس‌جمهور اختیار ندارد
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      31 4
      از سال 82 یک مسئله داخلی را بین المللی کردند و اجازه دخالت اجانب در امور داخلی کشور را دادند اما حالا انصارالله یمن با قدرت گفت رابطه با ایران یک مسئله داخلی است و به امریکا مربوط نیست روحانی و اصلاح طلبان باید از یمنی ها درس عزت بگیرند.
  • سید IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    45 3
    اصلاح طلبان تهوع اور به مذاکره با آمریکا برای نجات خود از مرگ محتوم جریان فکری منحرف شان نیاز مبرم دارند و در صورت عدم انجام آن قطعاً عمر منحوس این فرقه پایان می یابد و عناصر اصلی آن ناچار به کوچ از ایران و سکونت و شهروندی در دیار کدخدا و اعوانش خواهند شد!!!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      52 3
      اصلاح طلبان غربگدا اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
  • DE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    31 3
    تحریم های یمن برداشتن برای مارا نگه داشتن چون ما ترسویم
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      21 2
      ما نه دولت!
    • کمال IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      10 3
      نگو ما !!
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    36 2
    یک همایشی برگزار کنید با این عنوان " جنوب غربی یمن الگوی دیپلماسی ایران. ا "
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    55 2
    لیاقت مردم ما شخصی همچون روحانیه و حق اینگونه انتخاب کردن همینه..... وقتی دغدغه شد کنسرت و ولنگاری و ربنای او بابا... بعدشم خوش رقصی برا اونور آبیا.... حالا هم باید تو منجلابشون برقصیم..
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    20 2
    بزرگترین دشمن همین نفوذیهای درون حاکمیت هستند اگر این طیف غرب گرا کنار زده بشوند جمهوری اسلامی به یک قدرت پایدار جهانی مبدل خواهد شد آینده جهان این 3کشور شرقی رقم خواهند زد چین روسیه وایران
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    27 1
    این نفوذی های امریکایی باید کنار گذاشته شوند! والا مردم این کار را خواهند کرد مثل قبل
  • ناشناس IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    26 2
    روحانی دولت بی تدبیری ایجاد کرد ،که متاسفانه افرادی را در دولت خود اورد که به فکر منافع خود و خانواده شان هستند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    29 2
    انقلاب یمن شکوفا شده و انقلاب ما فرسوده و این فرق ما با اونهاست بخاطر همینه که روایات اخر الزمان گفتند پرچم یمانی هدایتگر نسبت به بقیه
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      22 2
      متاسفانه انقلاب ایران در سالهای اخیر بدست نااهلان و نامحرمان افتاده است.
  • ناشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    18 3
    آفرین به مردم یمن.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    17 2
    فرقه ظاله اصلاح طلبان وطن فروش فاسد دزد
    • نادری IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      13 2
      ضاله
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    20 2
    تفاوت =دیپلمات های یمنی وطن پرست با عزت هستند دیپلماتهای بنفش نفوذی وغرب پرست هستن
  • مجتبی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    22 2
    دولت اگه کسی جلویش را نگیرد چوب حراج به همه ی داشته های ایران میزند تو را بخدا مسولان یه فکری برای این دولت و کابینه اش بردارند ما که کاری جز حرص خوردن از دست این دولت و کابینه اش از دستمون برنمیاد
  • رضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 8
    خواهیم دید که یمن طرف ایران را میگیرد یا طرف امریکا
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    17 1
    حقیقتا تازه داره برای همه روشن میشه که مشکل کشور ما نه فقر ونه تحریم است. بلکه صرف وجود وادادگان مقابل غرب وموضوع وادادگی مقابل غرب است.اندکی تامل.
  • ایرانی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    11 2
    تفاوت اینجاست که حتما در یمن مسئولی پیدا نمیشود که ملیاردها اختلاس وبه کانادا فرار کند. .....
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    17 2
    انهای که میخواهند فوری امریکا رادراغوش بگیرن وپشت پا به خون شهدا برنند وحاظرند تمام داشتهای ایران را دودستی تقدیم کنند انهای هستند که نه گرانی ونه مشکلات رادیده اند اما ما که همه مشکلات راچشیده ایم میگویم یک لحظه نباید کوتاه امد نان نداشته باشن اما عزت وغرور وسربلند باش
  • علی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    20 2
    درد و بلای سیاست مداران یمن بخورد توی سر اصلاح طلب ها
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    15 1
    نگاه داخلی و خودباوری
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    19 2
    از دست اصلاح طلب ها حالم خیلی خرابه ، خشم بزرگی که توی گلوی من است یک روز بر سرشان خراب می شود
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    13 1
    مردم یمن زنده باشید
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    15 2
    این بنفش ها 10 دقیقه توان کار ندارد!تلفن چی
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    24 1
    کلید! انتخاب خود مردم ایران است هرچه بلا سرمون بیاد حقمونه
  • مینایی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    17 2
    درود به شرف و غیرت و فهم عمیق دولتمردان یمن
  • ح ا IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    6 1
    با یک انتخاب احساسی چنان بدبخت شده ایم که یمنی ها الگویمان باشند.؟
  • عباس IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 12
    اونایی که دلتون به یمن خوشه بخش مهمی از این کشور دست خارجی‌هاست
  • شهاب IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    6 1
    وای خدای من ، کی 1400 می رسه؟
  • شهاب IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 8
    متاسفم. ایران به کجا رسیده که داره خودشو با یمن مقایسه میکنه.. تازه یمن خیلی به مراتب وطن ‌پرست تر هستن تا این‌ ‌وطن فروشان‌ هم‌مردم و هم دیپلمات‌های اون‌کشور . بدبختمون کردین.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 10
    تفاوت دیپلمات‌های یمنی با دیپلماتی‌های ایرانی در کجاست؟ قياس مع الفارق
  • ابوالمحجوب IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    16 0
    کاری به هیچ گروه سیاسی ندارم و تا الان هم هیچ وقت هیچ جا نظری ندادم اما الان میگم خدا چکارش کنه اون کسانی رو که با بی عقلی شون باعث شدن این وضع و اوضاع مردم ایران و این کشور نازنین باشه حالا هر که میخواد باشه فقط خدا کاش زودتر جمعش کنه
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    8 3
    ایران در حال پیشرفت است
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 3
    شما‌برید‌وصع‌مردم‌یمن‌را‌نگاه‌کنید‌به‌چه‌قیمتی‌ایستادن‌ فقر‌وبیماری‌وجنگو.....این‌کشور‌صد‌سال‌عقب‌افتاد
  • سعید IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    5 1
    ماهم نباید قبول میکردیم
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    10 1
    فقط تنها راه رهائی ازین خسارتها .بصیرت ملته .ازماس که برماس
  • سید IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    10 1
    آرزوی من شده روزی که دیگه هیچ اصلاح طلبی مسئول نشه
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 1
    سلام.از یک سری ابعاد فاجعه است! که بخوایم یمنی عزیز و با شرف رو دستمایه .. (فکرشم هم عذاب اورست).از یک طرف هم حق بدید،کسانی که با کشور خودمون و مردم خودمون کارهای وحشتناک کردن ،دیگه با دیگران ..! تازه اون خدا فراموش کرده سالها سال..پس با دیگران چه میکند!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 1
    عزیزم اگر یمن به قول تو پاسخ محکم میده چون همه خار میخورن مثل ما نیست یکی پلو کباب بخوره یکی خون دل
  • سوخته IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    5 1
    فعلا از برکت مردم نا آگاه کل فتنه در سر کار اجرایی مملکت هستنند انشاالله که بزودی شرشان از سر مردم کم شود
  • آشنا IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 1
    اصلاح طلب ها باید کاملا معدوم شوند خائن های وطن فروش
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    5 1
    دردوبلای یمنی هابخوردتوسر اصلاح طلب های ترسووبزدل وغربزده ما که مایع ننگ ماهستندکه رهبری راهم دورمیزنند
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 1
    ای تف به اصلاح چرایان
  • ناشناس IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 1
    درود بر انصارالله مقاوم و مرگ بر اصلاطلب ما و اسراییل وحشی و امریکای جنایتکار و انگلیس حیله گر و ال سعود بدبخت.
  • دبیر FR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 1
    پیشقدم شدن در اجرای معاهدات همیشه به ضرر بوده و هست. در مورد امریکا که بدتر.
  • کوهمره_جروق IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 2
    ریشه را ول کردید چسبیدید به سرشاخه ها مردم ما کی میخوان بیدار بشند.جهالت به اوجش رسیده
  • کوهمره_جروق IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 2
    ریشه را ول کردید چسبیدید به سرشاخه ها مردم ما کی میخوان بیدار بشند.جهالت به اوجش رسیده
  • دبیر FR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    6 1
    نه دیپلماتهای یمنی گرین کارت دارند نه بچه هاشون اونوره.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    گفتن صدباره و هزار باره این صحبت ها فایده ای ندارد چون مردم همه به این موارد اگاه و پایبند هستند اما دولتمردان ضعیف و سست عنصر بدنبال امتیاز دادن و... هستند یاسین خواندن است خودتان را خسته نکنید
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    2 1
    وقتی مسعولی گرین کارت داشت جز خیانت از او انتظار خدمت برای کشورش رو نداشته باشید
  • ح IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 3
    حاجی ساقی تا عوض کن این همه سال به چین و روسیه باج دادیم که تحریم ها را دور بزنیم چی شد؟ خود و چین و روسیه دارن با آمریکا تعامل میکنند .
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    2 1
    دولت روحانی و نوچه هایش اگر بجای این همه وقتی که صرف فکر کردن به مذاکره با آمریکا کرده بودند صرف رفع مشکلات کشور کرده بودند الان مملکت واقعا واقعا واقعا گل و بلبل بود و همه چی آروم یکی نیست بگه الاحضرت همایونی کار دولت‌ها رفع مشکلات کشور است و حرکت روبه جلو است حال بگویید شما در برابر این عقبگرد کشور به عقب و چند برابر شدن مشکلات چه دفاعی دارید
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    اگر درس کلاس هفتم رو خوب گوش میکردی اینو نمیگفتی ما برای تامین نیاز هامون به بقیه نیاز داریم که خوب معلوم هم هست که به کشوری که ابر قدرت جهان است بیشترهم نیاز داریم اصلا اینا رو ولش کن خودت بیا کلاهتو قاضی کن بگو وضع یمن بهتره یا ایرانی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس