کد خبر 1184338
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰
ذکری که روزی ۱۴۰ مرتبه باید گفت+فیلم - کراپ‌شده

مرحوم ‌حاج آقا مجتبی تهرانی می‌فرماید: سفارش کرده‏‌اند در ماه رجب ۷۰ مرتبه صبح و بعد از ظهر این ذکر استغفار را بگویید: «استغفرالله و اتوب الیه»؛ و سپس دست‏‌ها را بلند کرده و بگویید: «اللهم وَ اَغفِر لِی وَ تُب عَلَیَّ»

به گزارش مشرق، مرحوم ‌آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود به مناسبت ماه رجب، به موضوع «مَلَک داعی» پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

ماه رجب به‌‏خصوص ماه استغفار است. امام‌صادق(ع) از پیغمبر(ص) نقل می‌‏فرماید: ماه رجب، ماه استغفار امّت من است؛ یعنی اگر امّت من که در گذشته‌‏شان ابتلائاتی پیدا کرده‌اند، در ماه رجب باید استغفار ‏کنند.

سپس حضرت می‏‌فرمایند: در این ماه استغفار بسیار کنید، خدا آمرزنده و مهربان است. در این ماه زیاد بگویید: «اَسْتَغْفِراللهَ وَاَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ»؛ در ذیل روایت دارد: ماه رجب را اصب گویند؛ چون رحمتِ خداوند بر امت من زیاد ریزش می‌‏کند.

دوستان! جدّاً عرض می‌‏کنم این همه سفارش به استغفار، به‌‏خاطر این است که ائمّه(ع) طبق آن روایت، گفته‌‏اند: برزخ‌تان به عهده خودتان است و آن‌ها نمی‌‏خواهند ما در برزخ، عذاب شویم.

از جمله سفارش کرده‏‌اند در ماه رجب ۷۰ مرتبه صبح و بعد از ظهر این ذکر استغفار را بگویید: «استغفرالله و اتوب الیه»؛ و سپس دست‏‌ها را بلند کرده و بگویید: «اللهم وَ اَغفِر لِی وَ تُب عَلَیَّ»؛.

این سخنرانی را اینجا ببینید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    30 2
    اللهم اغفر للمومنین و المومنات. خدا رحمتشان کند.
  • ح م IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    13 4
    نوربه قبرش بباره واقعابنده خودم ازرهنمودهارایسان خیلی بهره مندشدم سیمای این بنده ی خدارانگاه کنیدچقدرنورانی وخدایی است .خدارحمتش کنه
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    6 16
    ای حاج آقا ۱۱ ماه از سال با دروغ و دغل و کلاهبرداری از مردم سر کنیم بعد یک ماه رجب هی بیایم استغفار کنیم اینکه درست نیست از پایه و بنیان خرابی / اگر مثل کشور ژاپن کار کنیم که احتیاج به این حرفها نیست
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      13 0
      چرا آسمون ریسمون میبافی؟ همه احادیث میگن شرط استغفار، پشیمونی و تصمیم به ترک گناهه.هیچ کسی نگفته فقط با یه ذکر گفتن همه چی حل میشه
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      20 2
      خوب شما مثل ژاپن کار کن، ذکرت هم بگو منافاتی نداره ،این اذکاربرا پاک شدن کم کاریهای ماست اگر اعتقاد داشته باشیم کارمان را همراه دعا وذکرانجام میدهیم که خیر و برکت داشته باشه
    • جلال IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      6 0
      فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا ﴿۱۰﴾ و گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او همواره آمرزنده است (۱۰) يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا ﴿۱۱﴾ [تا] بر شما از آسمان باران پى در پى فرستد (۱۱) وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا ﴿۱۲﴾ و شما را به اموال و پسران يارى كند و برايتان باغها قرار دهد و نهرها براى شما پديد آورد (۱۲)
  • مهران IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    17 2
    با استغفار حق الناس بخشیده می شه؟؟؟؟
  • جلال IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    6 0
    «اللهم اَغفِر لِی وَ تُب عَلَیَّ» صحیح می باشد وَ ندارد
  • کریم حنیف IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    5 0
    باسلام. وتبریک ایام پربرکت ماه رجب انشالله همه از فیوضات این ماه بهره کافی نصیبشان بشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس