کد خبر 1183140
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

جمعیت چند میلیونی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به ویژه ۶۰ درصد حداقل بگیران در وضعیت بغرنجی به سر می‌برند و در مسابقه وعده و وعیدهای توخالی و افزایش هزینه‌ها سرگردان و حیرانند.

به گزارش مشرق؛ روزهای پایانی سال که از راه می‌رسد، یک عده خیلی خوشحال‌تر از بقیه هستند و عده‌ای هم زانوی غم بغل می‌گیرند که حالا با عیدی کمی که گرفته‌اند، قرار است سال نو را چگونه آغاز کنند تا شیرینی‌های آمدن نوروز تلخ نشود.

سال نو ایرانی‌ها برای هر کسی یک جور تصویر سازی می‌شود. شاید خیلی قبل‌ترها یعنی صد سال پیش، نوروز با حاجی فیروز و سفره هفت سین تداعی می‌شد، اما حالا سال‌های زیادی است که این رویاهای نوروزی، به تلخی در سال نو بدل شده است؛ البته برای بعضی‌ها که قرار است با یک و نیم میلیون تومان پاداش عیدی که گرفته‌اند، نوروز را جشن بگیرند.

اسفند که از راه می‌رسد، بوی بهار و سال نو به مشام می‌رسد. همه در تدارک کارهای سال جدید هستند. از خانه تکانی خانم‌های منزل گرفته تا خریدهای شب عید بچه‌ها که هر کدام یک قصه دارند. در این بین، کسانی هستند که عید برای آنها یک رنگ و بوی دیگری دارد. این عده همان مردان سپید مو هستند که ما آنها را «پدربزرگ» خطاب می‌کنیم.

پدربزرگ‌ها، یک سال را لحظه شماری می‌کنند تا بچه‌ها و نوه و نتیجه‌های خود را سر سفره هفت سین نوروز، دور هم ببینند. شاید فقط این پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هستند که عید برای آنها با بقیه فرق دارد.

عید مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها، رنگ و بوی دیگری دارد. آنها از اینکه قرار است سال نو را طور دیگری آغاز کنند، دست از پا نمی‌شناسند. آنها می‌خواهند وقتی سال نو می‌شود و بهار از راه می‌رسد، بچه‌ها و نوه و نتیجه‌های خودشان را کنار سفره هفت سین ببینند و بعد از اینکه سال نو شد، دست برده و از لای قرآن سفره هفت سین، اسکناس‌های نو را بردارند و عیدی بدهند.

یادش بخیر...

این روزها و این سال‌ها، برای خیلی از پدربزرگ‌ها، آمدن سال نو و نوروز، دیگر آرزو نیست که برعکس، کابوس شده است. ترس از نداشتن «اسکناس نو» برای عیدی دادن به بچه‌ها و ترس از اینکه نوه‌ها سر سفره هفت سین، چشم به دستان پدربزرگ و مادربزرگ دوخته‌اند که دست کنند در جیب و به آنها عیدی بدهند.

جامعه بازنشسته کشور که جمعیت چند میلیونی را تشکیل می‌دهند، همان کسانی هستند که سال‌های سال کار کرده‌اند که یک روز بازنشسته شوند.

آنها کار کرده‌اند و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آورده‌اند تا شاید یک روز که بازنشسته می‌شوند، مسئولان هم چرخ زندگی دوران بازنشستگی را بچرخانند تا آنها استراحت کنند.

محمدعلی رحمانی بازنشسته بعد از ۳۰ سال کار و خدمت، حالا دو سالی است که بازنشسته شده است. او یکی از کسانی است که در تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر بوده است.

وقتی دلیل اعتراض او را می پرسم، حرفی برای گفتن ندارد چون بغض راه گلویش را می‌بندد.

رحمانی می‌گوید: مگر حالا که بازنشسته شده‌ام، قرار نیست که استراحت کنم و از نشستن در کنار هم سن و سالهای خودم لذت ببرم؟ پس چرا نمی‌توانم و باید برای خرج زندگی خودم و سه نفر دیگر که چشم به من دوخته‌اند، سراغ شغل دست فروشی بروم.

او ادامه می‌دهد: پسرم که سرباز است، وقتی شرایط زندگی را می‌بیند، حقوق ماهانه‌ای که بابت خدمت سربازی به او می‌دهند را برای من می‌آورد اما من از خجالت آب می‌شوم. چرا باید زندگی من اینگونه باشد که نتوانم با حقوق بازنشستگی که می‌گیرم، دغدغه‌ای نداشته باشم و آرام زندگی کنم.

ماجرای خط فقر یا همان زندگی زیر صفر!

چند سالی می‌شود که واژه «خط فقر» را خیلی می‌شنویم. این خط فقر برای خط کشی هزینه‌های زندگی است. اینکه چقدر درآمد داریم و چقدر هزینه داریم. اینکه بتوانیم خودمان را برای داشتن یک زندگی حداقلی، به آب و آتش بزنیم. چون با حقوق بازنشستگی نمی‌توان زندگی کرد و اگر می‌خواهیم زیر خط فقر نباشیم، باید شغل دوران بازنشستگی را دست و پا کنیم.

صفر مرادی یکی دیگر از همین قشر بازنشسته است که بعد از ۳۰ سال کار و خدمت در یکی از سازمان‌های دولتی، حالا چهار سالی است که حقوق بازنشستگی می‌گیرد.

او می‌گوید: همیشه در دوران کاری حسرت رسیدن به روزهای بازنشستگی را داشتم. چون فکر می‌کردم هیچی شیرین‌تر از این نیست که در خانه باشی و بچه‌ها و نوه و نتیجه بیایند و دور تو را شلوغ کنند. سفره ناهار و شام را پهن کنی و همه دور آن بنشینیم و سیر شویم.

مرادی آه بلندی می‌کشد و می‌گوید: ای کاش هیچ وقت بازنشسته نمی‌شدم. چون فکر نمی‌کردم مجبور شوم از پسرم پول قرض بگیرم تا خرج زندگی را بدهم.

او از اینکه با حقوق بازنشستگی نمی‌تواند برای خود و همسرش یک زندگی حداقلی را فراهم کند و هنوز ماه به پایان نرسیده، باید گوشی منزل را بردارد و از پسرش که برای خودش زندگی مستقلی دارد، پول قرض بگیرد، خجالت زده است.

عبدالله علیمردانی یکی دیگر از بازنشستگان تامین اجتماعی هم می‌گوید که با حقوق ۳ میلیون تومانی بازنشستگی، باید شکم خانواده‌ای چهار نفره را سیر کند.

او می‌گوید: خدا را شکر صاحب‌خانه‌ام و حداقل نگران کرایه خانه نیستم. اما باور کنید که با ۳ میلیون تومان حقوق بازنشستگی، فقط می‌توانیم حداکثر ۱۰ روز دوام بیاوریم و مجبورم شغل دوم داشته باشم. دختر دم بخت دارم و یک پسر دانشجوی دانشگاه آزاد که باید شهریه بدهد. شما بگویید با این هزینه‌های سرسام‌آور زندگی من چگونه با ۳ میلیون تومان مستمری که می‌گیرم، شکم خودم و بچه‌ها را سیر کنم.

بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است، عنوان می‌شود که برای یک خانواده چهار نفر که در تهران ساکن هستند، باید حداقل هشت میلیون هزینه ماهانه زندگی در نظر گرفت تا زیر خط فقر نروند.

با این اوصاف باید این سوال را مطرح کرد که چند درصد بازنشستگان ما زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

تبعیض و بی عدالتی بیداد می‌کند

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، با عنوان این مطلب که بی‌توجهی و نگاه تبعیض‌آمیز به بازنشستگان و مستمری بگیران پذیرفتنی نیست، می‌گوید: وضعیت کنونی مناسب شأن و منزلت کسانی نیست که بهترین سال‌های عمر خود را صرف سربلندی و سازندگی کشور کرده‌اند. برخی مسئولان با بی توجهی، بی تدبیری و غفلت خود نمک به زخم بازنشستگان و مستمری بگیران می‌پاشند.

وی با انتقاد از بی توجهی دولت و مجلس به مطالبات برحق و قانونی مستمری بگیران، می‌افزاید: امروز بازنشستگان تأمین اجتماعی از هر زمان دیگری سرخورده و ناامیدتر هستند. روزی نیست که مشکلی بر مشکلاتشان اضافه نشود و صدای اعتراضشان شنیده نشود. در موضوع افزایش مزد سال ۹۹ که به نحو مؤثری بازنشستگان تأمین اجتماعی از آن متأثر هستند، اتفاقات عجیب و غریبی افتاد که هنوز هم تبعات زیانبار آن ادامه دارد. افزایش غیر منطقی و غیر کارشناسی مزد که هیچ تناسبی با نرخ تورم، سبد معیشت و خط فقر نداشت، مشکلات معیشتی کارگران و بازنشستگان را چند برابر کرد. البته اجرای متناسب سازی به عنوان یک مطالبه ۱۲ ساله که پس از خون دل خوردن‌های بسیار محقق شد، جای تقدیر و تشکر دارد. اما متأسفانه دولت روش اجرایی مناسبی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نداشت.

جمعیت چند میلیونی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به ویژه ۶۰ درصد حداقل بگیران در وضعیت نابسامان و بغرنجی به سر می‌برند و در مسابقه وعده و وعیدهای توخالی و افزایش هزینه‌ها و تورم سرسام‌آور سرگردان و حیرانند. بسیاری از اقلام ضروری و مایحتاج اولیه زندگی و مواد غذایی از سفره آنها حذف شده است.

مهم‌ترین درخواست بازنشستگان و مستمری بگیران در این شرایط دشوار اقتصادی توجه به وضعیت معیشت آنها است و این انتظار زیادی نیست.

با یک و نیم میلیون تومان چه کار می‌توان کرد

قشر بازنشسته کشور در روزهای پایانی سال، بیشتر از روزهای دیگر، دغدغه و استرس دارد. چون می‌داند که با یک و نیم میلیون تومان پاداش عیدی که گرفته‌اند نمی‌توانند خنده را بر لب بچه‌ها و نوه و نتیجه‌های خودشان بنشانند.

چطور می‌شود با یک و نیم میلیون تومان پاداش عیدی، بتوان خانواده را سر سفره شام سال نو جمع کرد و راضی نگه داشت. قیمت‌های سرسام‌آور مواد غذایی، میوه و…، دست به دست هم داده که بتوان با یک و نیم میلیون تومان، یک وعده غذای شب عید را برای خانواده‌ای با تعداد ۱۵ نفر در نظر گرفت تا بتوانند دور هم یک غذای ساده میل کنند. اما، وقتی سفره غذا جمع شد، پدر بزرگ دیگر پولی ندارد که بخواهد عیدی بدهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    14 2
    احتمالا موندن چطور این عیدی رو خرج کنن بس که زیاده خدایی !!!!!!!!!!
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      5 6
      خلایق هرچه لایق . احمدی نژاد هرسال به اندازه حقوق پایه عیدی میداد. خودتون رو کشتین دو بار این کلید بیاد حالا بکشین نوشششششششششششششششش جان 1.5 عیدی رو بذارین جلوی ایینه تماشا کنین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      3 2
      استارت تمام این بدبختیا رو محمود زد. یارانه 40هزار تومنیش با دلار 700 تومن و دلار 4000 تومن یک ریالم افزایش پیدا نکرد.
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      دولت جونت چرا یارانه ها رو زیاد نکرد؟ به قول خودت دلار 4000 تومنی شده 30 هزار . خلایق هرچه لایق
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 4
    لیاقت بیش از این نیست
    • بازنشسته IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      3 1
      مالیاقت داریم گیر مسولین بیکفایت وبیلیاقت افتادهایم مطمعن باشید همین مجلس انقلابی هم کاری نخواهد کرد چون همه دنبال منافع خودشان وهم کاسه اند باورندارید بنشینید وسالهای بدتر ازاین راتماشا کنید بااین فرق که حالا انتقاد میکنید ولی بعدا همین انتقاد راهم نمیتوانیم بکنیم جریان همان سرباز سیلی خورده ولدهکار میشویم نظاره کنید
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 3
      به برکت مجلس جهادی همه چی گل بلبل شده. خدا رو شکر وکیل الدوله ها و لیستی ها رفتن و جهادی ها و غیر لیستی ها اومدن همه چی رو عوض کردن
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    13 5
    همه رو به عنوان تقدیر و تشکر تقدیم به دولت تحقیرررررر و امید کنند...
    • FR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      5 5
      دولت تحقیر و ناامیدی!
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      اقا من که فکر میکردم مجلس جهادی بودجه رو طوری بسته که به قول رئیس جمهور دلهاتون ثروت بین تمام مردم تقسیم شه. عیدی نماینده های جهادی چه قدره؟
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    14 3
    این دولت مردم را از راه خدا بازداشته است
  • نعمتصالحی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 1
    منبا۳۵ سل پرداخت بیمه درسختی کارسزاوارنیست این عیدی رابگیرم
  • حسین IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    14 2
    این مبلغ را با حقوق و مزایای نمایندگان ووزرا مقایسه کنید خانه از پای بست ویران است دولت و مجلس در این مملکت هیچ کاره هستند
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      3 6
      چرت نگو... دولت و مجلس همه کاره اند... مشکل از انتخاب غلط و تفکر اشتباه امثال شماست...
  • DE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    6 3
    خودم کردم که لعنت بر خودم باد
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    11 0
    برای مسئولین کفن بخرند .
  • سید منصور اسدی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    سلام روزتان بخیر سپاسگزارم از کسانی که مصاحبه کردن درددل کردن اما اینو نگفتن که آقایان راس کاری‌ها مثل دکتر غ سالاری بیات اینا همه اش.ن مفتخور هستند انشاالله دولت بعدی یادرست میشه باهم که لحاف تشک جلوی مجلس بخوابیم
  • علیرضا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    سلام من ناراحتی قلب دارم یک کلیه دارم حداقل دریافتی دارم حقوق که دریافت می کنم بدهکار هم میشم ترا خدا آب پاکی را بریزید بگوید نمی‌دهیم تا اینکه اینهمه وعده وعده تشکر
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 1
    6 ماه به وزا، نمایندگان مجلس، مدیرکل های ادارات و اعضای شورای شهر، و شهردارها حقوق ندید، مشکلات اقتصاد ایران حل میشه، گشنکی بکشن درد مردم می فهمن، خدا این انتخابات بخیر کنه،
  • علی IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 2
    شاید بتوان یک دست کت و شلوار متوسط خرید !
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 3
    حیف ازعمرببادرفته اعتمادبه تامین اجتمایی بزرگترین اشتباه بی تفاوت بی مسعولین وعدهای توخالی
  • رضا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 3
    مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی امروز یک موضوع مهم جامعه است صحبت از میلیونها نفر است باید رهبری دخالت کند چون واقعا دولتی در کار نیست
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 1
    نوش جونشون!
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    3 0
    من یک بازنشسته هستم. دیروز پاداش عیدی سال را دادند اما تا امروز ۹۹/۱۲/۰۱ هنوز حقوقمان را نداده اند. مگر قرار نبود عیدی را با حقوق بهمن ماه یکجا پرداخت کنند؟؟!!
  • ..... IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 1
    بازنشتگان هیچی یکی بگه شاغلان با۱۵۰۰ چی کنند ....‌.گوشت بگیرن لباس نو برا بچه ها ....
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      6 0
      چرا بازنشستگان هیچی؟؟؟؟؟؟شاغلان خوب حقوقشون بیشتره ومزایایی دیگه ای هم دارند اما قشر باز نشسته چی؟؟؟؟؟این قشر ستمدیده عروس دارند داماددارند نوه دارند همه هم در ایام عید میان واز بزرگترها انتظار دارند.......اما کو گوش شنوا ......
  • پرویژ IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    بعضی ادارات ویا شرکتهای دولتی با عناوین مختلف در پایان سال دریافتی‌های فوق العاده ای دارند که بیش از دوبرابر حقوق عیدی سایرین است مسئولین دولتی‌ها چقدر میگیرن ؟نمیتونن وضع مردم رو درک کنند از طرفی علی رغم ناچیز بودن آن یک کارمند مجرد با متاهل و دارای فرزند یک عیدی میگیرن
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 6
    فرد بازنشسته ای هستم که هنوز حقوق بهمن ماه را هم نگرفته ام و عامل اصلی این مشکل را فقط دولت و شخص حسن روحانی می دانم. اما ... به خدا توکل دارم و هرگزصدای اعتراضم را که می تواند به نفع دشمن داخلی و خارجی تمام شود، بلند نخواهم کرد.. خدا را برای وجود نازنین رهبرم سید علی خامنه ای شاکر و سپاسگزارم. الهی...! چنان کن سرانجام کار تو خشنود مانی و ما رستگار
    • عزیز نادری IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      1 0
      پاداش وعیدی بازنشستگان امروز مشابه حکایت سلطان محمود وفردوسی است،،که فردوسی میفرماید همانا شها نانوا زاده ای،،،،بهای کفی نان به من داده ای،،وابستگان به مسئولین رده بالا مبلغ عیدی بازنشسته ای را اززمین پیدا کند زحمت برداشتنش را به خود نمیدهد چون درواقع با هزینه های امروزی پولی نیست
  • مج IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    ایا اینها که گفتید وحقیقت هم دارد در کله بی مغز این مسعولین بی خاصیت فرو میرود ....اصلا شعور وفهم نداری رو می فهمن...حاشا..
    • افشین US ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      خدایاشکرکن که با حقوق میکیری اگه حقوق نبود الان چیکارمیکردید
  • کمال IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    6 5
    شما بازنشستگان ۱/۵میایون هم زیاده تونه شما هم به خودتان جفا کردید هم به هفت نسل بعد از خودتون.
  • معلم IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 0
    شما رابه خدا آقای نوبخت حقوق وپاداشتان را مثل بقیه اعلام بفرمایید
  • بازنشسته US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    3 0
    بخداوندی خدا هرچه که میگویند درد دل سه ونیم انسان ناامیدی که شعار امید وسر زندگی را همت خود قراردادیم ایا کسی هست که مسول باشد ودرک کند فقر ونداری واینکه با حقوق کمیته امدادی ازصندوق صدقات ویا سربازی که به اجباری معروف هست کمتر بگیردودرصورتی که با افتخار به قانون وماده ۹۶ که بروز بودن سبد معیشت اشاره دارد که حداقل ان امروز ودر این ساعت ۹ میلیون تومان امار رسمی کشوری هست بازنشسته یا مسول مسقیم که نقش دارد قضاوت با شما
  • امیر IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 0
    خاک بر سر
  • حسن IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    این عیدی رو بدن خاک بریزن سرشون
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    مرکزی که حقوق را پرداخت می کنه یک بار همه را اعلام کنند تا ببینیم مسئولین با ملت چقدر فاصله دریافتی دارن اگر عدالت است وادعای مسلمانی داریم .بیاییم با خودمان رو راست باشیم اگر حکومت ظلم شاهی را نابود کردیم برای بی عدالتی .عدالت را نشان ملت بدهید .قوه قضائیه عدالت عدالت
  • رضا IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    سلام امسال اقایان هر بلایی خواستن سر ما اوردن عیدی هم روش ولی جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی از اقایان نمیگذرند و انها را واگذاز به ائمه میکنند
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 0
    با این عیدی و پاداش فقط می توانیم تمام کسانی که ما را به این روز انداخته اند نفرین کنیم خدایا همه انها و خانواده هایشان را به روز ما بینداز اگر نمی اندازی با ذلت و خواری نیست و نابودشان بگردان
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    ازخدا بی خبر من با ۱۸ سال باکلی کاردرانقلاب ۷۴۰تومن گرفتم جوان معلول دارم هزینه دارو ندارم
  • محموداعرابی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    با یک ونیم میلیون خیلی کارا میشه کرد و در آخر بالغ بر هشتصدوپنجاه هزار تومنش رو هم پس انداز میشه کرد البته مسئول محترمی که این ارقام رو تصویب میکنه خودشون نیاز به پس انداز کردن هشتصدوپنجاه تومن آخرش ندارند و به همون حقوق هیئت علمی دانشگاه بسنده میکنن
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 2
    بالاخره اسب پیشکشکی دندون نمیشمارن، خدا بزرگه، الان منتی رو سر ما هم هست اینو دادن. اگه نمیدادن چی خدا را شکر از این همه حقوق های نجومی و دزدی های کلان اینم دست ما رسیده
  • محمدی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    خوبه که بخاطر کرونا عیدی نیست لباس نو نمیخریم باهاش میشه کوفت خرید
  • عسل IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    هرچقدرهم گلوپاره کنیم وحرف بزنیم فقط خودمون رو خسته میکنیم چون صدامون رو کسی نمیشنوه
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    والله خدا از این دولت راضی باشه تا پارسا برای خانمهای بازنشسته علاوه بر عیدی خودشان عیدی همسران متوفی یشان راهم پرداخت میکردن که سرجم یه پولی میشد ول امسال خیر نبینند اونم حذف کردن فقط ۱۵۰۰ دادن اینا چه فکر میکنن وجدان دارن
  • هاشم محمدپورمستی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    سلام چرا فقط پاداش واریزکردید حقوق چیشد شاید فکر میکنید خیلی زیاده ممکنه نتونیم خرجش کنیم متشکرم خدانگهدار
  • پیرهادی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 1
    نمی‌دانیم دیگر با چه زبانی وچه اقدامی اعتراض خود را به این همه بی عدالتی بیان کنیم.امیدوارم هر چه سریعتر مسئولان مشکلات ما را حل کنند.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    3 0
    آخه گرفتارتون کنه خدا ان شاءالله شما را شرمنده خانواده تون کنه.با ۱۵۰۰ یه جفت کفش و یه پرهن میدن؟؟؟؟ آخه خدا شما را ذلیل کنه ما با ۱۵۰۰ چکار کنیم؟ بازنشسته مگه اضافه کار داره مزایا داره بابا به مسئولین بگین قیمتها باید ۲۰ برابر پایین بیاد یا عیدی زیر ۱۵ میلیون تومن بجایی نمیرسه چقدر ظلم چرا دست از سر مردم برنمیدارید چرا قوه قضایی جلوی گرونی را نمیگیره
    • کارمند IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      2 0
      منم کارمند رسمی دولتی خدا شاهده دو ساله نه اضافه کار داریم نه مزایا نه کوفت زهرمار فقط حقوق خالی اینجا گفتن هم چیزی رو حل نمیکنه ، بلی واقعا چرا همه فکر میکنن وضع خودشون خرابه وبقیه در رفاهن . باید پذیرفت همه باهم علافیم وبدبخت.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    انشاالله یه روزی همین مسولین که الانه دردی از درد بازنشسنگان دوا نمیکنند خودشان باز نشسته شوند وشرمنده خانواده شان بشوند که مطمعنا یه روزی باز نشست میشون و درد ما را میدانند که دیگه بدرد نمیخورد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    3 0
    خداوند لعنت کنه .که این وضع را برای مردم رقم زدن
  • بازنشسته IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    3 0
    سزای خیانت به ولی نعمت همینه/
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    7 0
    من به عنوان یک ایرانی نظرم اینه که تاوان خوبی ملت ایران به کسانی که زمانی توجیبشون شپش چارقاپ می انداخت میشه این وحالا روزهای خوشه و زمانی خواهد رسید آرزوی تکه نان خشک کنید تا درس عبرتی بشه برایندگان برید ببینید سال ۵۷تنها کلمه آیی که ازدهن ایرانیا درنیومد فقر و نداری بود الان چی ازصبح تاشب میان خیابون وداد میزنن ماگرسنه ایم
  • ناشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 2
    بابا این یک میلیون وپانصد هم ندادن نصفضشو دادن 750هزار
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    3 0
    یعنی ۳۶۰۰۰۰۰ هزار بازنشستگان تامین اجتماعی که در اصل هر خانواده میانگین میشه نزدیک ۱۵ میلیون کدبازنشسته تامین اجتماعی از این حقوق راضی است تف به شرف مسئولی که بالا نشسته و فکر زیر دستان نیست به خدا همه شرمنده اهل و عیال وخانواده میباشند با این اوضاع و گرانی
  • علی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    عجب عدالتی رویتان سفید و روزتان سفید باد کارمندان بانک های بدون ربای اسلامی عیدانه ۵.۲۰۰ میگیرند دستتان درد نکند . خیالتان راحت در حساب و کتاب دنیا حتما سالم بیرون خواهید آمد
  • محمد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام 1،5ملیون جواب 14نفر تحت تکفل را می هید شما بزرگان بگوید شماجای ما
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    خیلیه خیلی
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 1
    بازنشسته ها رو بیخیال، شاغلین هم با اینهمه خرج همینقدر عیدی گزفتند
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      چرا بیخیال بازنشسته ها یه روز خودتم بازنشست میشی بی انصاف
  • حسن IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    به نظرم مشکل عدم درک صحیح از وضع اقتصادی مردم توسط دولت هست چطور می شود حقوق بالای سی ملیون بر ای مسولین شرکتهای دولتی قانونی می شود ولی بازنشسته با حقوق یک ملیون پانصد یا سه ملیون گذران کندداین کجا وان کجا
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    درست است منی که شش تا بزرگ دارم وبیکار و یک دختره بزرگ دارم پس من چه کنم با این سختی با این گرونی وتورم به همه معشیتی و پول بنزین دادن به من که هشت خانوار هستم ندادن به کسانی دادن که دست شون به دهانشون می رسد ۳۷ سال کار کردم که در پیری در کناره زن و بچه هام خوش باشم ما انقلاب گردیم برای شما نه ملت آحالا ففیز و گدا شدیم از دست تامین اجتماعی چه باید کرد من پیش زن بچه هایم ونواهایم شرمنده میشم این شب عیدی
  • یک باز نشسته درمانده IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 1
    همه حرفها زده شده ولی افسوس که فریاد رسی نیست!من باز نشسته لشگری که هم مستاجرم وهم چهار نفر در منزل هستیم دوفرزند ومن وهمسرم.با 1500 عیبی وبا 3500 حقوق در ماه چطور صدای همسر وفرزندهایم در نیاد از بس گفتم نبست.!.. هر چیزی که می خوان.با شرمندگی ،بابا ندارم بابا به خوا نیست.به همان خداوند.مرگ خیلی برای یکی مثل من راحت تره تا این زندگی.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 2
    کی به روحانی و اصلاح طلبهای دروغگوی خیانتکار رای داد؟!
  • علی JP ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 0
    شکایت فقط به خدا
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 1
    من یه سوال دارم و اونم اینکه چطور برای کارمندان تامین اجتماعی و بازنشستگان همکار سازمان تامین اجتماعی هیچ مشکل بودجه بابت حقوق و عیدی و پاداش های آخر سال و بریز و بپاش هاشون وجود ندارد، ولی نوبت به ما که میرسه سازمان تامین اجتماعی دم از نداری و وامصیبتا از کمبود بودجه میزنه،؟؟؟!!!
    • میکاییل IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      نه از این خبرا نیست بریز ب پاش چی..من سر پرست خانوار خانم هستم.. کدوم همکار سازمانی احترام گذاشتن.. به قرآن سینه محمد به پرودگار 5 سر عائله مستاجر فقط 3500 حقوق و 1500 هم عیدی وسلام.. خدا نگزره
  • HasanSssss IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    برن چندکیلو موز بخرن
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    سال ۸۷عیدی ۲۵۰ دادند سکه ۲۳۰هزارتومان بود امروز یک ونیم میلیون عیدی دادند سکه ۱۲میلیون خودتان قضاوت کنید اوضاع مملکت ومدیریت کشوررا.... الان هم مشرق سانسورمیکنه بعد میگن اینجا مردم سالاری هست ....
  • 4449260201 US ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام بایک ونیم میلیون ختم تصبیح صلوات بگیریم تا کسانی که حق مابازنشسته هاضایع میکنن ازشرشان خلاص شویم
  • ناشناس IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    واقعا شرم آور است برای مسعولینی که این مبلغ را برای عیدی درنظر گرفتن آیا خداوکیلی خداوکیلی انصافا خودشان هم همین مبلغ رو میگیرن مگه خودتان در این مملکت زندگی نمیکنید آخر این چه میشود پول دوردست لباس بچه هم نمیشه تا کی بگیم نداریم خودمان هیچ الان چند ساله که رنگ لباس نو بر تن ندیدم واقعا جای تأسف داره کاش همینم نمی‌دادند حداقل جلوی خانواده شرمسار نبودیم می‌گفتیم هیچی ندادن دیگه نه اینکه از بدبختی و بدهکاری همینم به شب عید نرسه ما همیشه پیش خانواده خجالت زده هستیم مرگ برایم سیرین تر از خجالتی هست که میکشم واقعا آرزوی مرگ میکنم از شرم نداشتن ونداریو بدبختی وبا این مریضی که دارم از خدا می‌خوام زودتر زندگیم را پایان دهد با این اوضاع گرانی تورم که با این حقوق 10روز هم نمیشه بگذرانیم. خدا خودش صبر بده
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    همون کاری که سایر کارمندان دولت با یک و نیم میلیون عیدی می کنن!
  • رضا IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    به کارمندان مخصوصا کارمندان دولت وکارگران بیشترین ظلم داره میشه،این تورم با این حقوقا همخونی نداره،تومملکت کفار کارگراشون بیشترین رفاهو دارن،ما بایه رنج وخستگی میریم خونه،تمام خستگی ب تنمون میمونه..خدا ازتون نگذره
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    با این 1500000 می تواند خاک بر سر........... کنند
  • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    در مقابل دعا میکنیم مسئولین را دولت و مجلس و غیره را برای این غیره آخری که نوشتم فکر کنم داستان غم انگیز بشه
  • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    خدا لعنت کند باعث وبانی ان
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    عیدرا همه باهم جشن بگیریم ودر کنا رهم باشیم زیباتراست
  • احمد IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    اگر خرج نکنند می تونند پس انداز کنند!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    پنج کیلو پسته بخرند بخورند حالشوببرنند-چون همین هم گیر 70میلیون نمیاد
  • بازنشسته IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    بخدا قسم دیگرجان برلبمان رسیده درکشوری که ادعای اسلانیتش گوش جهان راکر کرده هیچ خبری از اسایش وعدالت نیست عده ای انقدر دارند که هرچه بازنشستگان تامین اجتماعی فریاد میزنیم گوش شنوا ندارند انگار هیچ کس نمیخواهد صدای مظلومیت ومحرومیت مارا بشنود ولی مطمعن باشند که در به همین پاشنه نمی چرخد وصدای همین محرومان ومظلومان گوش جهان راکرخواهدکرد وهمان روز نزدیک است مردن باعزت بهتر ازمرگ باخفت است
  • علی احمدیان از ورا مین ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    آقای رئیس تامین اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی من با ۳۵سال سابقه بازنشسته شدم ۳۰میلیون هفتصد هزار تومان بابت سخنی وزیان آور به حساب تامین اجتماعی شرکت واریز کرده از مرداد ماه سال ۹۹بازنشسته شدم ۲۱۶۰هزار تومان حقوق زدن برام ۵نفریم تو خانواده با دو جوان دم بخت ۵ ۵نفریم تو مملکت اسلامی زندگی میکنیم یکی ۱۵میلیون یکی دیگه ۱۰میلیون من۲ میلیون قسد خونه قسد وام خرج خونه ازدواج پسران یک مدیر آقای مسئول بگه من چکار کنم شما جای من باشی چکار میکنی جوانیم رفت درد درد ما به کی بگم جوابگوی من کیه
  • حسین IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام..فردا دوم اسفند۹۹هسته.بنده هنوز هم حقوق نگرفتم.اعلام کرده بودن که‌عیری بهمراه حقوقه..من با ۳تا بچه و دختر مریضم چه کنم...خدایا خودت کمکون کن.
  • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    واقعا بازنشستگان با این دو زار عیدی چکار کنن با این همه گرونی مثلا پدر من با این پول چطور عیدو بگذرونه که شرمنده داماد و عروس و نوه نشه
  • احیا دادمهر IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    سرنوشت تلخ بازنشسته ها درس عبرت برای مجردها و متاهل های در انتظار فرزند بنظر شما با دیدن این تبعیض و ظلم، مجردها فکر ازدواج و متاهل ها فکر فرزندآوری میکنند؟؟؟ تبعات منفی این اوضاع، الان هنوز نیست، سی سال بعد نتیجه ش یعنی فاجعه وقتی مجبور شویم التماس کنیم جوانهای بیگانه بیان واسه ما کار کنن و ثروت هایمان را ببرند و نسلی غیر ایرانی در ایران ساکن شوند
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    مشکل اصلی اقتصاد بی سر سامان کشور است که افراد لایق ندارد باید دریک برنامه ۱۰ ساله با افراد متخصص وباتجربه اقتصاد را درست کرد برای همیشه مثل مالزی ۰ سنگاپور ۰اندونزی
  • داریوش IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    دولت ظالم رانتی و دزد مجلس منفعل و قوه قضائیه بی تفاوت به تخلفات و دزدیهای مقامهای ارشد دولت و تامین اجتماعی همه و همه نتیجه اش فقر گسترده کارگران و بازنشستگان و تبعات اجتماعی فرهنگی اقتصادی سیاسی و مذهبی آن برای کشور ظلمی مضاعف و ستم به ۳۰ میلیون خانوار ایرانی توسط ۴ نفر روحانی نوبخت سالاری و شریعتمداری حسابتان با خداوند
  • کامران IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    اگر از روز اول رفته بودیم چوپانی الان سرمایه دار بودیم حقمانه چون از روز اول ترسو بودیم قدرت ریسک نداشتیم اطو پرس برای عیدی دخترم گرفتم ۵ میلیون با یک و پانصد چیکار میشه کرد
  • UA ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    هیچ رئیس جمهوری دلش برای ما نمیسوزه فرق نمیکنه همشون مثل هم هستن .مگه قرار نبود همسان سازی بشه ...همسان سازی هم آمدن به ترتیب سال بیمه پرداخت کردن مگه بازنشسته کشوری مطابق سالهای بیمه اش همسان سازی شده ..وقتی یکی زود میمیره خانوادهش چه گناهی کردن باید با کمترین حقوق زندگی کنن ..هیچ مسئولی برای ما تامین اجتماعی ها کاری نمیکنه
  • ابراهیم ابراهیمی IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    اینها که سر منصب نشسته اند به شهدا وبه مردمانشان خیانت کردند
  • US ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    این حرفا فایده ای هم داره؟
  • سرابی IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    مگه قراره بتونن کاری بکنن باهاش؟منظور رفع تکلیف و منت گذاری و رفع وظیفه بوده که شده
  • ماریا IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    پدر من بازنشسته هستن.با داشتن۶۳ سال سن و بیماری قلبی مجبوره کار کنه.چون مستاجر هستن و ماهی ۳ میلیون کرایه خونه میدن.خواهرم بخاطر بی پولی پدرم تو سن ۳۴سالگی هنوز مجرده.بخدا مادرم میخواست یکبار بخاطر خرید حلقه نامزدی خواهرم کلیه شو بفروشه.اما چون دیابتی هست نتونست.
  • جعفر IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    تواین چندساله گذشته مدیرعاملهای قبلی برای خوش رقصی نتونستند یا نخواستند طلب تامین اجتمایی راازدولت بگیرند.دولت هم پول تامین اجتمایی رابالا کشیده حالا بصورت قطره چکانی به ما حقوق وعیدی میده که ننگ براین مسئولیت.انگار که داره پول خودمون وصدقه میده.
  • م محمدجو IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    دقیقامن ازهمین حالا ماتم گرفتم بادومیلین حقوق چکارکنیم عیدیم همون هفته اول رفت بابت بدیها؛؛خدا لعنت سران کشورو که مارو روز به روز فقیرتروبدبختترمیکنن
  • مجاهد IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    نویسنده یا ناآگاه بوده و یا با قصد حقوق سه میلیونی بازنشسته تامین اجتماعی رو در مصاحبه با یکی از بازنشستگان عنوان کدام حقوق سه میلیونی بیشترین این جماعت از 700 هزار تا دو میلیون چهارصد هستند تعداد بسیار کمی حقوق سه میلیونی دارن
  • پری IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    مستمری بگیران تامین اجتماعی مشهد عیدیشون واریز شده؟ من نگرفتم هنوز چرا
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    شما هم که اینجور نمیانیدبه خدا بازنشسته میشود ان وقت می فهمید که چگونه زندگی میکنیم خجالت زن بچه رفت آمد بچه‌ها مون نداری خیلی بد است
  • زهرا IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام بابا بسه چقدر دروغ میگید یکماهه که در هر رسانه اعلام کردید که در بهمن عیدی بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی واریز میشه اسفند هم آمد ازعیدی هم خبری نیست چرا با روحیه مردم بازی میکنید
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    به نظر شما بازنشستگان همه دارای عروس و داماد هستن ونوه باید عیدی به این نوه ها داده بشه یا نه با این ۱۵۰۰ چه باید کرد الان یا مانتو ۱۵۰۰ یک نفر از اعضا خانواده فقط میتونه یک خرید کنه بقیه چکار کنن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    پس این حقوق چی شد الان دو روره که از اسفندم گذشته ما هنوز حقوق بهمنم نگرفتیم یکم انسان باشید و فکر مردم و بکنید که سربرج باید از این حقوق ناچیز کلی قسط بدن و الان مشکل ساز شده این تاخیری حقوق
  • Fatemeh IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام من بازمانده پدرم هستم ودفترچه تامین اجتماعی دارم.خودم حقوق بیمه روستایی میگیرم.ایامیشه حقوق پدرم رو هم دریافت کنم؟پدرم وهمسرم فوت شده.مادرم حقوق تامین اجتماعی دریافت میکنه
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    این حقوق ما چی شدددددد؟؟؟اون عیدی مزخرف ک دادین فقط تونستیم همون روز ۱۰ کیلو برنج و چندتا مرغ بخریم وتمام .الان موندیم با دست خالی و کلی قسط عقب افتاده پس کی قراره حقوق بهمن ماه و ما اگه خدا قبول کنه تو اسفند بگیریم ؟چرا یکم فکر بدبختی مردم نیستین اخه
  • مهدی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    با مبلغ عیدی رو مقابل آینه گذاشت تا چند برابربشه رونق اقتصادی و دلخوشی ایجاد بشه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    خیلی به این بازنشستگان میرسید
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    ازخوشی اروق میزنیم که نمیریم علی برکت ا...خدایااین خوشی وشادی رودیگه ازمامردم ایران نگیر بزارشادباشیم
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام واقعا نمدونم چی بگم چون میبینم ی عده اینقد تو رفا هستن همش حرف از مارک میزنن ی عده مثل ما هر چی میبینیم از کنارش رد میشیم با حسرت واقعا جواب خدا رو چطوری میخواید بدید اونم اگه اعتقاد داشته باشید یک عمر سختی کشیدیم تا دوران بازنشستگی راحت باشیم اگه اونم خدا عمری به ما بده اگرم بده شما اینقد دق میدین تا بمیریم واقعا بدادمون برسید بخدا خسته شدیم افسرده شدیم واقعا با این ۱/۵ چه خاکی بر سرمون کنیم
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    من الان میخوام برای دخترم سیسمونی بدم واقعا با حقوق ۲/۶ حقوق که منو همسرم مریض هستیم قندو دیابت فشار بالا بااین داروهای گرون چکار کنیم واقعا شرمنده یک یدونه دخترم هستم همین فکرو خیالا سکته میکنیم میمیریم
  • ستاره IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام. چرا عیدی مستمری بگیری که اجاره نشین هست و با بدبختی زندگی میکنه ندادین. به فرزندم هم از یک و نیم میلیون عیدی نصف عیدی یعنی 750 تومان دادین. خدا ازتون نگذره ما چطور پول اجاره خونه رو بدیم. مردم رو خوب گرسنه نگه داشتین. روزی صد بار توبه میکنیم. خداوند از گناهان ما بگذره
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    ازخدابترسین چجورینون سفره مارومیگذارین جلو زن بچه‌ها تون خدا یا انتقام ما رو بگیر ماجزتو دیگه هیچکسونداریم
  • بازنشسته GB ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    لطفا در باره عیدی تجدید نطر شود با این گرونی هیچی نمیتونیم بخریم فقط حسرتشو داریم خوبه رهبر عزیز هم عیدی بدهند
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    این ها بلد کار نیستن ی ادم سواد دار میخواد
  • ف کرمی IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    من با میستمری 1200باید چیکار کنم اون آقا 3میلیون میگیره نمی‌رسونه،،،،زیر خط فقره پس من از فقیر فقیرترم
  • حبیب اللع IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    شماره کارت ریس بیمه بدین من عیدیمو بدم به اون گناه داره پیش زن وبچش ونوه هاش شرمنده نشه.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    مادر من تازه بازنشته شد اقا پول یک کفش نمیتونم بخرم این چه دولتی ما دارم از ماهم میخورن خوردن نداره من سیدم الاهی جدم. دامن گیرشون بشه خداخیر احمدی نجاد بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس